Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

Kâsım b. İbrahim'in İmamet Teorisi

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 7-8, 155 - 179, 30.12.2005

Öz

el-Kâsım b. İbrahim b.İsmail b. İbrahim b. el-Hasan b. Ali. 169/785 yılında doğdu. Biyografik kaynaklar onun gençliği hakkında hiçbir bilgi vermezler. Ancak
O, muhtemelen Medine’de büyüdü. Kâsım, Mısır’a 199/815’ten önce geldi ve
211/826’ya kadar orada kaldı. Onun Mısır’a geliş nedeni belirsizdir. Bir kaynak
Mısır’a kardeşi Muhammed tarafından kendisine bey’at edecek yeni taraftarlar
toplaması için gönderildiğini bildirse de, diğer kaynaklar Mısır’da söz konusu
taraftar toplama misyonu ile ilgili herhangi bir bilgi vermezler. Ayrıca Kâsım’ın
dînî faaliyetlerine ilaveten, geç dönem Zeydî kaynaklarının rivayet ettiği gibi
Mısır’da bir isyan hazırlığı içinde olması muhtemel görünmemektedir. O Mısır’dan ayrıldıktan sonra, Medine yakınlarındaki er-Ress’e yerleşti. Burada
246/860 yılında vefat etti. Kâsım, eserlerinde bir muallim, gerçek dinin tebliğcisi,
dış düşmanlara olduğu kadar (filozoflar, Hıristiyanlar, Maniheistler) iç düşmanlara (Müşebbihe, mülhidler, zalimler) karşı gerçek dinin bir savunucusu olarak
görünür.

Kaynakça

  • Bk. W. Madelung, Der Imam Kâsım b. Ibrahim und die Glaubanslehre der Zaiditen, Berlin 1965.

al-Kasim Ibn Ibrahim’s Theory of the Imamate

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 7-8, 155 - 179, 30.12.2005

Öz

al-Qanim b.
İbrahim b.İsmail b. Abraham b. al-Hasan b. Ali. He was born in 169/785.
Biographical sources give no information about his youth. However, he probably
grew up in Medina. He came to Egypt before 199/815 and stayed there until
211/82. The reason for his arrival in Egypt is uncertain. Although a source
reported that Egypt had been sent by its brother Muhammad to gather new
supporters to support him, other sources in Egypt do not provide any information
on the mission to recruit fans. Furthermore, in addition to the religious
activities of the Qur'an, it is unlikely that the late Zaydi sources would be
prepared for a rebellion in Egypt. After he left Egypt, he moved to Er-Ress,
near Medina. He died here in 246/860. In his works, as a teacher, the
communicator of the true religion appears to be an advocate of the true
religion against the internal enemies (Müşebbihe, mülhid, and tyrants) as well
as to the external enemies (philosophers, Christians, Manichaeists).

Kaynakça

  • Bk. W. Madelung, Der Imam Kâsım b. Ibrahim und die Glaubanslehre der Zaiditen, Berlin 1965.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ümit Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 7-8

Kaynak Göster

ISNAD Ümit, Mehmet. “Kâsım B. İbrahim’in İmamet Teorisi”. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 4/7-8 (Aralık 2005), 155-179.
88x31.png
Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

Hitit Üniversitesi Kuzey Kampüsü Çevre Yolu Bulvarı 19030 - ÇORUM-TÜRKİYE
00 (90) 364 219 1100 - ilafdergi@hitit.edu.tr