Zeydiyye’nin 3./9. yüzyıldaki belli başlı dört otoritesinin resmi
doktrinlerinin hacimli bir özeti olan Kûfeli Zeydî Ebu Abdullah
Muhammed b. Ali el-Alevi (ö. 445/1035)’nin Kitâb el-Câmi’ el-Kâfî’si,
sonuç bölümünde teolojik doktrini inceler.1
el-Alevî, bu kitapta,
Yemen’deki Zeydî yönetimin/devletin kurucusunun büyük babası imam
el-Kasım b. İbrahim er-Ressî (ö. 246/860)’nin, eserlerinden alınmayan
bazı görüşlerini nakleder. Kasım’ın bu görüşleri, onun kendi
dönemindeki Mu’tezilî doktrinle ilişkisini belirlemede önemlidir.
Zeydiyyeins 3./9. century
Kûfeli Zeydî Abu Abdullah Muhammad b. Ali al-Alevi (d. 445/1035) 's Kitâb al Ma'am
al-Qa'f'ah, examines the theological doctrine in the conclusion section.1
al-Alevi, in this book, the grandfather of the Zaydî government / founder of
the state in Yemen imam hand -Present b. Ibrahim er-Ressi (d. 246/860), some of
his works are not taken. These views of November are important in determining
the relationship between the Mu iliştezili Doctrine in its period.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Hitit Üniversitesi Kuzey Kampüsü Çevre Yolu Bulvarı 19030 - ÇORUM-TÜRKİYE
00 (90) 364 219 1100 - ilafdergi@hitit.edu.tr