Öz
Bu çalışmanın amacı COVID-19 sürecinde akademisyenlerin uzaktan eğitime karşı kullanıcı dirençlerini, uzaktan eğitim sistemlerine ilişkin algılarını, eğitim sisteminde meydana gelen değişikliklere yönelik algılarını etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini Türkiye’de 43 farklı üniversitede görev yapan 440 akademisyen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi kolayda ve kartopu örneklem yöntemleriyle belirlenmiştir. Veriler Google Forms’da oluşturulan çevrimiçi anket formu kullanılarak elde edilmiştir. Veriler üzerinde geçerlilik ve güvenirlik analizleri yapıldıktan sonra yapısal eşitlik modeli kullanılarak 8 farklı hipotez test edilmiştir. Analiz sonucunda çalışma kapsamında önerilen sekiz hipotezin tümü kabul edilmiştir. Yürütülen çalışma kapsamında, değişime karşı direncin uzaktan eğitim sistemi kullanıcılarını önemli ölçüde olumsuz bir şekilde etkilediği bulgulanmıştır. Bununla birlikte, algılanan kullanım kolaylılığı ve faydanın ise tutum ve davranışlar üzerinde olumlu bir etkisi bulunmaktadır