Günümüz Türkiye’sinde muhafazakâr bireylerin hayat tarzlarında önemli dönüşümler görülmektedir. Giyim tarzlarından, boş vakitlerini değerlendirmeye kadar birçok konuda önemli dönüşümler gözlenmektedir. Bu dönüşümleri anlama çabasında olan bu makalede ilk olarak hayat tarzlarını anlamada önemli bir araç olan habitus kavramsallaştırması incelenmiştir. İkinci olarak söz konusu dönüşümün müsebbibi olarak değerlendirdiğimiz tüketim toplumsal yapısının özellikleri açıklanmış ve Türkiye’nin tüketim toplumuna dönüşümü incelenmiştir. Üçüncü olarak ise muhafazakâr kesimin hayat tarzlarındaki değişimi gösteren iki toplumsal olgu ele alınmıştır: (i) Tesettürün dönüşümü ve ala dergisi ve (ii) boş zamanların değerlendirmesinde ortaya çıkan turistik bakış tarzı. Son olarak söz konusu olgular etrafında muhafazakârların hayat tarzlarındaki dönüşüm gündelik hayatın estetikleşmesi ve metalaşması çerçevesinde anlaşılmaya çalışılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 2 |