Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DKAB ÖĞRETMENLERİ VE İHL MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENLERİNİN İNSAN DOĞASINA İLİŞKİN TUTUMLARI

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 1, 471 - 502, 25.07.2017
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.285112

Öz

Bu çalışmanın amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri ve İmam
Hatip Lisesi Meslek Dersleri öğretmenlerinin insan doğasına ilişkin varsayım ve
tutumlarını saptamak ve bunları çeşitli değişkenler bağlamında analiz etmektir.
Nicel bir araştırma olan çalışmada tarama (betimleme) modeli kullanılmıştır.
Tarama modelinde gerçekleştirilen betimsel nitelikteki araştırmanın çalışma
grubu, 2014-15 eğitim öğretim yılında Trabzon il sınırlarındaki devlet
okullarında görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri ve İmam-Hatip
Lisesi Meslek Dersleri öğretmenlerinden oluşmaktadır. İnsan doğası alt
boyutlarından aldıkları ortama puanlar (=5,93) dikkate alındığında, katılımcıların insan doğasına
ilişkin tutumlarının genelde olumlu olduğu görülmektedir. Bununla birlikte
katılımcıların ölçeğin insana güven, özgecilik ve karmaşıklık boyutlarında
olumsuz tutum sahibi oldukları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aclûnî, İsmail b. Muhammed el-Cerrâhî, (2001), Keşfü'l-Hafâ ve Müzîlü’l-İlbâsamme iştehara mine’l-Ehâdîsi ala elsineti’n-Nâs, (tahk. Yusuf b.Mahmud el-Hac Ahmed), I-II, , Dımeşk: Mektebetü İlmi’l-Hadîs.
  • Akbaş, O. (2012). Lise öğrencilerinin insanların çoğunluğuna güvenmeme nedenleri: Değerler eğitimi bağlamında bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 591-608.
  • Akyıldız, H. (1989). Öğretmen Adaylarının İnsan Doğasına İlişkin Tutumları. (Yayınlanmamış Doçentlik Tezi), İzmir, 1989.
  • Aronson, E., Wilson, T. D. , & Akert, R. M. (2010). Social psychology (7 th ed.). New Jersey: Pearson Education, Inc.
  • Arslan, Ş. Z. (2006). Fıtrat kavramı çerçevesinde eğitimde insanın neliği sorusu. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ayok, A. (1995). Farklı sosyo-ekonomik düzeydeki öğrencilerin insan doğası ve depresyon düzeyi bağlantıları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Borg, M. (2001). Teachers’ beliefs. ELT Journal, 55 (2), 186-188.
  • Buharî, İ. M. İ. (2004). el-Camiu’s-Sahih (M. Sofuoğlu, Çev.). İstanbul: Ötüken Yayınları,
  • Burger, J. M. (2006). Kişilik: Psikoloji biliminin insan doğasına dair söyledikleri (İ. D. Erguvan Sarıoğlu, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Canatan, K. (2014). İnsan fenomeni: İnsan doğası hakkında dini ve felsefi soruşturmalar. İstanbul: Açılım Kitap.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bayramali Nazıroğlu

Haci Yusuf Acuner

Ali Birinci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Nazıroğlu, B., Acuner, H. Y., & Birinci, A. (2017). DKAB ÖĞRETMENLERİ VE İHL MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENLERİNİN İNSAN DOĞASINA İLİŞKİN TUTUMLARI. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 471-502. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.285112
AMA Nazıroğlu B, Acuner HY, Birinci A. DKAB ÖĞRETMENLERİ VE İHL MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENLERİNİN İNSAN DOĞASINA İLİŞKİN TUTUMLARI. hititsosbil. Temmuz 2017;10(1):471-502. doi:10.17218/hititsosbil.285112
Chicago Nazıroğlu, Bayramali, Haci Yusuf Acuner, ve Ali Birinci. “DKAB ÖĞRETMENLERİ VE İHL MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENLERİNİN İNSAN DOĞASINA İLİŞKİN TUTUMLARI”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10, sy. 1 (Temmuz 2017): 471-502. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.285112.
EndNote Nazıroğlu B, Acuner HY, Birinci A (01 Temmuz 2017) DKAB ÖĞRETMENLERİ VE İHL MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENLERİNİN İNSAN DOĞASINA İLİŞKİN TUTUMLARI. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10 1 471–502.
IEEE B. Nazıroğlu, H. Y. Acuner, ve A. Birinci, “DKAB ÖĞRETMENLERİ VE İHL MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENLERİNİN İNSAN DOĞASINA İLİŞKİN TUTUMLARI”, hititsosbil, c. 10, sy. 1, ss. 471–502, 2017, doi: 10.17218/hititsosbil.285112.
ISNAD Nazıroğlu, Bayramali vd. “DKAB ÖĞRETMENLERİ VE İHL MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENLERİNİN İNSAN DOĞASINA İLİŞKİN TUTUMLARI”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10/1 (Temmuz 2017), 471-502. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.285112.
JAMA Nazıroğlu B, Acuner HY, Birinci A. DKAB ÖĞRETMENLERİ VE İHL MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENLERİNİN İNSAN DOĞASINA İLİŞKİN TUTUMLARI. hititsosbil. 2017;10:471–502.
MLA Nazıroğlu, Bayramali vd. “DKAB ÖĞRETMENLERİ VE İHL MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENLERİNİN İNSAN DOĞASINA İLİŞKİN TUTUMLARI”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 10, sy. 1, 2017, ss. 471-02, doi:10.17218/hititsosbil.285112.
Vancouver Nazıroğlu B, Acuner HY, Birinci A. DKAB ÖĞRETMENLERİ VE İHL MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENLERİNİN İNSAN DOĞASINA İLİŞKİN TUTUMLARI. hititsosbil. 2017;10(1):471-502.