Bu çalışmanın amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri ve İmam
Hatip Lisesi Meslek Dersleri öğretmenlerinin insan doğasına ilişkin varsayım ve
tutumlarını saptamak ve bunları çeşitli değişkenler bağlamında analiz etmektir.
Nicel bir araştırma olan çalışmada tarama (betimleme) modeli kullanılmıştır.
Tarama modelinde gerçekleştirilen betimsel nitelikteki araştırmanın çalışma
grubu, 2014-15 eğitim öğretim yılında Trabzon il sınırlarındaki devlet
okullarında görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri ve İmam-Hatip
Lisesi Meslek Dersleri öğretmenlerinden oluşmaktadır. İnsan doğası alt
boyutlarından aldıkları ortama puanlar (=5,93) dikkate alındığında, katılımcıların insan doğasına
ilişkin tutumlarının genelde olumlu olduğu görülmektedir. Bununla birlikte
katılımcıların ölçeğin insana güven, özgecilik ve karmaşıklık boyutlarında
olumsuz tutum sahibi oldukları tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1 |