Bu araştırma, anasınıfına devam eden
çocukların annelerinin anne tutumlarının incelenmesi amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Çorum il merkezinde yer
alan ilköğretime bağlı anasınıfına devam eden çocukların anneleri
oluşturmuştur. Her sınıftan sekiz çocuğun annesine ulaşılarak toplam 348
anneyle çalışılmıştır. Araştırmada veri toplam aracı olarak araştırmacı
tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ve Karabulut Demir ve Şendil (2008)
tarafından geliştirilen “Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ)” kullanılmıştır. “Kişisel
Bilgi Formu” ve “Ebeveyn Tutum Ölçeği” ile elde edilen veriler SPSS 20 paket
programı ile analiz edilmiştir. “Mann - Whitney U” “Kruskal -Wallis H” testlerinden
ve “Korelasyon analizlerinden” yararlanılmıştır.
Anlamlılık düzeyi olarak 0,05 alınmıştır. Araştırma sonucunda; çocuğun
cinsiyetinin annenin “Demokratik” tutumunda etkili olduğu, çocuğun okul öncesi
eğitime devam etme süresinin, annenin öğrenim durumunun, annenin çalışma
durumunun ve annenin aylık gelirinin annenin “Aşırı koruyucu” tutumunda etkili
olduğu, çocuğun doğum sırasının, annenin yaşının ve çocuk sayısının anne
tutumunda etkili olmadığı saptanmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda;
eğitimcilere annelere ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1 |