Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TURİZM PAZARLAMASINDA YERLİ TURİSTLERİN TURİZM TALEBİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: SİNOP İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 1, 71 - 98, 25.07.2017
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.330887

Öz

Çalışmanın amacı, Sinop iline tatile gelen yerli turistlerin turizm talebi üzerinde etkili olan

faktörlerin belirlenmesidir. Çalışmanın verileri anket yöntemiyle elde edilmiştir. Çalışmanın ana

kütlesini Sinop İli merkezinde yer alan toplam 24 otel, 2 tatil köyü, 4 motelin toplam 1547 yatak

kapasitesi baz alınarak Sinop İline tatile gelen yerli turistler oluşturmaktadır. Ana kütleye bağlı

olarak örnek hacmi 236 olarak hesaplanmıştır. Hatalı anketlerin de olabileceği dikkate alınarak

dağıtılan 500 anketten geçerli olan 307 anket değerlendirmeye alınmıştır. Anket verileri yüzde ve

frekansları içeren tanımlayıcı istatistikler ile faktör analizi kullanılarak test edilmiştir. Faktör

analizi sonucuna göre Sinop İli’ne gelen yerli turistlerin turizm talebini sırasıyla çevresel,

diğer(reklam ve tanıtım), ekonomik ve sosyal faktörlerin etkilediği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • AKAT, Ömer. (2008), Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği,Ekin Yayınevi, Ankara. AKYOL, Veli (2012) Sinop Turizm Potansiyeli, Sinop Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu(turizm.sinop.edu.tr/turizm_isletmeciligi_ve_otelcilik.../turizm_du rumu.pdf, 13.06.2012. Erişim: 03.05.2017). DOĞAN, Hasan Zafer. (2004), Turizmin Sosyo-Kültürel Temelleri, Detay Yayıncılık, Ankara EMİR, Oktay. Asuman PEKYAMAN. (2010), “Çocuklu Ailelerin Otel İşletmesi Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Afyonkarahisar’da Bir Uygulama”, Yönetim ve Ekonomi Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Y.17, S.2, ss. 159-181. EROĞLU, Abdullah. (2008), “Faktör Analizi”, Edt. Şeref Kalaycı, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara, ss.321-331 EROL, Mikdat. (2003), Turizm Pazarlaması, Ekin Kitabevi, İstanbul. HACIOĞLU, Necdet. (2010), Turizm Pazarlaması, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. İÇÖZ, Orhan. (1996), Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar, Anatolia Yayıncılık, Ankara. İÇÖZ, Orhan. (2001), Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar, Turhan Kitabevi Yayınları, Ankara. İSLAMOĞLU, Ahmet Hamdi. (2010), Turizm Pazarlaması, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul. KAYIŞ, Aliye. (2008), “Güvenilirlik Analizi”, Edt: Şeref Kalaycı, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara, ss.403-419 KOZAK, Nazmi. (2010), Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara. OLALI, Hasan. (1990), Turizm Politikası ve Planlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, İstanbul. OREL, DEMİRCİ, Fatma, İlgar MEMMEDOV. (2003), Turizmde Hizmet Pazarlaması Türkiye Açısından Rusya Pazarı, Karahan Kitabevi, Adana. ÖZTAŞ, Kadir. Tahsin KARABULUT. (2006), Turizm Ekonomisi Genel Turizm Bilgileri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. ÖZDAMAR, Kazım. (2002), Paket Programlar ile İstatiksel Veri Analizi, Kaan Kitabevi, Eskişehir. RIZAOĞLU, Bahattin. (2007), Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara. SEZGİN, Orhan Mesut. (1995), Genel Turizm Turistik Kavramlar – Ekonomi –Pazarlama - Turizm Mevzuatı, Tutibay Yayınları, Ankara. USTA, Öcal. (2009), Turizm Genel ve Yapısal Yaklaşım, Detay Yayıncılık, Ankara. ÜNÜSAN, Çağatay. Mete SEZGİN. (2004), Turizm Pazarlaması, Atlas Kitabevi, Konya. DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI, t.y., “Uluslararası Mavi Bayrak Projesi Ülkemizde 11 Yaşında” , Kaynak:http://www.mfa.gov.tr/uluslararasi-mavi-bayrak-projesi-ulkemizde- 11-yasinda.tr.mfa, (Erişim Tarihi: 15 Ocak 2015). SİNOP İL KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRLÜĞÜ, t.y., “Kruvaziyer Turizmi”, Kaynak: http://www.sinopkulturturizm.gov.tr/TR,74911/kruvaziyer-turizmi.html, (Erişim Tarihi: 15 Ocak 2015).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sabiha Kılıç

Semra Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılıç, S., & Demir, S. (2017). TURİZM PAZARLAMASINDA YERLİ TURİSTLERİN TURİZM TALEBİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: SİNOP İLİ ÖRNEĞİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 71-98. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.330887
AMA Kılıç S, Demir S. TURİZM PAZARLAMASINDA YERLİ TURİSTLERİN TURİZM TALEBİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: SİNOP İLİ ÖRNEĞİ. hititsosbil. Temmuz 2017;10(1):71-98. doi:10.17218/hititsosbil.330887
Chicago Kılıç, Sabiha, ve Semra Demir. “TURİZM PAZARLAMASINDA YERLİ TURİSTLERİN TURİZM TALEBİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: SİNOP İLİ ÖRNEĞİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10, sy. 1 (Temmuz 2017): 71-98. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.330887.
EndNote Kılıç S, Demir S (01 Temmuz 2017) TURİZM PAZARLAMASINDA YERLİ TURİSTLERİN TURİZM TALEBİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: SİNOP İLİ ÖRNEĞİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10 1 71–98.
IEEE S. Kılıç ve S. Demir, “TURİZM PAZARLAMASINDA YERLİ TURİSTLERİN TURİZM TALEBİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: SİNOP İLİ ÖRNEĞİ”, hititsosbil, c. 10, sy. 1, ss. 71–98, 2017, doi: 10.17218/hititsosbil.330887.
ISNAD Kılıç, Sabiha - Demir, Semra. “TURİZM PAZARLAMASINDA YERLİ TURİSTLERİN TURİZM TALEBİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: SİNOP İLİ ÖRNEĞİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10/1 (Temmuz 2017), 71-98. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.330887.
JAMA Kılıç S, Demir S. TURİZM PAZARLAMASINDA YERLİ TURİSTLERİN TURİZM TALEBİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: SİNOP İLİ ÖRNEĞİ. hititsosbil. 2017;10:71–98.
MLA Kılıç, Sabiha ve Semra Demir. “TURİZM PAZARLAMASINDA YERLİ TURİSTLERİN TURİZM TALEBİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: SİNOP İLİ ÖRNEĞİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 10, sy. 1, 2017, ss. 71-98, doi:10.17218/hititsosbil.330887.
Vancouver Kılıç S, Demir S. TURİZM PAZARLAMASINDA YERLİ TURİSTLERİN TURİZM TALEBİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: SİNOP İLİ ÖRNEĞİ. hititsosbil. 2017;10(1):71-98.