İnternette kullanıcı davranış ve beklentilerinin değişmesi ile birlikte reklamcılık
alanında kullanılan yöntemler de değişmeye başlamıştır. Doğal reklam, internet
reklamcılığı alanında kullanılan en güncel reklam yöntemlerinden biri olmuştur.
Doğal reklam, internettte belirli bir platform için özel olarak hazırlanmış, yer
aldığı platformun içeriğine ve görsel tasarımına uygun reklamlardır. Reklam
içeriği bu kapsamda tüketiciye ulaştırılmaktadır.
Sosyal medya kanallarının öneminin artması, kullanıcıların internete daha çok
içerik tüketmek için girmesi ve banner reklamlardan kaçınmayı tercih etmesiyle
birlikte doğal reklam sektörde daha sık kullanılmaya başlanmıştır.
Bu makalede doğal reklamın ne olduğu, haber ile ilişkisi, advertorial ve içerik
pazarlamadan farkları ve örnekler eşliğinde türleri üzerinde durulmaktadır.
Böylece sadece birkaç yıllık geçmişe sahip olan doğal reklam kavramının
ayrıntılı bir şekilde incelenmesi ve bu alanda reklamcılık literatüründe var olan
Türkçe bilgi boşluğunun giderilmesi amaçlanmaktadır. Bu yönüyle makale,
İngilizce literatürden yola çıkarak doğal reklam yöntemi üzerine hazırlanmış
ayrıntılı ve kapsamlı ilk Türkçe çalışma olmaktadır.
Doğal Reklam İnternet Reklamcılığı İçerik Pazarlama Advertorial
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1 |