Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DOĞAL REKLAM: GÜNCEL BİR İNTERNET REKLAMCILIĞI YÖNTEMİ OLARAK DOĞAL REKLAMIN TÜM YÖNLERİYLE İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 1, 563 - 584, 25.07.2017
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.330891

Öz

İnternette kullanıcı davranış ve beklentilerinin değişmesi ile birlikte reklamcılık

alanında kullanılan yöntemler de değişmeye başlamıştır. Doğal reklam, internet

reklamcılığı alanında kullanılan en güncel reklam yöntemlerinden biri olmuştur.

Doğal reklam, internettte belirli bir platform için özel olarak hazırlanmış, yer

aldığı platformun içeriğine ve görsel tasarımına uygun reklamlardır. Reklam

içeriği bu kapsamda tüketiciye ulaştırılmaktadır.

Sosyal medya kanallarının öneminin artması, kullanıcıların internete daha çok

içerik tüketmek için girmesi ve banner reklamlardan kaçınmayı tercih etmesiyle

birlikte doğal reklam sektörde daha sık kullanılmaya başlanmıştır.

Bu makalede doğal reklamın ne olduğu, haber ile ilişkisi, advertorial ve içerik

pazarlamadan farkları ve örnekler eşliğinde türleri üzerinde durulmaktadır.

Böylece sadece birkaç yıllık geçmişe sahip olan doğal reklam kavramının

ayrıntılı bir şekilde incelenmesi ve bu alanda reklamcılık literatüründe var olan

Türkçe bilgi boşluğunun giderilmesi amaçlanmaktadır. Bu yönüyle makale,

İngilizce literatürden yola çıkarak doğal reklam yöntemi üzerine hazırlanmış

ayrıntılı ve kapsamlı ilk Türkçe çalışma olmaktadır.

Kaynakça

  • BACHMAN, Katy. (2013), “Native Ad Workshop Leaves FTC Perplexed”, (erişim adresi: http://www.adweek.com/news /advertising-branding/native-ad-workshopleaves- ftc-perplexed-154303), (erişim tarihi: 18 Ocak 2016). BEHAR, Haymi. (2014), “Native Advertising Nedir?”, (erişim adresi: http://www.haymibehar.com/2014_03_01_archive.html), (erişim tarihi: 18 Ocak 2016). DVORKIN, Lewis. (2013), “Inside Forbes: What's Next For Native Ads? Controversy Gives Way To Market Realities”, (erişim adresi: http://www.forbes.com/sites/lewisdvorkin/2013/07/08/inside-forbes-whatsnext- for-native-ads-controversy-gives-way-to-marketrealities/# 3203c587e3a5), (erişim tarihi: 12 Şubat 2016). GILLER, Emily. (2016), "Native Advertising: An International Perspective", (erişim adresi: http://digitalcommons.unl.edu/ journalismprojects/7), (erişim tarihi: 03 Kasım 2016). GOLDBERG, Michael. (2014), “The 2015 State Of Native Advertising – Trends & Insights”, (erişim adresi: http://navigatingnative.com/ 2014/12/nativeadvertising- trends-insight-2015/), (erişim tarihi: 9 Mart 2016). GREENBERG, Dan. (2013), “How to Evolve ’Native Advertising’ From Buzzword to Media Category”, (erişim adresi: https://pando.com/ 2013/01/28/how-toevolve- native-advertising-from-buzzword-to-media-category/), (erişim tarihi: 21 Şubat 2016). IAB. (2016), “About IAB”, (erişim adresi: http://www.iab.com/our-story/), (erişim tarihi: 13 Şubat 2016). IAB Doğal Reklam Oyun Kitabı. (2015), “Altı Doğal Reklam Kategorisi”, (erişim adresi: http://www.iabturkiye.org/sites/default/files/iab_dogal_reklam_oyun_kitabi.p df), (erişim tarihi: 20 Şubat 2016). JOEL, Mitch. (2013), “We Need a Better Definition of Native Advertising”, (erişim adresi: https://hbr.org/2013/02/we-need-a-better-definition-of/), (erişim tarihi: 13 Şubat 2013). KALAFAT, Murat. (2014), “Yeni Nesil Online Reklamlar-Doğal Reklamlar (Native Advertising)”, (erişim adresi: https://www.linkedin.com/pulse/20140813084921-2716796-nativeadvertising- yeni-nesil-onlinereklamlar?articleId= 8571179325706656461#comments8571179325706656461&trk=sushi_topic_p osts_guest), (erişim tarihi: 13 Şubat 2016). LEVINE, Scott. (2013), “The Natives Are… Advertising?”, (erişim adresi: https://scottbrianlevine.wordpress.com/2014/04/09/the-natives-areadvertising/, (erişim tarihi: 19 Ocak 2016). MONTINI, Laura. (2014), “Marketing Trend: Shift to Native Advertising Explained (Infographic)”, (erişim adresi: http://www.inc.com/lauramontini/infographic/the-shift-to-native-advertising-in-marketing. html), (erişim tarihi: 20 Ocak 2016). MOSES, Lucia. (2013), “After Scientology Debacle, The Atlantic Tightens Native Ad Guidelines,” Adweek, (erişim adresi: http://www.adweek.com/news/advertising-branding/after-scientologydebacle- atlantic-tightens-native-ad-guidelines-146890), (erişim tarihi: 18 Şubat 2016). OLENSKI, Steve. (2015), “6 Types Of Native Advertising And How Each Can Benefit Your Business”, (erişim adresi: http://www.forbes.com /sites/steveolenski/2015/11/12/6-types-of-native-advertising-and-how-eachcan- benefit-your-business/#2e9bbb965d09), (erişim tarihi: 6 Mart 2016). PADERNI, Luca (2014), “As Tablet And Video Display Gains Momentum In Europe, Forrester Expects Online Display Revenues To Reach €11.9 Billion In 2019”, (erişim adresi: http://blogs.forrester.com/category/display_advertising), (erişim tarihi: 6 Ekim 2014). PR Newswire. (2015), “Native Advertising Set to Double by 2018”, (erişim adresi: http://www.prnewswire.com/news-releases/native-advertising-set-to-doubleby- 2018-562919861.html), (erişim tarihi: 19 Mart 2016). PULIZZI, Joe. (2015), “Native Advertising Is Not Content Marketing”, (erişim adresi: http://contentmarketinginstitute.com/2015/08/ native-advertising-contentmarketing/), (erişim tarihi: 10 Şubat 2016). QUESENBERRY, Keith. (2015), “How to Use Native Ads to Support Your Social Media Marketing”, (erişim adresi: http://www.socialmediaexaminer.com/how-to-usenative- ads-to-support-your-social-media-marketing/), (erişim tarihi: 18 Şubat 2016). SASSEEN, Jane, Olmstead, K. ve Mitchell, A. (2013), “Digital: As Mobile Grows Rapidly, the Pressures on News Intensify,” Pew State of the News Media, (erişim adresi: http://stateofthemedia.org/ 2013/digital-as-mobile-grows-rapidly-thepressures- on-news-intensify/), (erişim tarihi: 8 Mart 2016). SHARMA, Nikhil. (2015), “Native Advertising vs. Advertorials: Knowing the Difference”, (erişim adresi: http://www.business2community.com /nativeadvertising/ native-advertising-vs-advertorials-knowing-difference- 01240432#WFAtzxYyLAPSEW1r.99), (erişim tarihi: 28 Ocak 2016). SHARETHROUGH Research Lab. (2016), “Native Ads Vs. Standard Banners-Ipg Media Labs Study”, (erişim adresi: http://www.sharethrough.com/downloads/Sharethrough-IPG-Research- OneSheeter.pdf), (erişim tarihi: 10 Şubat 2016). SHARETHROUGH. (2016), “Types Of Native Ad Integrations”, (erişim adresi: http://www.sharethrough.com/nativeadvertising/), (erişim tarihi: 5 Şubat 2016). SULLIVAN, Margaret. (2013), “Pledging Clarity, The Times Plunges Into Native Advertising.” The New York Times, (erişim adresi: http://publiceditor.blogs.nytimes.com/2013/12/19/pledging-clarity -thetimes- plunges-into-native-advertising/), (erişim tarihi: 9 Şubat 2016). TARHAN, Burçin. (2011), “İçerikle Pazarlama: Artık Her Marka Bir Yayıncı Gibi Davranmalı!”, (erişim adresi: http://webrazzi.com/ 2011/10/21/iceriklepazarlama/), (erişim tarihi: 26 Ocak 2016). WYATT, Edward, (2013), “As Online Ads Look More Like News Articles, F.T.C. Warns Against Deception,” The New York Times, http://www.nytimes.com/2013/12/05/business/ftc-says-sponsored-onlineads- can-be-misleading.html), (erişim tarihi: 10 Şubat 2016).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eylem Arslan

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan, E. (2017). DOĞAL REKLAM: GÜNCEL BİR İNTERNET REKLAMCILIĞI YÖNTEMİ OLARAK DOĞAL REKLAMIN TÜM YÖNLERİYLE İNCELENMESİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 563-584. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.330891
AMA Arslan E. DOĞAL REKLAM: GÜNCEL BİR İNTERNET REKLAMCILIĞI YÖNTEMİ OLARAK DOĞAL REKLAMIN TÜM YÖNLERİYLE İNCELENMESİ. hititsosbil. Temmuz 2017;10(1):563-584. doi:10.17218/hititsosbil.330891
Chicago Arslan, Eylem. “DOĞAL REKLAM: GÜNCEL BİR İNTERNET REKLAMCILIĞI YÖNTEMİ OLARAK DOĞAL REKLAMIN TÜM YÖNLERİYLE İNCELENMESİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10, sy. 1 (Temmuz 2017): 563-84. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.330891.
EndNote Arslan E (01 Temmuz 2017) DOĞAL REKLAM: GÜNCEL BİR İNTERNET REKLAMCILIĞI YÖNTEMİ OLARAK DOĞAL REKLAMIN TÜM YÖNLERİYLE İNCELENMESİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10 1 563–584.
IEEE E. Arslan, “DOĞAL REKLAM: GÜNCEL BİR İNTERNET REKLAMCILIĞI YÖNTEMİ OLARAK DOĞAL REKLAMIN TÜM YÖNLERİYLE İNCELENMESİ”, hititsosbil, c. 10, sy. 1, ss. 563–584, 2017, doi: 10.17218/hititsosbil.330891.
ISNAD Arslan, Eylem. “DOĞAL REKLAM: GÜNCEL BİR İNTERNET REKLAMCILIĞI YÖNTEMİ OLARAK DOĞAL REKLAMIN TÜM YÖNLERİYLE İNCELENMESİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10/1 (Temmuz 2017), 563-584. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.330891.
JAMA Arslan E. DOĞAL REKLAM: GÜNCEL BİR İNTERNET REKLAMCILIĞI YÖNTEMİ OLARAK DOĞAL REKLAMIN TÜM YÖNLERİYLE İNCELENMESİ. hititsosbil. 2017;10:563–584.
MLA Arslan, Eylem. “DOĞAL REKLAM: GÜNCEL BİR İNTERNET REKLAMCILIĞI YÖNTEMİ OLARAK DOĞAL REKLAMIN TÜM YÖNLERİYLE İNCELENMESİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 10, sy. 1, 2017, ss. 563-84, doi:10.17218/hititsosbil.330891.
Vancouver Arslan E. DOĞAL REKLAM: GÜNCEL BİR İNTERNET REKLAMCILIĞI YÖNTEMİ OLARAK DOĞAL REKLAMIN TÜM YÖNLERİYLE İNCELENMESİ. hititsosbil. 2017;10(1):563-84.