Bu çalışmanın amacı, tüketici özelliklerini ölçmek için
geliştirilmiş olan ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğunu sınamakla
beraber, öğrencilerin tüketici özelliklerinin coğrafi bölgelere ve demografik
özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Çalışmada
belirlenen amaca ulaşmak için, Steenkamp ve Olivares’ in (2015) tüketici
özelliklerindeki kararlılığı ölçmede kullandıkları ölçekten faydalanılmıştır. Tüketici
özelliklerinden mağaza bağımlılığı, marka bağımlılığı, kalite bilinci, fiyat
bilinci, pazar araştırması ve satın alma duygusu üzerinde durulmuştur. Çalışmada Hitit Üniversitesi’nde eğitimine devam eden 234 öğrenciden
toplanan veriler analiz edilmiştir. Verilerin yapı geçerliliğini ölçmek için açıklayıcı faktör analizi (Exploratory Factor
Analysis)
kullanılmıştır. Ayrıca soruların birbirleri ile tutarlılığını ve ölçeğin
güvenilirliğini test etmek için güvenilirlik analizi (Reliability Analysis)
uygulamasına da yer verilmiştir. Tüketici özelliklerinin coğrafi bölgelere ve
demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğine ise “Anova Testi ve
İki Bağımsız Örneklem T Testi” sonucunda karar verilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |