Çin, son yıllarda ekonomik
olarak hızla gelişen ve dünyaya açılan bir ülke konumundadır. Çin, uluslararası
turizm pazarında da hızlı büyüme göstererek en çok harcama yapan ülke konumuna
gelmiştir. Çin turizm pazarı dünya genelinde ilgi çekmeye başlamıştır. Pek çok
ülke bu pazardan pay alma çabası içerisine girmiştir. Ancak Türkiye’ye gelen
Çinli turist sayıları uluslararası seyahat eden turist sayısı ile
kıyaslandığında oldukça düşük seviyelerde olduğu görülmektedir. Alternatif
turizm pazarlarına ihtiyaç duyan Türkiye’nin bu pazardan daha fazla pay alması
gerektiği düşünülmektedir. Bu düşünceden yola çıkılarak çalışmada Çin turizm
pazarının incelenmesi ve Çinli turistlerin seyahat motivasyonlarının
belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda İstanbul’u ziyaret eden 131
Çinli turist üzerine anket tekniği ile veriler toplanmış, frekans analizi,
farklılık testleri, açıklayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi
yapılmıştır. Araştırma sonucunda çekici motivasyonların, doğal ve kültürel
olanaklar, etkinlikler, kalite ve güven, alışveriş olanakları, fiyat ve
uygunluk olmak üzere 5 boyuttan oluştuğu, bu boyutların bazı demografik
özelliklere göre farklılıklar gösterdiği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1 |