Bu araştırmada Sosyal Bilgiler dersindeki kültür ve miras
öğrenme alanında yer alan kültürle ilgili kazanımların türkülerden yararlanarak
kazandırılmasına ilişkin öğrencilerin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırma 2016-2017 öğretim yılı güz döneminde Eskişehir ili Tepebaşı Merkez
İlçesi Ülkü İlkokulunun bir dördüncü sınıfında yürütülmüştür. Öğretim
uygulaması, 24 Ekim 2016-02 Aralık 2016 tarihleri arasında 5 hafta sürmüştür. Araştırmaya
20 öğrenci katılmıştır. Katılımcılar, kolay ulaşılabilir örneklem yoluyla
belirlenmiştir. Bu amaçla, kültür ve miras öğrenme alanında yer alan kültürle
ilgili kazanımlarla ilgili türküler belirlenmiştir. Derste türkülerin yer
aldığı çeşitli etkinlikler hazırlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmanın verileri,
nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde yarı yapılandırılmış görüşme formu ile
toplanmış olup, betimsel çözümleme tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre, öğrencilerin büyük çoğunluğu Sosyal
bilgiler dersinde türkülerin kullanılmasında türküleri ilgi çekici
bulduklarını, türkülerle dersi daha iyi öğrendiklerini, bazı türkü sözlerini
anlamakta zorlandıklarını, türkülerle öğretim uygulamasından sonra daha fazla türkü dinlemek istediklerini belirtmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1 |