Çalışan
bireyin işinden ve dolayısıyla işyerinden memnun olması, birçok yönü ile hem
çalışan hem de işyeri açısından fayda sağlamaktadır. En başta çalışanın
memnuniyeti verimliliğini artıracaktır. Dolayısıyla ürettiği mal veya hizmet
artacak ve bu hem sektörün gelişmesine hem de firmanın karlılığının artmasına
destek verecektir. Bu çalışmada, çalışan bireylerin memnuniyetini etkileyen faktörler
ele alınmıştır. Bu amaçla, Bursa’da çalışan 2000 kişiye anket uygulanmıştır. Çalışmada
kullanılan lojistik regresyon modeli tahmin sonuçları, çalışan bireyin
memnuniyetinin birçok faktöre bağlı olduğunu ortaya koymaktadır. Ancak en
önemli etkenlerin sırasıyla çalışanın firmasındaki statüsü ve sektörün yer
aldığı görülmektedir. Diğer bir ifadeyle, çalışan bireyin memnuniyeti sektöre
ve statüye göre farklılık arz etmektedir. İlaveten, modelde kullanılan; gelir,
cinsiyet, medeni durum, sosyal yardım, servis ve mesai ücreti gibi değişkenler
de memnuniyet üzerinde etkili faktörlerdir.
Çalışan memnuniyeti Lojistik regresyon Hosmer-Lemeshow testi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1 |