Bu çalışmanın temel amacı, okul
yöneticilerinin okul çevre ilişkileri ile ilgili sorunları ve çözüm önerilerini
belirlemektir. Okul yöneticileri, okulun ve eğitim sisteminin amaçlarına
ulaşılmasında anahtar kişilerdir. Bundan dolayı, okul yöneticileri insan gücü
ve diğer kaynakları rasyonel olarak kullanmak için yönetim süreçlerini
uygulayan kişilerdir. Her toplumsal örgüt gibi okul örgütünün de
gerçekleştirmek zorunda olduğu görevler bulunmaktadır. Bu görevler; sosyal,
siyasal, ekonomik ve kendini gerçekleştirme olarak ifade edilebilir. Okul,
belirtilen bu görevleri gerçekleştirmek için örgütün içindeki ve dışındaki
güçlerden yararlanmak zorundadır. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı çevresel
faktörlerin okulu nasıl etkilediğini araştırmaktır. Bu çalışma nitel araştırma
yaklaşımı kapsamında fenomonoloji (olgubilim) deseni kullanılarak
gerçekleştirilmiştir. Araştırmacılar
verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanarak elde etmişlerdir.
Verilerin analizi sonucunda araştırmacılar; 1) Okul- aile birliği
toplantılarının daha fazla fonksiyonel ve aktif olarak düzenlenmesi gerektiği,
2) Okullarda düzenlenen sosyal, kültürel, eğitim ve spor aktivitelerinin
başarılı ve sorunsuz bir şekilde yürütülmesi gerektiği ve 3) Okul çevresinin
ekonomik, sosyal ve kültürel gelişiminde okulların daha çok destek olmaları
gerektiği bulgularına ulaşmışlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 3 |