Bu araştırmanın
amacı, lise öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerini belirlemek ve
çeşitli değişkenlere göre karşılaştırmaktır. Araştırmada, aşağıdaki sorulara
cevap aranmıştır.1. Lise öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin
düzeyi nedir? 2. Lise öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri; cinsiyet,
branş, kıdem, eğitim düzeyleri, yaşları ve çalıştıkları yer değişkenlerine göre
anlamlı farklılık göstermekte midir? 3. Ölçeğin alt boyutları arasında anlamlı
bir ilişki var mıdır? Bu araştırma anlık tarama modelindedir. Araştırmanın
evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim yılında, Elazığ merkez ve ilçelerin
merkezindeki liselerde görev yapan toplam 2805 lise öğretmeni oluşturmaktadır.
Örneklemini ise, basit tesadüfi örnekleme yolu ile belirlenen toplam 343
öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Diker Coşkun
ve Demirel (2009) tarafından geliştirilen “yaşam boyu öğrenme eğilimleri
(YBÖEÖ)” adlı ölçek kullanılmıştır. Bu çalışmanın bulgularına göre, lise
öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri; Güdülenme alt boyutunda çok
uyuyor, sebat, merak yoksunluğu alt
boyutlarında ve ölçeğin tamamında kısmen uyuyor düzeyinde iken, öğrenmeyi
düzenlemede yoksunluk alt boyutunda ise, çok az uyuyor düzeyindedir. Cinsiyet
değişkenine göre, bütün alt boyutlarda kadın lise öğretmenlerinin yaşam boyu
öğrenme eğilimlerinin düzeyi erkeklere göre daha yüksektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 3 |