BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK KÜLTÜRÜ KAPSAMINDA TÜRK TASARIM KİMLİĞİNİN GELECEĞİ

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 1, 0 - 0, 15.06.2016

Öz

Yaratıcılıkla eş değerli bir sözcük olan tasarım, bireylerin, toplumların giderek ulusların düşüncelerinde  var olması gereken ve kendi varlıklarını sürdürmek, sürekli iyiye götürmek adına, daha iyiyi, daha doğruyu, daha güvenliyi, daha yeniyi, daha verimliyi, daha güzeli ve olumluyu arama olgusudur. Diğer taraftan tasarım çalışmaları ile ortaya çıkabilecek ürünlerin, uluslararası rekabet ortamında satılırken, Türk kimlik özelliklerini iyi yansıtan ürünler olması gerekmektedir. Tarihin en eski devirlerinden itibaren göçebe ve akıncı olmuş, hayvancılıkla uğraşmış, bir kısmı da ziraat yapmış olan Türk boyları diğer toplumlardan ayırtedici farklarla geleneksel ürünleri meydana getirmişlerdir. Geleneklerini ve ürünlerini her gittikleri ve göçtükleri bölgelerdeki kültürlerle sentezlemeyi  başarmışlar ve sürekli olarak kimliklerini yitirmeden kendilerini aşmışlardır.

Küreselleşme kapsamında köklü kültürlerin bile yozlaşma ile karşı karşıya olduğu gözlenmektedir. Önemli olan  kendi  öz  kültürünü kavramak, onu  çağdaş yaşamın  verileri  ile  birleştirmek  ve Türk tasarım kimliğine aktarmaktır.

Kaynakça

  • ALP, Sedat, (2003), Hitit Güneşi, Tübitak Popüler bilim kitapları 179, Semih Ofset, Ankara, s: ,6
  • ANTONOFF, Roman, (1983), Corporate Identity, Werbezentrum Wilsch GmbH, s: 13,14
  • BELLİ,Oktay/KONYAR, Erkan, (2003), Doğu anadolu Bölgesi’nde Erken demir Çağı Kale ve Nekropolleri, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, Istanbul, s: 5, 46,47
  • DEMİRİZ, Yıldız, (2000), İslam Sanatında Geometrik Süsleme, Lebib Yalkın Yayınları, İstanbul, s: 38
  • DESİGN NOW AUSTİA, (2001), Design Now Austria, Contemporary Austrian Design, çeviren: Şermin Alyanak, Rema Matbaacılık A.Ş., s: 9
  • GÜVENÇ, Bozkurt,, (2003) (Yedinci baskı), Türk Kimliği, Remzi Kitabevi A. Ş., İstanbul, s: 89, 216
  • GSÖLLPOİNTNER,H., HAREİTER,A., ORTNER,L., (Hsgb), (1980), Standpunkte, kitap içinde:Design İst Unsichtbar, Löcker Verlag, Wien, s: 123
  • İZNİK EĞİTİM VE ÖĞRETİ VAKFI-İznik Çini ve Seramik İşletmesi tanıtım broşürü,s:6
  • KONGAR, E., (2003), Kültür Üzerine, Remzi Kitapevi, İstanbul, yedinci basım, s:32,33
  • LALE BELGESELİ, (2005), 11 Mart, saat: 23.30 da Star TV. Kanalı.
  • MUSEUM FÜR GESTALTUNG, (1983), Design, Was İst Das?, kitap içinde: Ausstellungskatalog, Kunstgewerbemuseum der Stadt Zürich, Zürich, s: 18,19
  • MÜLAYİM, Selçuk, (1982), Anadolu Türk Mimarisinde Geometrik Süslemeler, Selçuklu Çağı,Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları:503, Ankara, s: 188, resim:79
  • ÖGEL, Bahaeddin, (1962), Türk Kültür Tarihi, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, s:10,12,14
  • ÖNDER Mehmet, (1998), Antika ve Eski Eserler Klavuzu, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2. Baskı, Minpa Yayıncılık, Ankara,s:158
  • SAKAOĞLU, Necdet - AKBAYAR, Nuri, (2002), Derinin Anadolu’da Bin Yıllık Öyküsü, sahibi: Orjin Grup, Creative Yayıncılık ve Tanıtım Ltd. Şti., İstanbul, s: 56, 57, 103,106, 191, 196, 211, 216
  • SEVİN, Veli, (2003), Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers egemenliğine Kadar, İletişim Yayınları, İstanbul, s: 114,140
  • STRZYGOWSKİ, Josef, (1974), Türkler ve Orta Asya Sanatı Meselesi, kitap içinde: Eski Türk Sanatı ve Avrupa’ya Etkisi[Ancient Turkish Culture and its Effects on Europe],Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, s: 21-25, 100, 102, 103
  • TBMM- MİLLİ SARAYLAR, (2004), Sanayi Devrimi Yıllarında Osmanlı Saraylarında Sanayi ve Teknoloji Araçları, TBMM Matbaası, Ankara, s: 15, 76, 77
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şeçil Şatır Bu kişi benim

Oya Karabekir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şatır, Ş., & Karabekir, O. (2016). TÜRK KÜLTÜRÜ KAPSAMINDA TÜRK TASARIM KİMLİĞİNİN GELECEĞİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1). https://doi.org/10.17218/husbed.50609
AMA Şatır Ş, Karabekir O. TÜRK KÜLTÜRÜ KAPSAMINDA TÜRK TASARIM KİMLİĞİNİN GELECEĞİ. hititsosbil. Haziran 2016;9(1). doi:10.17218/husbed.50609
Chicago Şatır, Şeçil, ve Oya Karabekir. “TÜRK KÜLTÜRÜ KAPSAMINDA TÜRK TASARIM KİMLİĞİNİN GELECEĞİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9, sy. 1 (Haziran 2016). https://doi.org/10.17218/husbed.50609.
EndNote Şatır Ş, Karabekir O (01 Haziran 2016) TÜRK KÜLTÜRÜ KAPSAMINDA TÜRK TASARIM KİMLİĞİNİN GELECEĞİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 1
IEEE Ş. Şatır ve O. Karabekir, “TÜRK KÜLTÜRÜ KAPSAMINDA TÜRK TASARIM KİMLİĞİNİN GELECEĞİ”, hititsosbil, c. 9, sy. 1, 2016, doi: 10.17218/husbed.50609.
ISNAD Şatır, Şeçil - Karabekir, Oya. “TÜRK KÜLTÜRÜ KAPSAMINDA TÜRK TASARIM KİMLİĞİNİN GELECEĞİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9/1 (Haziran 2016). https://doi.org/10.17218/husbed.50609.
JAMA Şatır Ş, Karabekir O. TÜRK KÜLTÜRÜ KAPSAMINDA TÜRK TASARIM KİMLİĞİNİN GELECEĞİ. hititsosbil. 2016;9. doi:10.17218/husbed.50609.
MLA Şatır, Şeçil ve Oya Karabekir. “TÜRK KÜLTÜRÜ KAPSAMINDA TÜRK TASARIM KİMLİĞİNİN GELECEĞİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 9, sy. 1, 2016, doi:10.17218/husbed.50609.
Vancouver Şatır Ş, Karabekir O. TÜRK KÜLTÜRÜ KAPSAMINDA TÜRK TASARIM KİMLİĞİNİN GELECEĞİ. hititsosbil. 2016;9(1).