BibTex RIS Kaynak Göster

GENÇLİK VE AİLE İÇİ İLETİŞİM – ÇORUM ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 1, 0 - 0, 15.06.2016
https://doi.org/10.17218/husbed.99543

Öz

Sosyal bilimlerin en önemli konularından birisi olan aile içi iletişim ve ergenlik dönemi bu çalışmada imam hatip lisesi öğrencileri bağlamında ele alınmıştır. Çalışmamız 2015-2016 Eğitim öğreti yılında Çorum Anadolu İmam Hatip Lisesi son sınıfta okuyan 441 öğrenciyi kapsamaktadır. “Aile İçi İletişim Envanteri” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanarak elde ettiğimiz veriler SPSS istatistik paket programında t-testi ve ki-kare testi kullanılarak analiz edilmiştir. Anlamlılık düzeyi olarak p < 0,05 kabul edilmiştir

Kaynakça

  • ASAR, Büşra. (2015), “Lise Gençliği Dindarlığı ve Aile İçi İletişim (Çerkeş/Çankırı Örneği)”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Samsun.
  • AYDIN, Ayhan. (2001), Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Alfa Yayınları, İstanbul, 3. Baskı.
  • AYDIN, Betül. (2005), Çocuk ve Ergen Psikolojisi, Atlas Yayın Dağıtım, İstanbul, 2. Baskı.
  • BAŞAL, Handan Asûde. ve vdğr, (2014), “Otoriter ve Demokratik Tutuma Sahip Ebeveynleri Olan 5-6 Yaş Çocuklarının Evcilik Oyunlarında Üstlendikleri Roller”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), ss.384-409.
  • BİLAL, Gülden. (1986), “Demokratik ve Otoriter Olarak Algılanan Anne-Baba Tutumlarının Çocuk Uyum Düzeylerine Etkisi”, Eğitim ve Bilim Dergisi, cilt.11, S.62, Ankara, ss. 53-61.
  • BJIRN, Piia M. & KYTTALA, Minna. (2013), “Diversity in Family Structure – Diversity in Communication Between Family Members”, Psychology, vol.4, No.3A, ss. 232-237.
  • BOZASLAN, Hasan. (2012), “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Anne Baba Tutumlarının Epistemolojik İnanç ve Alternatif Bilişsel Özellikler Açısından İncelenmesi (Harran Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma)”, Journal of European Education, cilt.2, S.1, ss. 28-40.
  • BOZASLAN, Hasan. & KAYA, Ahmet. (2011), “Üniversite Öğrencilerinin Anne Baba Tutumlarının Problem Çözme, Sosyal Kaygı ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi”, 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 22-29 April, Antalya. (erişim adresi: www.iconte.org.), (12.02.2006), ss. 1394-1403.
  • CANEL, Azize Nilgün. (2013), Aile Yaşam Becerileri (Hatice Işılak Durmuş, Edt.), Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 3. Baskı.
  • DÖNMEZER, İbrahim. (1999), Ailede İletişim ve Etkileşim, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • DRAGO, Emily. (2015), “The Effect of Technology on Face-to-Face Communication”, The Elon Journal of Undergraduate Research in Communications, vol.6, No.1, (ss. 13-19).
  • DÜZGÜN, Şükrü. (2003), “Öğrencilerin Psikolojik Belirtileri İle Anne-Baba Tutumları Arasındaki İlişki”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.2, S.1-2, Erzurum, ss.149-162.
  • ERDİL, Kemalettin. (1991), Aile Okulu, TDV Yayınları, Ankara.
  • ERDOĞAN, Ömer. & UÇUKOĞLU, Hülya. (2011), “İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Anne-Baba Tutumu Algıları İle Atılganlık ve Olumsuz Değerlendirilmekten Korkma Düzeyleri Arasındaki İlişkiler”, Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.19, S.1, ss.51-72.
  • ERSANLI, Kurtman. (1996), Benliğin Gelişimi ve Görevleri, Eser Ofset, Samsun.
  • GHAZANFAR, Sawatia vdğr. (2015), “Changec in Family Values Due to Information Communication Technologies”, The Explorer Islamabad: Journal of Social Science, vol.1, No.10, ss. 385-389.
  • Gürler, A. (2005), Çocuğun Suça Yönelmesinde Aile Faktörünün ve Akran Gruplarının Rollerinin İncelenmesi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • HERKEN, Hasan. & ÖZKAN, İshak. (1998), “Sigara Alışkanlığı ve Anne-Baba Tutumu”, Genel Tıp Dergisi, 8 (2), ss. 85-89.
  • HÖKELEKLİ, Hayati. (2004), “Aile Psikolojisi ve Aile İçi İletişim”, Diyanet İlmî Dergi, cilt.40, S.2, ss. 41-60.
  • HÖKELEKLİ, Hayati. (2009), Çocuk, Genç, Aile Psikolojisi ve Din, Dem Yayınları, İstanbul.
  • KANAK, Mehmet. & PEKDOĞAN, Serpil. (2015), “Ergenlerin Utangaçlık Düzeylerinin Anne-Baba Tutumları ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, The Jornal of Academic Social Science Studies, Number: 32, pp. 513-525.
  • KAYA, Ahmet. vdğr (2012), “Üniversite Öğrencilerinin Anne-Baba Tutumlarının Problem Çözme Becerilerine, Sosyal Kaygı Düzeylerine ve Akademik Başarılarına Etkisi”, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fak. Dergisi, S.18 ss. 208-225.
  • KAYA, Canten (2003), Evlilikte Mutluluğun Sırları, Renk Yay., Manisa.
  • KAYA, Mevlüt. (1996), “Ailede Anne-Baba Tutumlarının Çocuğun Kişilik ve Benlik Gelişimindeki Rolü”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, cilt.8, S.12, ss. 193-204.
  • KHAN, Vassilis-Javed. Vdğr. (2006) “Intra-Family Communication Needs; How Can Awareness Systems Provide Support?”, Conference: Intelligent Environments, ss. 2-6. (erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/224703614_Intra-family_communication_needs_How_can_awareness_systems_provide_support, 10.01.2016)
  • KIRKPATRICK, Lee A. (2006), “Din Psikolojisinde Bağlanma Teorisi” (Mustafa Koç, Çev.), Bilimname: Düşünce Platformu, cilt.4, S.10, ss. 133-172.
  • KOERNER, Ascan F. & FITZPATRICK, Mary Anne. (2006), “Family Conflict Communication”, ss.159-183. (erişim adresi: http://www.comm.umn.edu/~akoerner/My%20pubs/Koerner&Fitzpatrick_ (Conflict_HB).pdf, 10.01.2016)
  • KRAUT, Robert. & vdğr. (1999), “Information and Communication: Alternative Uses of the Internet in Households”, Information Systems Research, vol.10, No.4, ss. 287-303.
  • LYE, Diane N. (1996), “Adult Child-Parent Relationships”, Annuel Rewiew of Sociology, S.22, ss. 79-102.
  • MORGAN, Clifford T. (2009), Psikolojiye Giriş (Sibel Karakaş, Rükzan Eski, Çev.), Eğitim Kitabevi, Konya, 18.Baskı.
  • NELSEN, Jane., LOTT, Lynn. & GLENN, Stephen. (2001), Sınıfta Pozitif Disiplin (M. Koyuncu, Çev.), Hayat Yayınları, İstanbul.
  • ODABAŞI, Battal. (2013), “İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Düzeylerinin Ana Baba Tutumları Açısından İncelenmesi”, Anadolu Journal of Educational Sciences Internationaly, 3 (2), ss. 33-51.
  • OGURLU, Üzeyir., YALIN, Hatun Sevgi. & YAVUZ BİRBEN, Fazilet. (2015), “Üstün Yetenekli Çocukların Mükemmelliyetçilik Özelliklerinin Aile Tutumu İle İlişkisi”, Turkish Studies, cilt: 10 S.7, ss. 751-764.
  • ÖZTÜRK, Sultan. (2006), Aile İçi İletişimin Ergenin Duygusal Sağlığına Etkisi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • SALEHI, Mahdieh. & vdğr. (2012), “The Relationship Between Family Communication Patterns and Internet Addiction”, International Journal of Psychology and Behavioral Research, vol.1(1), ss. 27-31.
  • SAYINER, Banu. Vdğr. (2005), “Lise Öğrencilerinde Ana Baba Tutumunun Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi”, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, S.21, ss.193-212.
  • SELÇUK, Ziya. (2007), Eğitim Psikolojisi, Nobel Yayıncılık, İstanbul, 14. Baskı.
  • SEZER, Özcan. (2010), “Ergenlerin Kendilik Algılarının Anne Baba Tutumları Ve Bazı Faktörlerle İlişkisi”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.7, S.1, ss. 1-19.
  • SHIM, Young Soo. (2006), The Impact of the Internet on Teenagers’ Face-to-Face Communication,
  • (erişim adresi: http://www.globalmediajournal.com/open-access/the-impact-of-the-internet-on-teenagers-facetoface-communication.pdf. 10.01.2016)
  • TATLILIOĞLU, Kasım. (2014), “Üniversite Öğrencilerinin Karar Vermede Öz-Saygı Düzeyleri İle Karar Verme Stilleri Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl. 2, S.1, ss. 150-170.
  • TAYLOR, Shelley E., PEPLAU, Letitia Anne. & SEARS, David O. (2007), Sosyal Psikoloji (Ali Dönmez, Çev.), İmge Kitabevi, Ankara, 1. Baskı.
  • TOPSES, Gürsen. (2003), Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • TOPUKSAL, Demet. (2011), İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Düzeylerinin Ana Baba Tutumları Açısından İncelenmesi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • UYANIK BALAT, Gülden. (2007), “İlköğretime Başlayan Çocukların Anne Babalarının Çocuk Yetiştirme Tutumlarının Okul Öncesi Eğitimden Yararlanma Düzeylerine Göre İncelenmesi”, Eğitim ve Bilim, cilt.32, S.143, ss. 89-99.
  • YAVUZER, Haluk. (1986), Anne Baba Çocuk, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muammer Cengil

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cengil, M. (2016). GENÇLİK VE AİLE İÇİ İLETİŞİM – ÇORUM ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ÖRNEĞİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1). https://doi.org/10.17218/husbed.99543
AMA Cengil M. GENÇLİK VE AİLE İÇİ İLETİŞİM – ÇORUM ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ÖRNEĞİ. hititsosbil. Haziran 2016;9(1). doi:10.17218/husbed.99543
Chicago Cengil, Muammer. “GENÇLİK VE AİLE İÇİ İLETİŞİM – ÇORUM ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ÖRNEĞİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9, sy. 1 (Haziran 2016). https://doi.org/10.17218/husbed.99543.
EndNote Cengil M (01 Haziran 2016) GENÇLİK VE AİLE İÇİ İLETİŞİM – ÇORUM ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ÖRNEĞİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 1
IEEE M. Cengil, “GENÇLİK VE AİLE İÇİ İLETİŞİM – ÇORUM ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ÖRNEĞİ”, hititsosbil, c. 9, sy. 1, 2016, doi: 10.17218/husbed.99543.
ISNAD Cengil, Muammer. “GENÇLİK VE AİLE İÇİ İLETİŞİM – ÇORUM ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ÖRNEĞİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9/1 (Haziran 2016). https://doi.org/10.17218/husbed.99543.
JAMA Cengil M. GENÇLİK VE AİLE İÇİ İLETİŞİM – ÇORUM ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ÖRNEĞİ. hititsosbil. 2016;9. doi:10.17218/husbed.99543.
MLA Cengil, Muammer. “GENÇLİK VE AİLE İÇİ İLETİŞİM – ÇORUM ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ÖRNEĞİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 9, sy. 1, 2016, doi:10.17218/husbed.99543.
Vancouver Cengil M. GENÇLİK VE AİLE İÇİ İLETİŞİM – ÇORUM ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ÖRNEĞİ. hititsosbil. 2016;9(1).