Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde öğrencilerin toplumun siyasal değerlerini benimsemeleri önemli yer tutmaktadır. Bu derslerde din kültürü ve ahlak bilgisinin yanısıra devletin temel ilkeleri ve diğer toplumsal ve siyasal konular da öğretilmektedir. Siyasal konular arasında yer alan laiklik ve Atatürkçülük, Türk milli eğitim sisteminin temel referansları olduğu gibi bu dersin de en önemli yapı taşlarından birini oluşturmaktadır. Dolayısıyla adı geçen iki kavramı, programların çoğu öğrenme alanı ve konu başlığı altında görmek mümkündür. Bu çalışmada ilköğretim (ilkokul + ortaokul) ve ortaöğretimde din kültürü ve ahlak bilgisi dersleri için hazırlanan öğretim programlarında yer alan siyasal toplumsallaşma unsurları ele alınmıştır. Bu bağlamda müfredatlardaki öğrenme alanları incelenerek eleştirel perspektifle değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda dinin ve onun eğitiminin, programlarda siyasal toplumsallaşma açısından etkin bir şekilde kullanıldığı görülmüştür. Bu da programların siyasal toplumsallaşma konusunda önemli bir görev icra ettikleri anlamına gelmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 1 |