BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TUTUMLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 1, 0 - 0, 15.06.2016
https://doi.org/10.17218/husbed.58800

Öz

Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin mesleki tutumlarını ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerini tespit etmek ve aralarındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmanın yöntemi tarama modellerinden ilişkisel tarama modelidir. Çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Muş ili Bulanık ilçesinde çeşitli branşlarda görev yapmakta olan 123 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler Coşkun (2009) tarafından geliştirilen ve güvenirlik katsayısı 0,89 olarak hesaplanmış 4 alt boyuttan oluşan 27 maddelik yaşam boyu öğrenme eğilimi ölçeği ve Çetin (2006) tarafından geliştirilen alfa değeri 0,95 olarak hesaplanmış 35 maddelik öğretmenlik mesleği tutum ölçeği ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 9.0 veri analizi programı ile işlenmiş bağımsız örneklem t testi ve ANOVA analizleri yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre yaşam boyu öğrenme eğilimi ve mesleki tutum yaşa, cinsiyete, öğretim kademesine, medeni duruma ve branşa göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Ancak mesleki tutum ile yaşam boyu öğrenme eğilimi arasında pozitif yönlü orta düzey bir ilişki bulunmuştur. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ertuğrul Çam

Ahmet Üstün

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çam, E., & Üstün, A. (2016). ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TUTUMLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1). https://doi.org/10.17218/husbed.58800
AMA Çam E, Üstün A. ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TUTUMLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. hititsosbil. Haziran 2016;9(1). doi:10.17218/husbed.58800
Chicago Çam, Ertuğrul, ve Ahmet Üstün. “ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TUTUMLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9, sy. 1 (Haziran 2016). https://doi.org/10.17218/husbed.58800.
EndNote Çam E, Üstün A (01 Haziran 2016) ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TUTUMLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 1
IEEE E. Çam ve A. Üstün, “ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TUTUMLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”, hititsosbil, c. 9, sy. 1, 2016, doi: 10.17218/husbed.58800.
ISNAD Çam, Ertuğrul - Üstün, Ahmet. “ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TUTUMLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9/1 (Haziran 2016). https://doi.org/10.17218/husbed.58800.
JAMA Çam E, Üstün A. ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TUTUMLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. hititsosbil. 2016;9. doi:10.17218/husbed.58800.
MLA Çam, Ertuğrul ve Ahmet Üstün. “ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TUTUMLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 9, sy. 1, 2016, doi:10.17218/husbed.58800.
Vancouver Çam E, Üstün A. ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TUTUMLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. hititsosbil. 2016;9(1).

Cited By