Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin mesleki tutumlarını ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerini tespit etmek ve aralarındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmanın yöntemi tarama modellerinden ilişkisel tarama modelidir. Çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Muş ili Bulanık ilçesinde çeşitli branşlarda görev yapmakta olan 123 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler Coşkun (2009) tarafından geliştirilen ve güvenirlik katsayısı 0,89 olarak hesaplanmış 4 alt boyuttan oluşan 27 maddelik yaşam boyu öğrenme eğilimi ölçeği ve Çetin (2006) tarafından geliştirilen alfa değeri 0,95 olarak hesaplanmış 35 maddelik öğretmenlik mesleği tutum ölçeği ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 9.0 veri analizi programı ile işlenmiş bağımsız örneklem t testi ve ANOVA analizleri yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre yaşam boyu öğrenme eğilimi ve mesleki tutum yaşa, cinsiyete, öğretim kademesine, medeni duruma ve branşa göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Ancak mesleki tutum ile yaşam boyu öğrenme eğilimi arasında pozitif yönlü orta düzey bir ilişki bulunmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 1 |