Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültelerinin başlangıçta kuruluş amacının ilgili alanlar da öğretmen ihtiyacını karşılamaktı. Ancak son yıllarda yapılan öğretmen atamalarında kendilerine yer bulamayan Mesleki ve Teknik Eğitim Fakülteleri mezunları sanayiye yönelmiştir. Mesleki ve Teknik Eğitim Fakülteleri mezunlarının istihdam edilebilirlik açısından önemli olan Sistem ve Teknoloji Becerilerine işveren görüşlerine göre ne oranda sahip olduklarının belirlenmesi gündeme gelmiştir.
Bu araştırmada, Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültelerinden mezun olanların Sistem ve Teknoloji Becerilerinin işveren görüşlerine göre değerlendirilmesi yapılmıştır. Çorum Organize Sanayi Bölgesinden 40 firma yöneticisine anket yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin normal dağılım gösterip göstermediğine Kolmogorov Smirnov testi ile bakılmıştır. Nitel değişkenler arasındaki bağımsızlığın belirlenmesinde Ki-Kare analizinin Exact ve Monte Carlo yöntemlerinden yararlanılmıştır. P<0.05 değeri istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir.
Çorum’daki yöneticilerin Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültelerinden mezun olmuş çalışanlarının “Alternatif Sistem Geliştirme” becerilerini yetersiz buldukları görülmüştür. Araştırmaya katılan yöneticilerin Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültelerinden mezun olmuş çalışanlarının Sistem ve Teknoloji Becerilerinden bazı yeterliliklerine verdikleri cevaplarda “Yaşları” ve “Eğitim Düzeylerine” bağlı olarak istatistiksel bakımdan anlamlı farklar görülmüştür.
Bu araştırma Mayıs 2010 tarihinde Çorum Organize Sanayi Bölgesinde bulunan ve Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültelerinden mezun olmuş çalışanları olan firma yöneticilerini kapsamaktadır.
Mesleki ve Teknik Eğitim Fakülteleri İstihdam Edilebilirlik Becerileri
The goal of the Vocational and Technical Education Faculties at the founding was to
supply industry with the labour power it requires. However, graduates of vocational and technical
education faculties, who were not able to find a position in the recent teaching staff central
appointments, were pushed to industry. It has been necessary to determine, according to employer
opinions, to what extend these graduates possess the necessary level of system and technology
skills, which are important in terms of employability.
This research evaluates the system and technology skills level of vocational and technical
education faculty graduates in accordance with employer opinions. Questionnaires were
conducted with managers of 40 companies in the Çorum Organized Industrial Center. The data
obtained through the research presented a normal distribution was checked with the Kolmogorov
Smirnov test. The Exact and Monte Carlo methods of the chi-square analysis were used for
determining the independence between qualitative variables. The P<0.05 value was considered
significant.
It was found that employers in Çorum consider the vocational and technical education
faculty graduates' were inadequate in'alternative system development' skills. Statistically
significant differences related to “age” and “education levels” were discovered in the replies made
by the participating managers with regard to some qualifications in the system and technology
skills of their employers graduated from vocational and technical education faculties.
This research comprises company managers in the Çorum Industrial Center, who
have employees from the vocational and technical education faculty graduates, in May 2010.
Vocational and Technical Education Faculties Employability Skills System and Technology Skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 3 Sayı: 1-2 |