BibTex RIS Kaynak Göster

SÜRDÜRÜLEBİLİR DEMOKRATİK TOPLUMLAR İÇİN EĞİTİMİN KİLİT ROLÜ

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 2, 103 - 110, 28.03.2014

Öz

Günümüzde eğitim, sağlık ve gelirle birlikte Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı tarafından yayınlanan İnsani Gelişme Raporlarının temel göstergeleri arasındadır. Bu temel göstergeler arasında genellikle sıkı bir uyumun bulunduğu ve daha müreffeh toplumların genellikle daha iyi eğitilmiş, daha sağlıklı ve daha demokratik olduğu vurgulanmaktadır.Gerçekten de, bir ülkenin refah ve mutluluğu, o ülke insanlarının nitelikli eğitim almalarına bağlıdır. Bireyin eğitim yaşantısı boyunca kazandığı bilgi ve beceriler, ülkenin gelişmesi açısından katma değer niteliğindedir.  Dolayısıyla, örgün ve yaygın eğitim kurumlarında bireylere eğitim yolu ile kazandırılacak bilgi ve beceriler, sürdürülebilir demokratik toplumlar için kilit rolü oynamaktadır. Bu kapsamda, bireyi toplumsal yaşama aktif katılıma hazırlamada, sosyal değişim ile devamlılığı sağlama ve dengelemede bütünleştirici bir unsur olarak eğitim olgusu ön plana çıkarılmaktadır. Bu çalışma ile eğitimin sürdürülebilir demokratik toplumlara nasıl hizmet edebileceği irdelenmekte ve bu amaçla öğrenme ortamlarının nasıl olması gerektiği üzerinde yoğunlaşılmaktadır. Buradan hareketle, demokratik toplumlara aktif deneyim sağlayan öğrenme süreçleri (aktif-müzakereci tartışma deneyimleri) ile yaşam boyu öğrenme süreçlerine dikkat çekilmekte, aktif sosyal ve politik katılıma, kişisel saygınlık ve özerkliğin geliştirilmesi ile çok perspektiflilik ve eleştirel düşünceye vurgu yapılmaktadır.

Kaynakça

  • Arendt H. (1961), “The crisis in education” in Between past and future, Viking, New York, pp. 173-96.
  • Arendt H. (1958), The Human Condition, University of Chicago Press, Chicago.
  • Koselleck R. (2004), Futures past: on the semantics of historical time, Columbia University Press, New York.
  • Rüsen J. (2008), Historische Orientierung: Uber die Arbeit des Geschichtsbewustseins, sich in der Zeit zurechtzufinden, Wochenschau-Verlag, Schwalbach.
  • Sennett R. (1998), The corrosion of character: The personal consequences of work in the new capitalism, W.W. Norton, New York.
Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 2, 103 - 110, 28.03.2014

Öz

Kaynakça

  • Arendt H. (1961), “The crisis in education” in Between past and future, Viking, New York, pp. 173-96.
  • Arendt H. (1958), The Human Condition, University of Chicago Press, Chicago.
  • Koselleck R. (2004), Futures past: on the semantics of historical time, Columbia University Press, New York.
  • Rüsen J. (2008), Historische Orientierung: Uber die Arbeit des Geschichtsbewustseins, sich in der Zeit zurechtzufinden, Wochenschau-Verlag, Schwalbach.
  • Sennett R. (1998), The corrosion of character: The personal consequences of work in the new capitalism, W.W. Norton, New York.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Claudia Lenz Bu kişi benim

Claudia Lenz/(çev.) Mine Gözübüyük Tamer

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Lenz, C., & Lenz/(çev.) Mine Gözübüyük Tamer, C. (2014). SÜRDÜRÜLEBİLİR DEMOKRATİK TOPLUMLAR İÇİN EĞİTİMİN KİLİT ROLÜ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 103-110.
AMA Lenz C, Lenz/(çev.) Mine Gözübüyük Tamer C. SÜRDÜRÜLEBİLİR DEMOKRATİK TOPLUMLAR İÇİN EĞİTİMİN KİLİT ROLÜ. hititsosbil. Mart 2014;6(2):103-110.
Chicago Lenz, Claudia, ve Claudia Lenz/(çev.) Mine Gözübüyük Tamer. “SÜRDÜRÜLEBİLİR DEMOKRATİK TOPLUMLAR İÇİN EĞİTİMİN KİLİT ROLÜ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6, sy. 2 (Mart 2014): 103-10.
EndNote Lenz C, Lenz/(çev.) Mine Gözübüyük Tamer C (01 Mart 2014) SÜRDÜRÜLEBİLİR DEMOKRATİK TOPLUMLAR İÇİN EĞİTİMİN KİLİT ROLÜ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 2 103–110.
IEEE C. Lenz ve C. Lenz/(çev.) Mine Gözübüyük Tamer, “SÜRDÜRÜLEBİLİR DEMOKRATİK TOPLUMLAR İÇİN EĞİTİMİN KİLİT ROLÜ”, hititsosbil, c. 6, sy. 2, ss. 103–110, 2014.
ISNAD Lenz, Claudia - Lenz/(çev.) Mine Gözübüyük Tamer, Claudia. “SÜRDÜRÜLEBİLİR DEMOKRATİK TOPLUMLAR İÇİN EĞİTİMİN KİLİT ROLÜ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6/2 (Mart 2014), 103-110.
JAMA Lenz C, Lenz/(çev.) Mine Gözübüyük Tamer C. SÜRDÜRÜLEBİLİR DEMOKRATİK TOPLUMLAR İÇİN EĞİTİMİN KİLİT ROLÜ. hititsosbil. 2014;6:103–110.
MLA Lenz, Claudia ve Claudia Lenz/(çev.) Mine Gözübüyük Tamer. “SÜRDÜRÜLEBİLİR DEMOKRATİK TOPLUMLAR İÇİN EĞİTİMİN KİLİT ROLÜ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 6, sy. 2, 2014, ss. 103-10.
Vancouver Lenz C, Lenz/(çev.) Mine Gözübüyük Tamer C. SÜRDÜRÜLEBİLİR DEMOKRATİK TOPLUMLAR İÇİN EĞİTİMİN KİLİT ROLÜ. hititsosbil. 2014;6(2):103-10.