Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

EUROPEAN UNION PROJECTS: ERASMUS+ PROGRAM AND ACTION PLANS

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 49, 296 - 317, 30.06.2022

Öz

European union projects: Erasmus+ program is a program that could be applied individually as well as from the areas of education, youth and sports. The program prioritizes projects seeking interactive solutions to problems in relation to environmental sustainability, inclusion and variety, and digital dimension. Understanding the program consisting of diverse components is significant to the development of quality-projects. On the other hand, the most important part of planning a project is the philosophy of participants and implementers of the project. A project should be developed to enhance the quality of education rather than for touristic purposes. In view of the existent problems with the education system of the country, adopting a scientific approach to the issue in hand is pivotal. This paper reports on the information about the program and its features, priorities, application steps, and the ways to find partners. In addition, a number of topics on which teacher trainers from pedagogy and content area can work collaboratively have been suggested and discussed. It is expected that the paper will serve as a source firstly for individuals, state-run and private institutions, and secondly for academic staff.

Kaynakça

  • ABHR(2020), Avrupa Birliği Horizon 2020 Programı, retrived from Https://Www.Ab.Gov.Tr/Files/SBYPB/Birlik%20programlari/Horizon_2020_Programi.Pdf On 17.10.2021
  • Akyüz, Ü. (2015). Milli Eğitim Bakanlığı’nca Tamamlanmış Avrupa Birliği Eğitim Projeleri’nin Yönetici ve Uzman Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 40(181).
  • Ateşoğlu, N. & Doğan, E. (2011). Avrupa Birliği Hibeleri İçin Adım Adım Proje Hazırlama. Efil Yayınevi, Ankara.
  • Balcı, A. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutumları/Elementary 8th Grade Students' Attıtudes Towards Reading Habits. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 264-299.
  • Bozan, M. A., & Anagün, S. Ş. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin STEM Odaklı Mesleki Gelişim Süreçleri: Bir Eylem Araştırması. Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 9(1), 279-313.
  • Bozan, M. A., & Anagün, S. Ş. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin STEM Odaklı Mesleki Gelişim Süreçleri: Bir Eylem Araştırması. Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 9(1), 279-313.
  • Demirpolat, B. C. (2015, July). Türkiye’nin Yabancı Dil Öğretimiyle İmtihanı: Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. SETA, Turkuvaz Matbaacılık Yayıncılık, İstanbul
  • Doğanay, A., & Uyar, M. Y. (2019). Yükseköğretimde Öğretim Yeterlikleri: Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme Dersinin Geliştirilmesine Yönelik Bir İhtiyaç Analizi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 1-16.
  • Doğanay, A., & Uyar, M. Y. (2019). Yükseköğretimde Öğretim Yeterlikleri: Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme Dersinin Geliştirilmesine Yönelik Bir İhtiyaç Analizi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 1-16.
  • Dolapcioglu, S., & Doğanay, A. (2020). Development Of Critical Thinking İn Mathematics Classes Via Authentic Learning: An Action Research. International Journal Of Mathematical Education İn Science And Technology, 1-24.
  • Dolapçıoğlu S. D. (2020). Düşünen Sınıf Materyallerinin (DSM) PISA Okuma Becerileri Üzerinde Etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(1), 196-210.
  • Dolapçıoğlu, S. (2019). In Action Research: Method, Approach, Models And Planning. In A. S. Saracaloğlu & A. K. Eranıl (Eds.), Eğitimde Eylem Araştırmaları (Pp. 279-310). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Dolapçıoğlu, S., & Bolat, Y. (2020). Kapsayıcı Eğitimde Disiplinler Arası Program Geliştirmeye Yönelik Bir Eylem Araştırması. EĞİTİM VE BİLİM, 45(204).
  • Erasmus+ Programme Guide (2021), Erasmus+ Programme Guide Retrived From Https://Ec.Europa.Eu/Programmes/Erasmus-Plus/Sites/Default/Files/2021-Erasmusplus-Programme-Guide_V2_En.Pdf On 14.10.2021.
  • Gökçe, A. T., & Yıldırım, D.(2019). Öğretmenlerin STEM Eğitiminde Yaşadığı Sorunlar Ve Çözümleri. 14. ULUSLARARASI Eğitim Yönetimi Kongresi Bildiriler Kitabı, 45.
  • Göksan, T. S., Uzundurukan, S., & Keskin, S. N. (2009). Yaşam Boyu Öğrenme Ve Avrupa Birliği'nin Yaşam Boyu Öğrenme Programlari. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, 143.
  • Gündoğan, N., 2003. Avrupa Birliği'ne Üye Ülkelerde Bir İstihdam Politikası. Aracı Olarak Yasam Boyu Öğrenme Ve Bazı Örnek Program Ve Uygulamalar. Kamu-İş İş Hukuku Ve İktisat Dergisi Cilt:7 Sayı:2.
  • Gündüz, M., & Akın, A. (2015). Türkiye’de Devlet Okullarındaki Özel Eğitimle İlgili Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 4(2), 86-95.
  • Kan, M. O. (2016). Beklenti Kılavuzu Stratejisinin 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, (31), 175-182.
  • Kılıçoğlu, E. (2020). A Study On The Professional Development Of Prospective Primary Schoolteachers Subject Matter Knowledge On Geometry. International Online Journal Of Educational Sciences, 12(2), 30–54.
  • Kıvrak, E. Y. (2007). Avrupa Birliği Ve Türkiye’de Yaşam Boyu Öğrenme Politikaları Ve İstihdam İlişkisinin Değerlendirilmesi (Doctoral Dissertation, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi Ve Politikası Anabilimdalı Eğitim Ekonomisi Bilim Dalı).
  • Koşar, G. (2021). Pre-Service English-As-A-Foreign-Language Teachers’ Views On Their Experiences Of Project Preparation For Young Learners:“I Felt Like A Real Teacher”. International Journal Of Educational Reform, 30(3), 183-203.
  • Mcniff, J., & Whitehead, J. (2005). Action Research For Teachers: A Practical Guide David Fulton Publishers. Moralı, G. (2018). Suriyeli Mülteci Çocuklara Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1426-1449.
  • Stringer, E. T. (2014). Action Research. SAGE Publication, Inc.
  • Şahin, A. (2018). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ulusal Ajans, (2021) ERASMUS+ Türkiye Ulusal Ajansı İle Eğitim, Gençlik Ve Sporda Avrupa Firsatlari. Retrived From Https://Www.Ua.Gov.Tr/Media/0rxlmzip/Erasmus-Genel-Bros-U-R.Pdf On 04.10.2021.

AVRUPA BİRLİĞİ PROJELERİ: ERASMUS+ PROGRAMI VE EYLEM PLANLARI

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 49, 296 - 317, 30.06.2022

Öz

Avrupa birliği projeleri: Erasmus+ Programı adıyla eğitim, öğretim, gençlik ve spor alanlarının yanı sıra bireysel olarak da başvurulabilecek bir programdır. Program, çevresel sürdürebilirlik; kapsayıcılık ve çeşitlik; dijital boyut kapsamında sorunlara interaktif çözümler arayan projeleri öncelikli desteklemektedir. Kendi içerisinde farklı boyutlar içeren bu programın anlaşılması ve tartışılması daha nitelikli projelerin hazırlanmasını desteklemek için önemlidir. Diğer taraftan bir projenin yazımı için dikkat edilecek en önemli nokta proje katılımcı ve yürütücülerinin felsefesidir. Proje turizm amaçlı bir felsefe ile değil ülkedeki bireylerin ya da vatandaşların öğrenme kalitesine katkıda bulunmak için yazılmalıdır. Avrupa birliğinden alınan bu fonların İnsan eğitimine hizmet etme sorumluluğu ile kullanılması etik bir tutumdur. Özellikle ülke eğitim sistemindeki mevcut sorunlar düşünüldüğünde konuya hassas ve bilimsel olarak yaklaşılması değerlidir. Bu çalışma içerisinde programlar ve özellikleri, öncelikleri, ortak bulma ve başvuru adımları hakkında detaylı bilgi sunulmuştur. Ayrıca eğitim alanında işbirliği halinde yürütebilecek konu başlıkları sunulmuş ve tartışılmıştır. Bu makalenin, Erasmus+ Programı proje yazmak amacında olan birey, kamu kuruluşu ve özel sektörler başta olmak üzere tüm yükseköğretim bölümleri öğretim üyelerinin yararlanabileceği bir kaynak olması beklenmektedir.

Kaynakça

  • ABHR(2020), Avrupa Birliği Horizon 2020 Programı, retrived from Https://Www.Ab.Gov.Tr/Files/SBYPB/Birlik%20programlari/Horizon_2020_Programi.Pdf On 17.10.2021
  • Akyüz, Ü. (2015). Milli Eğitim Bakanlığı’nca Tamamlanmış Avrupa Birliği Eğitim Projeleri’nin Yönetici ve Uzman Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 40(181).
  • Ateşoğlu, N. & Doğan, E. (2011). Avrupa Birliği Hibeleri İçin Adım Adım Proje Hazırlama. Efil Yayınevi, Ankara.
  • Balcı, A. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutumları/Elementary 8th Grade Students' Attıtudes Towards Reading Habits. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 264-299.
  • Bozan, M. A., & Anagün, S. Ş. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin STEM Odaklı Mesleki Gelişim Süreçleri: Bir Eylem Araştırması. Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 9(1), 279-313.
  • Bozan, M. A., & Anagün, S. Ş. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin STEM Odaklı Mesleki Gelişim Süreçleri: Bir Eylem Araştırması. Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 9(1), 279-313.
  • Demirpolat, B. C. (2015, July). Türkiye’nin Yabancı Dil Öğretimiyle İmtihanı: Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. SETA, Turkuvaz Matbaacılık Yayıncılık, İstanbul
  • Doğanay, A., & Uyar, M. Y. (2019). Yükseköğretimde Öğretim Yeterlikleri: Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme Dersinin Geliştirilmesine Yönelik Bir İhtiyaç Analizi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 1-16.
  • Doğanay, A., & Uyar, M. Y. (2019). Yükseköğretimde Öğretim Yeterlikleri: Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme Dersinin Geliştirilmesine Yönelik Bir İhtiyaç Analizi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 1-16.
  • Dolapcioglu, S., & Doğanay, A. (2020). Development Of Critical Thinking İn Mathematics Classes Via Authentic Learning: An Action Research. International Journal Of Mathematical Education İn Science And Technology, 1-24.
  • Dolapçıoğlu S. D. (2020). Düşünen Sınıf Materyallerinin (DSM) PISA Okuma Becerileri Üzerinde Etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(1), 196-210.
  • Dolapçıoğlu, S. (2019). In Action Research: Method, Approach, Models And Planning. In A. S. Saracaloğlu & A. K. Eranıl (Eds.), Eğitimde Eylem Araştırmaları (Pp. 279-310). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Dolapçıoğlu, S., & Bolat, Y. (2020). Kapsayıcı Eğitimde Disiplinler Arası Program Geliştirmeye Yönelik Bir Eylem Araştırması. EĞİTİM VE BİLİM, 45(204).
  • Erasmus+ Programme Guide (2021), Erasmus+ Programme Guide Retrived From Https://Ec.Europa.Eu/Programmes/Erasmus-Plus/Sites/Default/Files/2021-Erasmusplus-Programme-Guide_V2_En.Pdf On 14.10.2021.
  • Gökçe, A. T., & Yıldırım, D.(2019). Öğretmenlerin STEM Eğitiminde Yaşadığı Sorunlar Ve Çözümleri. 14. ULUSLARARASI Eğitim Yönetimi Kongresi Bildiriler Kitabı, 45.
  • Göksan, T. S., Uzundurukan, S., & Keskin, S. N. (2009). Yaşam Boyu Öğrenme Ve Avrupa Birliği'nin Yaşam Boyu Öğrenme Programlari. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, 143.
  • Gündoğan, N., 2003. Avrupa Birliği'ne Üye Ülkelerde Bir İstihdam Politikası. Aracı Olarak Yasam Boyu Öğrenme Ve Bazı Örnek Program Ve Uygulamalar. Kamu-İş İş Hukuku Ve İktisat Dergisi Cilt:7 Sayı:2.
  • Gündüz, M., & Akın, A. (2015). Türkiye’de Devlet Okullarındaki Özel Eğitimle İlgili Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 4(2), 86-95.
  • Kan, M. O. (2016). Beklenti Kılavuzu Stratejisinin 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, (31), 175-182.
  • Kılıçoğlu, E. (2020). A Study On The Professional Development Of Prospective Primary Schoolteachers Subject Matter Knowledge On Geometry. International Online Journal Of Educational Sciences, 12(2), 30–54.
  • Kıvrak, E. Y. (2007). Avrupa Birliği Ve Türkiye’de Yaşam Boyu Öğrenme Politikaları Ve İstihdam İlişkisinin Değerlendirilmesi (Doctoral Dissertation, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi Ve Politikası Anabilimdalı Eğitim Ekonomisi Bilim Dalı).
  • Koşar, G. (2021). Pre-Service English-As-A-Foreign-Language Teachers’ Views On Their Experiences Of Project Preparation For Young Learners:“I Felt Like A Real Teacher”. International Journal Of Educational Reform, 30(3), 183-203.
  • Mcniff, J., & Whitehead, J. (2005). Action Research For Teachers: A Practical Guide David Fulton Publishers. Moralı, G. (2018). Suriyeli Mülteci Çocuklara Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1426-1449.
  • Stringer, E. T. (2014). Action Research. SAGE Publication, Inc.
  • Şahin, A. (2018). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ulusal Ajans, (2021) ERASMUS+ Türkiye Ulusal Ajansı İle Eğitim, Gençlik Ve Sporda Avrupa Firsatlari. Retrived From Https://Www.Ua.Gov.Tr/Media/0rxlmzip/Erasmus-Genel-Bros-U-R.Pdf On 04.10.2021.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Sevda Dolapçıoğlu

Mahmut Cihangir Girişken

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 10 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 49

Kaynak Göster

APA Dolapçıoğlu, S., & Girişken, M. C. (2022). AVRUPA BİRLİĞİ PROJELERİ: ERASMUS+ PROGRAMI VE EYLEM PLANLARI. Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(49), 296-317.