Amaç:
Bu araştırma, meslek yüksekokulunda öğrenim gören üniversite öğrencilerinin
akademik özyeterlik algıları ile mesleki benlik saygısının belirlenmesi
amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler:
Tanımlayıcı nitelikte olan araştırmanın örneklemini ilk ve acil yardım programı
ile özel güvenlik ve koruma programlarında öğrenim gören öğrenciler
oluşturmuştur. Veriler sosyo-demografik veri toplama formu ve beşli Likert
skalasıyla sunulan iki ölçek aracılığı ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler
SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. Veriler sayı, yüzdelik, student
t testi, pearson korelasyon katsayısı, mann whitney U testi kullanılarak analiz
edilmiştir.
Bulgular:
Akademik
Özyeterlik Ölçeğinden alınan puanlar ile Mesleki Benlik Saygısı Ölçeğinden
alınan puanlar arasında istatistiksel yönden anlamlı pozitif bir ilişki olduğu
belirlenmiştir. İlk ve acil yardım programında okuyan öğrencilerin akademik özyeterlik
ve mesleki benlik saygısı ölçek puanları, özel güvenlik ve koruma programında
okuyan öğrencilerin ölçek puanlarından istatistiksel olarak anlamlı derecede
yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin okudukları bölümden memnun olma düzeyleri ile
mesleki benlik saygıları karşılaştırılmış ve buna göre öğrenim gördükleri
programdan memnun olma düzeyi yüksek olan öğrencilerin, mesleki benlik saygılarının
yüksek olduğu bulunmuştur. Yine kendilerini akademik anlamda başarılı bulan
öğrencilerin akademik özyeterlik ölçek puanlarının istatistiksel olarak anlamlı
düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur.
Sonuç:
Meslek yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin, öğrenim gördükleri
programa göre akademik özyeterlik düzeyleri ve mesleki benlik saygıları farklılık
göstermektedir. Mesleki eğitimin ve bilincinin erken yaşta başlaması ve
öğrencilerin eğitim gördükleri meslek alanından memnun olmaları, akademik
özyeterlik ve mesleki benlik saygısını olumlu yönde etkilemektedir.
Akademik Özyeterlik Mesleki Benlik Saygısı Paramedik Özel Güvenlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |