Hastane öncesi acil sağlık hizmetleri ile
bağlantılı çağrı hizmetleri il ambulans servisi başhekimliklerine bağlı Komuta
Kontrol Merkezi (KKM) tarafından yönetilir. KKM’ye gelen acil çağrılar ilk
olarak burada değerlendirilir, doğru ve eksiksiz bilgiler alınarak olayın
meydana geldiği yere en yakın ve en uygun ambulans ekibi yönlendirilir. KKM’nin
görevlendirdiği ambulans ekibinin olay yerine en kısa sürede ulaşması ve etkin acil
yardım sunabilmeleri için adres bilgilerinin doğru ve eksiksiz alınması yanında,
olgu ile ilgili diğer önemli bilgilerin de sorgulanarak acil ekibine aktarılması
gerekir. Bu bilgiler hastaya verilecek acil sağlık hizmetinin etkinliği
açısından önemli olmakla birlikte, yönlendirilen acil ekibinin kendileri için güvenlik
önlemlerini alması bakımından da önemlidir. Bu olgu sunumunda KKM ile 112 acil sağlık
istasyonu arasında yeterli iletişim sağlanmaması durumunda karşılaşılabilecek, iş
sağlığı ve güvenliği sorunları çerçevesinde, organik fosfat ile intihar
girişiminde bulunan hastaya müdahale eden acil sağlık ekibinin karşılaştığı
riskler tartışılacaktır. “43 yaşında erkek hasta, intihar amaçlı ilaç alımı” anonsu
ile çıkış verilen çağrıda, acil sağlık ekibinin hastanın intihar amaçlı
kullandığı ilaç hakkında KKM’den yeterli bilgi alamaması sonucu karşılaşılan
riskler, iş sağlığı ve güvenliği açısından önemli sorunlar oluşturmuştur. Bu
olgu sunumunda acil sağlık ekiplerinin KKM ile diyaloglarının eksiksiz olması
gerektiği, diyalog eksikliğinin ekipleri iş sağlığı ve güvenliği açısından
hangi risklerle karşı karşıya bırakabileceği sergilenmeye çalışılmıştır.
Acil Sağlık Hizmetlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Riskli Durumlarda Acil Hasta Yönetimi Organik Fosfat Zehirlenmesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Olgu Sunumu |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |