Öz
Amaç: Bu çalışmanın amacı ilk ve acil yardım programında öğrenim gören öğrencilere verilen temel EKG eğitiminin sonuçlarının değerlendirilmesidir.
Gereç ve Yöntemler: Çalışma yarı deneysel olarak planlanmıştır. Çalışmanın yapıldığı kurumdan ve katılmaya gönüllü öğrencilerden izinler alınmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan soru formu ve EKG bilgi düzeyini ölçen yirmi soruluk bir test kullanılarak toplanmıştır. Çalışmanın başında öğrencilere soru formu ve EKG testi uygulanmıştır. Dört hafta süren toplam 16 saatlik temel EKG eğitiminin ardından EKG testi tekrarlanmıştır. Sonuçlar SPSS 18.0 programı kullanılarak bilgisayar ortamında analiz edilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin 69’u (%80,2) kadın, yaş ortalaması 20,03±1,03, 43’ü (%50) hemşirelik bölümü mezunu, ön test puanı 5,23±2,33, son test puanı ise 11,34±3,3 olarak belirlenmiştir (p<0,05). Ambulansta çalışanların son test puanlarının en düşük olduğu, yoğun bakımda çalışanların ve not ortalaması 3’ün üzerinde olanların son test puanlarının daha yüksek olduğu (p<0,05) belirlenmiştir.
Sonuç: Çalışmamızda öğrencilere verilen temel EKG eğitiminin ardından test puanlarında anlamlı bir artış olduğu belirlenmiştir. Ancak değişkenler arasındaki puan farklılıkları incelendiğinde acil sağlık hizmetlerinde çalışan öğrencilerin son test puan ortalamalarının yoğun bakımda çalışanlara göre daha düşük olduğu bulunmuştur. Bu sonuçlar doğrultusunda acil sağlık hizmetlerinde çalışan personele yönelik kapsamlı EKG eğitimlerinin yapılmasının faydalı olabileceği düşünülmektedir.