Amaç: Bu çalışmanın amacı yaşlı bakım ve fizyoterapi programı öğrencilerinin yaşlı bireylere yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapıldı.
Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı bir çalışmadır. Çalışmanın örneklemini bir üniversitesinin sağlık hizmetleri meslek yüksekokulunda yaşlı bakım ve fizyoterapi programında öğrenim gören 196 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında öğrenci bilgi formu ve Kogan’ın yaşlı insanlara karşı tutum ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 25,0 programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular: Katılımcıların %49.52’i yaşlı bakım,%50.5’i fizyoterapi programı öğrencilerinden oluşmaktadır. Öğrencilerin %85.7’si kadın, %62.2’si 1. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Öğrencilerin yaşlılara yönelik tutum ölçeği ortalama puanının 92.97±15.41olduğu saptanmıştır. Öğrencilerden 2. sınıfta okuyanların, kadınların, yaşlı bireyle aynı evde yaşayanların, yaşlı bireyle iletişim halinde olanların yaşlılara yönelik tutum ölçeği ortalama puanının daha yüksek saptandı. Ayrıca yaşlı bireyle yaşamak isteyenlerin ve mezuniyet sonrası yaşlı bakım kurumlarında çalışmak isteyenlerinde yaşlılara yönelik tutum ölçeği ortalama puanının daha yüksek olduğu ve olumlu tutum gösterdikleri belirlenmiştir.
Sonuç: Çalışmaya katılan öğrencilerinin yaşlılara yönelik olumlu tutumlarının ve yaşlılara yönelik tutum ölçeği ortalama puanının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Yaşlı bireylere yönelik farkındalığı arttırmak ve eğitimde yaşlıya yönelik konulara ve uygulamalara daha fazla yer verilmesi yaşlı sağlığının geliştirilmesi ve yaşlıya yönelik olumlu tutumun geliştirilmesi açısından önemlidir.
Objevtive: The aim of this study ws to determine the attitudes of elderly care and physiotherapy program students towards elderly individuals.
Material and Methods: İt is a descriptive study. The sample of the study consisted of 196 students studying in the elderly care and physiotherapy program in a vocational school of health services at a university. In the collection of the data, the student information form and Kogan's attitude scale towards elderly people were used. The data were analyzed using the SPSS 25.0 program.
Results: Of the participants are 49.52% elderly care students and 50.5% are physiotherapy program students. Of the students, 85.7% were women and 62.2% were first-year students. It was determined that the average score of the students' attitude scale towards the elderly was 92.97±15.41. It was determined that the average score of the attitude scale towards the elderly was higher among the students who were studying in the 2nd grade, women, living in the same house with the elderly person, and communicating with the elderly person. In addition, it was determined that those who want to live with the elderly and those who want to work in elderly care institutions after graduation have a higher average score of the attitude scale towards the elderly and show positive attitudes.
Conclusion: It was determined that the positive attitudes of the students participating in the study towards the elderly and the average score of the attitude scale towards the elderly were at a moderate level. It is important to increase awareness of elderly individuals and to include more subjects and practices in education in terms of improving elderly health and developing a positive attitude towards the elderly.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Birinci Basamak Sağlık Hizmetleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Mayıs 2023 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1 |