The evidence regarding the benefits of empathy for patient health and healthcare professionals' well-being has become too substantial to be disregarded. However, the concept of empathy in paramedic practices remains inadequately defined, with very few studies conducted, most of which involve paramedic students. What we know from these limited studies is that paramedic program students tend to exhibit lower levels of empathy compared to other healthcare professional members. To enhance the empathic education of paramedics, the implementation of empathy training is necessary. A broader emotional domain teaching approach should be considered as a component of paramedic education programs.
Empatinin hastanın sağlığına ve sağlık profesyonellerinin iyi oluşuna olan faydalarına dair kanıtlar, göz ardı edilemeyecek kadar fazla hale gelmiştir. Buna rağmen paramedik uygulamalarında empati kavramı hala tam olarak açıklanmamış ve çoğunluğu paramedik öğrencileri olmak üzere çok az sayıda çalışma yapılmıştır. Bu az sayıda çalışmadan bildiğimiz şey ise, paramedik programı öğrencilerinin empati seviyelerinin diğer sağlık profesyoneli meslek üyelerine göre daha düşük olduğudur. Paramediklerin empatik eğitimlerinin artırılması için; empati eğitiminin uygulanması gerekmektedir. Daha geniş bir duygusal alan eğitim yaklaşımının paramedik eğitim programlarının bir bileşeni olarak düşünülmelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 3 |