Amaç: Bu araştırma, Sağlık hizmetleri meslek yüksekokulunda okuyan ilk ve acil yardım programı öğrencilerinin aile planlaması konusundaki bilgi düzeylerini değerlendirmek için verilen AP eğitiminin etkinliğinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Araştırma, ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın evreni 62 öğrenci olup, evrenin tümü aynı zamanda örneklemi oluşturmuştur. Araştırma kontrol grubu 31 ve eğitim grubu 31 öğrenci olarak toplamda 62 öğrenci ile tamamlanmıştır. Araştırmanın verileri anket formuyla toplanmış olup, analizleri SPSS 20.0 paket programında tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare testi ile yapılmıştır.
Bulgular: Başlangıçta ön testlerde gruplar arasında benzerliğin olduğu görülmüştür (p>0.05). Son teste eğitim grubunun %93.54’i, kontrol grubunun %48.39’u AP tanımına doğru cevap vermiş, AP yöntemi kullanma kararını kim vermeli; eğitim grubunda ‘‘kendisi ve eşi diyenler’’ %100, kontrol grubunda %61.29 olarak bulunmuş olup, son testte eğitim grubu lehine anlamlı bir farklılık görülmüştür (p<0.05). Yine Son testte modern AP yöntemi doğru cevap; kontrol grubunda %25.74, eğitim grubunda %74.26, Geleneksel AP yöntemi doğru cevap; kontrol grubunda %25, eğitim grubunda %75.0 olarak bulunmuştur.
Sonuç: Sonuç olarak eğitim grubundaki öğrencilere verilen AP eğitiminin, öğrencilerin AP hakkındaki bilgi düzeylerini arttırdığını ve geliştirdiğini göstermiştir.
Anahtar kelimeler: AP bilgi düzeyi, AP eğitimi, İlk ve Acil Yardım Öğrencileri
ETİK İLKELERE UYULDUĞUNU BEYAN EDERİM
Objective: This study was conducted to determine the effectiveness of the FP education given to evaluate the level of knowledge about family planning of first and emergency aid programme students studying in the vocational school of health services.
Method: The research is a quasi-experimental study with pretest-posttest control group. The population of the study was 62 students and all of the population also constituted the sample. The study was completed with 31 students in the control group and 31 students in the education group, totaling 62 students. The data of the study were collected with a questionnaire form and analyzed with descriptive statistics and chi-square test in SPSS 20.0 package program.
Results: Initially, it was observed that there was similarity between the groups in the pre-tests (p>0.05). In the post-test, 93.54% of the training group and 48.39% of the control group answered the definition of FP correctly, and who should make the decision to use the FP method was found to be 100% in the training group and 61.29% in the control group, and a significant difference was observed in favor of the training group in the post-test (p<0.05). Again in the post-test, the correct answer for the modern FP method was found to be 25.74% in the control group and 74.26% in the education group, and the correct answer for the traditional FP method was found to be 25% in the control group and 75.0% in the education group.
Conclusion: As a result, it was shown that the FP education given to the students in the training group increased and improved the students' level of knowledge about FP.
Key words: FP knowledge level, FP education, First and Emergency Aid Students
FP knowledge level FP education First and Emergency Aid Students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Birinci Basamak Sağlık Hizmetleri, Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 3 |