Özet
Amaç: Araştırmada, pandemi sürecinde web tabanlı uzaktan eğitim ve yüz yüze uygulama eğitiminin paramedik öğrencilerinin öğrenme sürecine ve mesleki yeterlilik algısına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Araştırma, 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde İlk ve Acil Yardım Programı ikinci sınıfta öğrenim gören 79 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, “Uzaktan Eğitim ve Yüz Yüze Uygulama Eğitiminin Paramedik Öğrencilerinin Öğrenme Sürecine ve Mesleki Yeterlilik Algısına Etkisinin İncelenmesi Anketi” ile toplanmıştır. Veriler IBM SPSS 26.0 paket programında analiz edilmiş ve p<.05 anlamlılık derecesi kabul edilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin öğrenme sürecine etki anketi, mesleki yeterlik algısına etki anketi toplam puanları ve her iki ankete ait toplam puanın sırasıyla 44,33±6,56; 43,27±6,28; 87,59±12,25 olduğu saptanmıştır. Anlamlı farklılık olmamasına rağmen kadınların, tüm ders kayıtlarını düzenli takip edenlerin, senaryo temelli vaka kayıtlarının tümünü izleyenlerin, ilk ve acil yardım laboratuvarında ve hastane acil servisinde uygulama eğitimine katılanların her iki anket ve toplam puanlarının yüksek olduğu saptanmıştır (p>,05). Sağlık meslek lisesi mezunu öğrencilerin anket toplam puanları, diğer liselerden mezun olanlara göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek saptanmıştır (p<,05).
Sonuç: Senaryo temelli vaka çalışmalarının ve bu eğitimin yüz yüze gerçekleştirilmesinin
öğrenme süreci ve mesleki yeterlik algısı üzerinde anlamlı farklılık oluşturmadığı ancak, eğitime yüz yüze katılan öğrencilerin anket puanlarının yüksek olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Paramedik (Acil Tıp Teknikeri), Mesleki yeterlik algısı, Öğrenme süreci, Uygulama eğitimi, Web tabanlı eğitim.
Paramedik (Acil Tıp Teknikeri) Mesleki yeterlik algısı Öğrenme süreci Uygulama eğitimi Web tabanlı eğitim
Abstract
Objective: The aim of the research was to investigate the effects of web-based distance education and face-to-face practice training on the learning process and professional competence perception of paramedic students during the pandemic period.
Materials and Methods: The research was conducted with 79 students studying in the second year of the First and Emergency Aid Program in the spring semester of the 2020-2021 Academic Year. Data were collected with the “Survey for the Investigation of the Effect of Distance Education and Face-to-Face Application Training on the Learning Process and Professional Competence Perception of Paramedic Students”. Data were analyzed in the IBM SPSS 26.0 package program and p<.05 was accepted as a significance level.
Results: The total scores of the students' learning process impact survey, the impact on professional competence perception survey, and the total scores of both surveys were found to be 44.33±6.56, 43.27±6.28, 87.59±12.25, respectively. Although there was no significant difference, it was found that women, those who regularly followed all course records, those who followed all scenario-based case records, and those who participated in practical training in the first and emergency aid laboratory and hospital emergency room had higher scores on both surveys and total scores (p>.05). The total survey scores of health vocational high school graduates were found to be statistically significantly higher than those who graduated from other high schools (p<.05).
Conclusions: It was observed that scenario-based case studies and face-to-face delivery of this training did not create a significant difference in the learning process and perception of professional competence, but the survey scores of the students who participated in the training face-to-face were high.
Keywords: Paramedic (Emergency Medical Technician), Professional competence perception, Learning Process, Practical training, Web-based training.
Paramedic (Emergency Medical Technician) Professional competence perception Learning process Practical training Web-based training
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Birinci Basamak Sağlık Hizmetleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2025 |
Kabul Tarihi | 8 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 2 |