Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of University Students on the Evaluation System of Faculty Members

Yıl 2024, , 83 - 105, 02.03.2024
https://doi.org/10.47793/hp.1339026

Öz

This research aims to reveal the opinions and experiences of the students of Hatay Mustafa Kemal University Physical Education and Sports School regarding the evaluation system of the instructors. In this study, a phenomenological design, one of the qualitative research models, was employed. Interviews were conducted with 30 participants using the typical case sampling method, a form of purposive sampling. Data for this research were gathered using an interview form prepared with the standardized open-ended interview technique. The interview form was personally delivered to the participants by the researcher. The data obtained from the interviews were transferred from the recording device to the computer environment by the researcher and then analyzed by the researcher. The content analysis method was used to analyze the data, resulting in the identification of codes and themes derived from the participants' responses, including directly quoted sentences. According to the findings of the research; the participants emphasized the importance of using applied, mixed and process assessment types, which can accurately gauge students' capabilities and accommodate individual differences. According to the findings of the study, it was concluded that written, applied and mixed assessment types are applicable according to the dynamics of the course. When the evaluation preferences of the participants were different from each other in their learning processes, it was determined that "practical exam" was the most preferred evaluation type and "subject/presentation expression" was the least preferred. According to the opinions of the participants, the benefits of Rubric and Portfolio assessment types; being objective, observable, gradual progress, active participation and providing permanent learning.

Kaynakça

  • Abalı Öztürk, Y. (2014). Beşinci sınıf matematik dersinde uygulanan alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin akademik başarı, kalıcılık, özyeterlilik algısı ve tutum üzerine etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Akkuş, Z. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma dayalı ölçme ve değerlendirme etkinliklerine ilişkin görüşleri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (31), 13-27. https://dergipark.org.tr/tr/pub/susbed/issue/61811/924670
  • Alan, S. (2014). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda e-portfolyo kullanımının değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Aracı, H. (2006). Öğretmenler ve öğrenciler için okullarda beden eğitimi. (6. Baskı). Nobel Basımevi.
  • Arslantaş, H. İ. (2011). Öğretim elemanlarının öğretim stratejileri-yöntem ve teknikleri, iletişim ve ölçme değerlendirme yeterliklerine yönelik öğrenci görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 487-506. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19555/208686
  • Asma, M., Çamlıyer, H., Soytürk, M., Balcı, T. & Çamlıyer, H. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretiminde alternatif ölçme ve değerlendirme üzerine bir inceleme. Sakarya University Journal of Education, 8(3), 37-62. https://doi.org/10.19126/suje.398201
  • Avşar, Z. (2009). İlköğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersi değerlendirme süreci ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 20(3), 81-89. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbd/issue/16390/171409
  • Bay, E., Küçükoğlu, A., Kaya, H. İ., Gündoğdu, K., Köse, E., Ozan, C., & Taşgın, A. (2010). Öğretim elemanı ve öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirmeye ilişkin görüşleri (Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Örneği). Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16, 18.
  • Bıçak, B., Bahar, M., & Özel, S. (2016). Öğrencilerin eğitsel değerlendirilmesi. (6. Basımdan Çeviri. Nitko, A. J. ve Brookhart, S. M. ). Nobel Basımevi.
  • Birgin, O., & Gürbüz, R. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20),163-179. https://dergipark.org.tr/tr/pub/susbed/issue/61796/924236
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: ilk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37 (2), 99-114. https://doi.org/10.1501/egifak_0000000101
  • Çelikkaya, T., Karakuş, U., & Öztürk Demirbaş, Ç. (2010). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ölçme değerlendirme araçlarını kullanma düzeyleri ve karşılaştıkları sorunlar. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 57–76. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59507/855653
  • Çöndü, A. (2004). Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri. (2. Baskı). Nobel Basımevi.
  • Dölek, O., & Demirel, A. (2022). Dinleme becerisine ve bu becerinin ölçme-değerlendirmesine ilişkin Türkçe öğretmenlerinin görüş ve yaklaşımları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (28), 36-54. https://doi.org/10.29000/rumelide.1132506
  • Eker, D. (2016). Üniversite öğrencilerinin gözüyle sınıf içi olumsuz öğretim elemanı davranışları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 564-571. https://doi.org/10.17719/jisr.20164520635
  • Genç, N. (2008). Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme değerlendirme uygulamaları ve yeterlik algıları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Mersin Üniversitesi.
  • Güven, B., & Eskitürk, M. (2007). Sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmede kullandıkları yöntem ve teknikleri. XVI. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı (504-509), Cilt 3. Detay Yayıncılık.
  • Güven, S. (2001). Sınıf öğretmenlerin ölçme ve değerlendirmede kullandıkları yöntem ve tekniklerin belirlenmesi. X.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı (413-423), Bolu İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Bolu.
  • Hergüner, G., Arslan, S., & Dündar, H. (2002). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin okul deneyimi dersini algılama düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (11), 44-58. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11132/133140
  • İşman, A. (2005). Türk eğitim sisteminde ölçme ve değerlendirme: Genel kavramlar, uygulamalar, sorunlar, çözüm önerileri ve yeni bir model. (3. Baskı). Pegem.
  • Kaynak, S. (2000). Orta öğretimdeki branş öğretmenlerinin öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Mustafa Kemal Üniversitesi.
  • Küçük, M., & Geçit, Y. (2012). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (1. Baskı). Nobel Basımevi.
  • Kuran, K., & Kanatlı, F. (2009). Alternatif ölçme değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (12), 209-234. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19557/208441
  • Linn, R. L., & Gronlund N. E. (1995). Measurement and assesment in teaching (7th Edition). Printice-Hall Inc.
  • Metin, M., & Yürek Demir, G. (2009). Türkçe öğretmenlerinin yenilenen Türkçe öğretim programlarının ölçme-değerlendirme anlayışı hakkındaki düşünceleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 37‐51.
  • Miles, M. B., & Huberman, M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed.). Thousand Oaks, CA:Sage.
  • Özgül, F., & Kangalgil, M. (2018). Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçları ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(2), 60-71. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000355
  • Özsevgeç, T., Çepni, S., & Demircioğlu, G. (2004). Fen bilgisi öğretmenlerin ölçme-değerlendirme okur-yazarlık düzeyleri. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Öztürk, N., Yalvaç Hastürk, H.G., & Demir, R. (2013). İlköğretim 4-5. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programlarındaki ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin öğretmen görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 25-36. https://dergipark.org.tr/tr/pub/zgefd/issue/47944/606569
  • Patton, Q. M. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Newsbury Park, Sage Publications.
  • Sezer, S. (2005). Öğrencinin akademik başarısının belirlenmesinde tamamlayıcı değerlendirme aracı olarak rubrik kullanımı üzerinde bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (18), 61-69. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11125/133050
  • Şirin, E. F., Çağlayan, H. S., & İnce, A. (2009). Beden eğitimi öğretmenlerinin yeni ilköğretim programındaki ölçme-değerlendirme konusundaki yeterlilik düzeylerine ilişkin algıları. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14 (1), 25-40. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gbesbd/issue/28044/304857
  • Sünbül, D. (2011). Portfolyo uygulamalarına ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Tekindal, S. (2002). Okullarda ölçme ve değerlendirme yöntemleri. (1. Basım). Evrim Yayınevi.
  • Türkben, T. (2022). Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi öğrenme becerilerini ölçme ve değerlendirme yeterlikleri. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 13 (25),
  • Yalçıner, M. (2006). Eğitimde gözlem ve değerlendirme. (1. Basım). Nobel Basımevi.
  • Yiğit, F. ve Kırımlı, B. (2015). Türkçe öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin işlevleri ve kullanılma sıklığı hakkındaki görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 44 (205), 64-86. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/36159/406450
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Seçkin.
  • Yılmaz, G., & Gündüz, N. (2008). Ankara merkez ilköğretim okullarında görevli beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme tekniklerinin uygulanışına ilişkin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6 (3), 103-111. https://doi.org/10.1501/sporm_0000000099

Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elamanlarının Değerlendirme Sistemine Yönelik Görüşleri

Yıl 2024, , 83 - 105, 02.03.2024
https://doi.org/10.47793/hp.1339026

Öz

Bu araştırma, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin öğretim elamanlarının değerlendirme sistemine yönelik görüş ve deneyimlerini çok yönlü olarak ortaya koymayı amaçlamaktadır. Nitel araştırma modellerinden olgubilim desenin kullanıldığı araştırmada; amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi yöntemiyle 30 katılımcı ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, görüşme türlerinden standartlaştırılmış açık uçlu görüşme tekniği ile hazırlanan görüşme formu ile veriler elde edilmiştir. Görüşme formu bizzat araştırmacı tarafından katılımcılara ulaştırılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler araştırmacı tarafından kayıt cihazından bilgisayar ortamına aktarılmış ve deşifresi bizzat araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile incelenmiş, katılımcıların yanıtlarından kodlar ve temalar oluşturulmuş, doğrudan alıntı cümlelere yer verilmiştir. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre; katılımcılar, öğrencilerin gerçek kapasitesini ortaya çıkarttığı ve bireysel farklılıklara hizmet ettiği yönünde uygulamalı, karma ve süreç değerlendirme türlerinin kullanılmasının önemini bildirmişlerdir. Çalışma bulgularına göre yazılı, uygulamalı ve karma değerlendirme türlerinin dersin dinamiğine göre uygulanabilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların öğrenim süreçlerindeki anlamlandırma düzeyleri birbirinden farklı olarak, değerlendirme tercihleri incelendiğinde en çok “uygulamalı sınav” en az “onu/ sunu anlatımı” tercih edilen değerlendirme türü olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların görüşlerine göre Rubrik ve Portfolyo değerlendirme türlerinin faydaları; objektif olması, gözlemlenebilir olması, kademeli ilerlemesi, aktif katılım ve kalıcı öğrenmeler sağlaması şeklinde sıralanmıştır.

Kaynakça

  • Abalı Öztürk, Y. (2014). Beşinci sınıf matematik dersinde uygulanan alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin akademik başarı, kalıcılık, özyeterlilik algısı ve tutum üzerine etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Akkuş, Z. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma dayalı ölçme ve değerlendirme etkinliklerine ilişkin görüşleri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (31), 13-27. https://dergipark.org.tr/tr/pub/susbed/issue/61811/924670
  • Alan, S. (2014). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda e-portfolyo kullanımının değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Aracı, H. (2006). Öğretmenler ve öğrenciler için okullarda beden eğitimi. (6. Baskı). Nobel Basımevi.
  • Arslantaş, H. İ. (2011). Öğretim elemanlarının öğretim stratejileri-yöntem ve teknikleri, iletişim ve ölçme değerlendirme yeterliklerine yönelik öğrenci görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 487-506. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19555/208686
  • Asma, M., Çamlıyer, H., Soytürk, M., Balcı, T. & Çamlıyer, H. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretiminde alternatif ölçme ve değerlendirme üzerine bir inceleme. Sakarya University Journal of Education, 8(3), 37-62. https://doi.org/10.19126/suje.398201
  • Avşar, Z. (2009). İlköğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersi değerlendirme süreci ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 20(3), 81-89. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbd/issue/16390/171409
  • Bay, E., Küçükoğlu, A., Kaya, H. İ., Gündoğdu, K., Köse, E., Ozan, C., & Taşgın, A. (2010). Öğretim elemanı ve öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirmeye ilişkin görüşleri (Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Örneği). Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16, 18.
  • Bıçak, B., Bahar, M., & Özel, S. (2016). Öğrencilerin eğitsel değerlendirilmesi. (6. Basımdan Çeviri. Nitko, A. J. ve Brookhart, S. M. ). Nobel Basımevi.
  • Birgin, O., & Gürbüz, R. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20),163-179. https://dergipark.org.tr/tr/pub/susbed/issue/61796/924236
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: ilk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37 (2), 99-114. https://doi.org/10.1501/egifak_0000000101
  • Çelikkaya, T., Karakuş, U., & Öztürk Demirbaş, Ç. (2010). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ölçme değerlendirme araçlarını kullanma düzeyleri ve karşılaştıkları sorunlar. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 57–76. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59507/855653
  • Çöndü, A. (2004). Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri. (2. Baskı). Nobel Basımevi.
  • Dölek, O., & Demirel, A. (2022). Dinleme becerisine ve bu becerinin ölçme-değerlendirmesine ilişkin Türkçe öğretmenlerinin görüş ve yaklaşımları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (28), 36-54. https://doi.org/10.29000/rumelide.1132506
  • Eker, D. (2016). Üniversite öğrencilerinin gözüyle sınıf içi olumsuz öğretim elemanı davranışları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 564-571. https://doi.org/10.17719/jisr.20164520635
  • Genç, N. (2008). Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme değerlendirme uygulamaları ve yeterlik algıları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Mersin Üniversitesi.
  • Güven, B., & Eskitürk, M. (2007). Sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmede kullandıkları yöntem ve teknikleri. XVI. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı (504-509), Cilt 3. Detay Yayıncılık.
  • Güven, S. (2001). Sınıf öğretmenlerin ölçme ve değerlendirmede kullandıkları yöntem ve tekniklerin belirlenmesi. X.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı (413-423), Bolu İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Bolu.
  • Hergüner, G., Arslan, S., & Dündar, H. (2002). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin okul deneyimi dersini algılama düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (11), 44-58. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11132/133140
  • İşman, A. (2005). Türk eğitim sisteminde ölçme ve değerlendirme: Genel kavramlar, uygulamalar, sorunlar, çözüm önerileri ve yeni bir model. (3. Baskı). Pegem.
  • Kaynak, S. (2000). Orta öğretimdeki branş öğretmenlerinin öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Mustafa Kemal Üniversitesi.
  • Küçük, M., & Geçit, Y. (2012). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (1. Baskı). Nobel Basımevi.
  • Kuran, K., & Kanatlı, F. (2009). Alternatif ölçme değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (12), 209-234. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19557/208441
  • Linn, R. L., & Gronlund N. E. (1995). Measurement and assesment in teaching (7th Edition). Printice-Hall Inc.
  • Metin, M., & Yürek Demir, G. (2009). Türkçe öğretmenlerinin yenilenen Türkçe öğretim programlarının ölçme-değerlendirme anlayışı hakkındaki düşünceleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 37‐51.
  • Miles, M. B., & Huberman, M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed.). Thousand Oaks, CA:Sage.
  • Özgül, F., & Kangalgil, M. (2018). Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçları ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(2), 60-71. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000355
  • Özsevgeç, T., Çepni, S., & Demircioğlu, G. (2004). Fen bilgisi öğretmenlerin ölçme-değerlendirme okur-yazarlık düzeyleri. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Öztürk, N., Yalvaç Hastürk, H.G., & Demir, R. (2013). İlköğretim 4-5. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programlarındaki ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin öğretmen görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 25-36. https://dergipark.org.tr/tr/pub/zgefd/issue/47944/606569
  • Patton, Q. M. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Newsbury Park, Sage Publications.
  • Sezer, S. (2005). Öğrencinin akademik başarısının belirlenmesinde tamamlayıcı değerlendirme aracı olarak rubrik kullanımı üzerinde bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (18), 61-69. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11125/133050
  • Şirin, E. F., Çağlayan, H. S., & İnce, A. (2009). Beden eğitimi öğretmenlerinin yeni ilköğretim programındaki ölçme-değerlendirme konusundaki yeterlilik düzeylerine ilişkin algıları. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14 (1), 25-40. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gbesbd/issue/28044/304857
  • Sünbül, D. (2011). Portfolyo uygulamalarına ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Tekindal, S. (2002). Okullarda ölçme ve değerlendirme yöntemleri. (1. Basım). Evrim Yayınevi.
  • Türkben, T. (2022). Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi öğrenme becerilerini ölçme ve değerlendirme yeterlikleri. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 13 (25),
  • Yalçıner, M. (2006). Eğitimde gözlem ve değerlendirme. (1. Basım). Nobel Basımevi.
  • Yiğit, F. ve Kırımlı, B. (2015). Türkçe öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin işlevleri ve kullanılma sıklığı hakkındaki görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 44 (205), 64-86. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/36159/406450
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Seçkin.
  • Yılmaz, G., & Gündüz, N. (2008). Ankara merkez ilköğretim okullarında görevli beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme tekniklerinin uygulanışına ilişkin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6 (3), 103-111. https://doi.org/10.1501/sporm_0000000099
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor ve Egzersiz Psikolojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Meryem Altun Ekiz 0000-0003-1224-7927

Sevim Kır 0000-0003-1772-3582

Hakkı Ulucan 0000-0002-0059-1344

Yayımlanma Tarihi 2 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 7 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Altun Ekiz, M., Kır, S., & Ulucan, H. (2024). Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elamanlarının Değerlendirme Sistemine Yönelik Görüşleri. Humanistic Perspective, 6(1), 83-105. https://doi.org/10.47793/hp.1339026


Humanistic Perspective - 2019


DergiPark Webhttps://dergipark.org.tr/tr/pub/hp | E-posta: hpeditorluk@gmail.com