Okulda var olan şiddet, eğitim öğretimi etkilemekle beraber bireylerin ve toplumun iyi oluşunu ve güvenliliğini de tehdit etmektedir. Şiddeti önlemede çok çaba sarf edilmesine rağmen okullardaki şiddet ilkokul seviyesine kadar inmiştir. Şiddetle ilgili etkili bir tedbir alınmadığı takdirde şiddet artarak devam edecektir. Okuldaki şiddeti azaltmada etkili bir yol olabilecek Pozitif Davranış Desteğinin (PDD) sürekli kullanıldığı okullarda alkol ve uyuşturucu kullanımı, okulu bırakma ve ayrılma gibi diğer davranış sorunları da başarılı bir şekilde azaltmıştır. Bu araştırmanın amacı PDD programının okuldaki şiddet davranışlarının düzeyi üzerinde etkili olup olmadığını incelemektir. Çalışma deneysel bir araştırma olup araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmada yer alan denekler, Orhan Okay Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ne 2016-2017 eğitim-öğretim yılında devam eden 9. ve 10. sınıf öğrencileridir. Şiddet Eğilim Ölçeği, okula devam eden 221 öğrenciye uygulanmıştır. Ölçeğin sonucunda şiddet eğilimi yüksek 24 öğrenci belirlenmiştir. Bu öğrenciler seçkisiz olarak 12 kişi deney, 12 kişi kontrol gruplarına atanmıştır. Deney grubuna 8 hafta uygulanan PDD programı sonrasında çalışmanın bulgularına göre kontrol grubunun ön test ve son test puanı arasında anlamlı bir fark bulunmazken deney grubunun ilk test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Fakat her iki grubun son testi ve izleme testi arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Çalışmanın sonucuna göre PDD şiddet eğilimini düşürmekte etkili olduğu söylenebilir.
pozitif davranış desteği pozitif davranış okullarda şiddet şiddet davranışı disiplin sorunları
The violence at school affects education but it threatens the well-being and safety of individuals and society. Although much effort has been made to prevent violence, the violence in schools has dropped to the level of primary school. Unless an effective measure of violence is taken, violence will continue to increase. Positive Behavior Support, which can be an effective way to reduce school violence, has also successfully reduced other behavioral problems such as alcohol and drug use, dropout and dropout in schools where it is continuously used. The aim of this study is to examine whether PBS program has an effect on the level of violent behavior at school. The study is an experimental research and the pretest-posttest control group design was used in the research. The participants in the research are 9th and 10th grade students attending Orhan Okay Vocational and Technical Anatolian High School in the 2016-2017 academic year. The Violence Tendency Scale was applied to 221 students attending school. As a result of the scale, 24 students with high violence tendency were determined. These students were assigned to 12 experimental groups and 12 control groups. According to the findings of the study, there was no significant difference between the pre-test and post-test scores of the control group, while a significant difference was found between the first and post-test scores of the experimental group. However, there was no significant difference between the posttest and follow-up test of both groups After the PDD program applied to the experimental group for 8 weeks, according to the findings of the study, there was no significant difference between the pre-test and post-test scores of the control group, while a significant difference was found between the experimental group's first test and posttest scores.
positive behavior support positive behavior violence in schools violence behavior disciplinary issues
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Şubat 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Humanistic Perspective - 2019
DergiPark Web : https://dergipark.org.tr/tr/pub/hp | E-posta: hpeditorluk@gmail.com