Amaç: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik fakültesinde öğrenim
gören dördüncü sınıf öğrencilerinin kariyer değerleri ve kariyer geleceğine
ilişkin algılarını, aralarındaki ilişkiyi ve kariyer geleceğine etkili
olabilecek faktörleri belirlemektir. Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı, kesitsel
ve ilişki arayıcı tasarımda olan araştırmanın evrenini, İstanbul’da kamuya ait
bir hemşirelik fakültesi 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında dördüncü sınıfta
öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden 175 öğrenci oluşturdu. Araştırmanın verileri, demografik ve kariyere
ilişkin bilgileri sorgulayan soruları içeren tanıtıcı bilgi formu, Kariyer
Değerleri Anketi ve Kariyer Geleceği Ölçeği kullanılarak toplandı. Bulgular: Öğrencilerin Kariyer Geleceği
Ölçeği’nin toplam puan ortalaması 3,40±0,49’dur. Kariyer Değerleri Anketi toplamından aldıkları puan ortalaması 3,60±0,60
olup, en yüksek puan ortalaması (3,94±0,81) kendini adama alt boyutunda, en
düşük puan ortalaması (3,35±0,77) meydan okuma alt boyutunda olduğu saptandı. Öğrencilerinin
kariyer geleceğine etki edebilecek faktörlerin belirlenmesi amacıyla
oluşturulan model kariyer geleceğine ilişkin varyansın %38’ini açıklamaktadır.
Öğrencilerin kariyer geleceği toplam puanı üzerinde güvenlik, otonomi,
girişimci ve meydan okuma kariyer değerleri ile üniversite başarısının yüksek
olması ve mezuniyet sonrası mesleği yapma isteğinin anlamlı düzeyde etkili
olabileceği belirlendi. Sonuç:Hemşirelik öğrencilerinin kariyer geleceği puan
ortalaması yüksektir. Öğrencilerin kariyer geleceğine etki edebilecek kariyer
değerlerini ve diğer faktörleri ortaya koyan bu çalışma sonuçlarının kariyer
danışmanlığı uygulamalarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Kariyer değerleri kariyer geleceği kariyer uyumluluğu hemşire
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | ARAŞTIRMA YAZILARI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |