Japon Kültürü İçeriklerine Erişimde Google Arama Sorgu Becerileri
Yıl 2022,
Cilt: 10 Sayı: 20, 416 - 431, 15.10.2022
Buğra Zengin
,
Cahit Kahraman
Öz
Birbiriyle ilintili unsurlar oldukları için bir dili öğrenme ile o dilin kültürünü öğrenme arasında bağlantılar vardır. Öğrenilen dilin kültürünü öğrenme için yardımcı olan kaynaklar açısından çeşitlilik, tercih edilen bir durumdur. Bir yabancı dili öğrenmek isteyenlere olabildiğince çeşitli kaynak sağlanmalı ya da çeşitli kaynaklara erişim yolları gösterilmelidir. Bu araştırma bu kaynak çeşitliliğine erişim açısından ne gibi bir strateji izlenmeli sorusuna cevap aramaktadır. Araştırmanın alt soruları ise Google arama komutları ile bu strateji doğrultusunda ne tür arama sorguları üretilebileceği ve bir kaç dilde ve farklı ülke adreslerinden elde edilen verilerden ne tür sonuçlar çıkarılabileceğidir. Bu çalışmada sergilenen arama sorgu çeşitliliği, keşfederek öğrenme ve materyal geliştirme açısından bilinç geliştirme ihtiyacına işaret etmektedir.
Kaynakça
- Ege, F. ve Toksöz, L. (2021). Momotaro masalı örnekleminde Japon kültüründe kolektif bilinçdışı unsurlar. Humanitas, 9(18), 53-73.
- Kahraman, C. (2016). Japon doğum ve çocukluk dönemi geçiş törenlerinde Şinto olgusu. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, XI(I), 73-92.
- Kahraman, C. (2017). Asya’nın iki ucundan görüşler: Türkiye-Japonya algısı. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (28), 73-86.
- Kahraman, C. (2019). Nihon no Doogu Mono Kuyoo no Atarashii Mikata, F. Shinpei (Ed.), Gendai Minzokugaku no Fiirudo içinde (s. 276-291). Tokyo: Yosh:kawakobunkan.
- Li, Z. ve Xu, Y. (2020). Unpacking the processes of materials use: An interdisciplinary perspective of language teachers’ use of materials in China. SAGE Open, 10(4), 1-13.
- Littlejohn, A. (2011). The analysis of language teaching materials: Inside the Trojan horse. B. Tomlinson (Ed.), Material development in language teaching içinde (s. 179-211). Cambridge: Cambridge University Press.
- Özdemir, S. (2021). Japon Budist resim ve heykelleri ile din ve sanat ilişkisi. A. M. Dündar. (Ed.) APAM Japonya Çalışmaları içinde. (s. 257-266). Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.
- Tarone, E. (2014). The issue: research on materials and their role in classroom discourse and SLA. The Modern Language Journal, 98, 652-653.
- Tomlinson, B. (2018, Haziran). Teachers developing. Sözlü sunum, Plenary speech presented at the Materials Development Association 2018 Annual Conference, Shanghai.
- Zengin, B. (2009) Benefit of Google in teaching and learning collocations. Eurasian Journal of Educational Research, (34), 151-166.
- Zengin, B. ve Kaçar I. G. (2015). Google search applications in foreign language classes at tertiary level. Intelligent design of interactive multimedia listening software içinde, (s. 313-356). Hershey: IGI Global.
- Zengin, B. ve Doğan, D. (2018). Academics’ perceptions of Google search skill for the use of English and translation for academic purposes. K. Özdaşlı, M. C. Demir, O. Tire ve İ. S. Arvas (Eds.), Innovative approaches in social, human and administrative sciences içinde (s. 395-409). Ankara: Gece Kitaplığı.