-
(combining sounds and images) representation of sounds in memory
Yabancı dil kelime öğrenimi/öğretiminde bellek tekniklerinin sistematik kullanımı önemli yer tutmaktadır. Anımsatıcılar bu stratejinin etkin ürünleridir. Bu bellek yardımcılarını üretmeyi öğrenmenin önemli bir yönü yapılarındaki örüntüyü incelemekten geçmektedir. Bu çalışmanın amacı Türk öğrencilerin Japonca kelime öğrenimini kolaylaştırmak amacıyla araştırmayı yürütenler tarafından sunulan anımsatıcı örneklerdeki örüntüleri analiz etmekti. Öğretilmesi hedeflenen 68 kelimenin çoğu bir Japonca-Türkçe sözlükten rastgele seçildi. Japoncayı seçmeli ders olarak alan 54 Türk öğrenciden anımsatıcıların her birini hatırlamaya yardımcı olup olmadığına dair potansiyel etkisi açısından artı ya da eksi olarak işaretlemesi istendi. Sonuçların analizini müteakiben, kısmen olumsuz görüşleri olan ve çoğunlukla olumlu görüşleri olan katılımcılardan 10 kişilik bir odak grup oluşturuldu. Çalışmaya derinlik kazandırmak için görüşlerini detaylarıyla belirtip açıklamaları istendi. Ayrıca, anımsatıcıların yapısını açıklamak için kavramsal metafor teorisi ve yaratıcı dil kullanımlarıyla ilgili literatüre başvuruldu. Araştırmacıların varsayımı, anımsatıcı örneklerin büyük çoğunluğnun sessel benzerlik ve anlamsal ilişkilerden yaratılmış yaratıcı ve faydacı bağlantılar aracılığıyla Japonca öğrenen Türk öğrencilerin hedef kelimeleri hatırlamasını kolaylaştırdığıdır. Hayal gücü yüksek kelime oyunları hedef kelimelerin zihinde işlenmesine derinlik katar ve mizah öğrenciyi motive eder. Birinci dilin yanında İngilizce’nin kullanıldığı anımsatıcılar en populer yabancı dil İngilizce’nin diğer yabancı dillerin öğrenimindeki potansiyel yararlarına dair fikirler vermektedir.
Anımsatıcılar Japonca Kelimeler Japonca Öğrenen Türkler Yabancı Dil Olarak İngilizce
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 4 |