Francesca Martinez’in All of Us (2022) adlı eseri, neoliberal Britanya bağlamında engelli bedenlerin toplumsal abjeksiyonuna yönelik eleştirel bir incelemesini sunmaktadır. Bu makale, oyunu yakın okuma yöntemiyle ele alarak kemer sıkma politikalarının, işgücü piyasasındaki baskıların ve engellilere yönelik varsayımların engelli bireylerin dışlanmasını nasıl pekiştirdiğini incelemektedir. Judith Butler’ın toplumsal abject kavramından yararlanan bu makale, oyunun neoliberal söylemin çelişkili doğasını açığa çıkardığını savunmaktadır: Devlet, neoliberal politikalarla bağımsızlığı ve özyeterliliği teşvik ettiğini öne sürerken, uygulamaya koyduğu kısıtlayıcı değerlendirme süreçleri ve yardım kesintileriyle engellilerin bağımlılığını ve ekonomik güvencesizliğini derinleştirmektedir. Oyun, sistemik adaletsizlikten etkilenen engelli karakterlerin temsili aracılığıyla, neoliberalizmin belirli bedenleri toplumsal ve politik olarak nasıl dışlanabilir hale getirdiğini gözler önüne sermektedir. Martinez, engelliliği düzeltilmesi gereken bir durum olarak değil, sistemik adaletsizliğin uygulandığı ve dışlanmanın normalleştirildiği bir alan olarak tasvir ederek bu dışlayıcı yaklaşımlara meydan okumaktadır. Böylelikle, Martinez, engelli adaleti tartışmalarına katkıda bulunmakta ve neoliberal yönetim altında toplumsal abjeksiyonun yapısal dinamiklerini görünür kılmaktadır.
Britanya Tiyatrosu Engellilik Francesca Martinez All of Us Neoliberalizm Abjeksiyon
Francesca Martinez’s All of Us (2022) offers a critical examination of the social abjection of disabled bodies within the context of neoliberal Britain. This article conducts a close reading of the play to analyse how austerity policies, labour market pressures, and ableist assumptions intersect to reinforce the marginalisation of disabled individuals. Drawing on Judith Butler’s concept of social abjection, this article argues that the play exposes the paradoxical nature of neoliberal rhetoric: While claiming to promote independence and self-reliance, the neoliberal state’s restrictive disability assessment processes and benefit reductions ultimately reinforce dependence and economic precarity. Through its portrayal of disabled characters affected by systemic injustice, the play exposes how neoliberalism renders certain bodies socially and politically unintelligible. Martinez challenges these exclusions by rejecting the notion that disability is a condition to be fixed, instead portraying it as a site where systemic injustice is enacted and exclusion is normalised, contributing to broader debates on disability justice and exposing the structural dynamics of social abjection under neoliberal governance.
British Drama Disability Francesca Martinez All of Us Neoliberalism Abjection
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
| Bölüm | Tüm Sayı |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 26 |






