BibTex RIS Kaynak Göster

Investigating the Effects of Augmented Reality Technology on the Technical Drawing Education

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 17 - 26, 01.12.2016

Öz

Nowadays, students’ learning needs, demands, motivations and behaviors have been changing rapidly. For the changing learning
needs and expectations of these students, more effective and efficient learning process should be planned, integration of new
technologies, and inclusion of digital natives is needed. Rapid increase in the use of technology for teaching and learning requires
the development of new disciplines and pedagogical tools. Technical drawing course have a very critical importance for all
engineering students. Mostly, in the first year of engineering education, students have great difficulties in drawing orthographic
projection and perspective view due to the visualizing complexity from 2 dimension (2D) views to perspective view. In traditional
technical drawing education, while instructors have a difficulty in the transfer of theoretical information during teaching, learners
have a visualizing difficulty in their mind in 3D perspective drawing from 2D technical views and as result losing their motivation.
In this study, the effect of Augmented Reality technology which can be used with smart phones and tablets as an educational tool,
on technical drawing course of engineering faculty to teach the course in an attractive and more entertaining way and improve
spatial abilities of students in shorter time than the classical teaching method without losing their motivation is discussed. After
applying Augmented Reality technology with smart phones at technical drawing course in 2015-2016 summer semester, outcomes
of the students were measured. Results from the survey and the pre - last tests of PSVT:R show that significantly developed
outcomes in increasing the interest, interiorize and understanding augment reality technology, the modern teaching tool.

Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Teknik Resim Eğitimi Üzerindeki Etkilerinin Araştırılması

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 17 - 26, 01.12.2016

Öz

Günümüzde öğrencilerin öğrenme ihtiyaçları, istekleri, motivasyonları ve davranışları hızlı bir şekilde değişmektedir. Öğrenme ihtiyaç
ve beklentileri değişen bu gruba karşı daha etkili ve verimli bir öğrenme sürecinin planlanması, öğretme sürecine yeni teknolojilerin
ve dijital yeterliliklerin dâhil edilmesini gerektirmektedir. Öğretme ve öğrenmede teknoloji kullanımının çok hızlı bir biçimde artması
yeni disiplinler ve pedagojik araçların hazırlanmasını gerektirmektedir. Teknik resim dersi mühendislik öğrencileri için çok kritik bir
öneme sahiptir. Mühendislik eğitiminin birinci sınıfında öğrenciler, iki boyutlu (2B) görünüşleri üç boyutlu (3B) olarak canlandırma
konusunda zorluk çektikleri için izdüşüm ve perspektif çiziminde büyük zorluklar yaşamaktadırlar. Geleneksel teknik resim eğitiminde
öğreticiler, öğretme aşamasında bilginin aktarılmasına dayalı güçlükler yaşarken öğrenme aşamasında öğrenenler ise 2B çizimleri
zihinlerinde 3B olarak canlandıramama gibi sorunlarla karşılaşmakta ve motivasyonlarını kaybetmektedirler. Bu çalışmada, teknik
resim dersinin daha ilgi çekici ve eğlenceli olarak öğretilmesi, öğrencilerin motivasyonlarını kaybetmeden uzamsal canlandırma
becerilerinin daha kısa sürede geliştirilmesi için bir eğitim aracı olarak akıllı telefonlar ve tabletler ile kullanılabilen Artırılmış
Gerçeklik teknolojisinin öğrenme üzerindeki etkileri ele alınmıştır. Artırılmış Gerçeklik teknolojisinin 2015-2016 yaz dönemi teknik
resim dersinde kullanılması sonucu elde edilen veriler incelenmiştir. Uygulanan ön ve son testler ile yapılan anket sonucu; uzamsal
canlandırma becerilerinin anlamlı olarak geliştiği, öğrencilerin modern eğitim aracı olan Artırılmış Gerçeklik teknolojisini anladığı,
benimsediği ve bu teknolojinin derse olan ilgilerini arttırdığı belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA95JC69PV
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Vehbi Balak Bu kişi benim

Murat Kısa Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Balak, M. V., & Kısa, M. (2016). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Teknik Resim Eğitimi Üzerindeki Etkilerinin Araştırılması. Harran Üniversitesi Mühendislik Dergisi, 1(2), 17-26.