Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 3, 112 - 118, 31.12.2018

Öz

Kaynakça

  • [1] M. J. Kameli, “Factors affecting divorce in Iran,” Daneshe Entezam journal, vol. 9, pp. 180-198, 2007.
  • [2] J. Wei-Shiuan and P. C. McKenry, “Acomparative study of divorcein three Chinese societies,” Journal of Divorce and Remarriage, vol. 34, pp. 143-161, 2001.
  • [3] A. Goli, and S. S. Zahed, “Spatial Differences of Socio-Economic Indices among Divorced Population of Fars Province (Case Study; Divorced Population in 2006 Census),” Journal of Iranian Social Studies, vol. 8, pp. 113-133, 2014.
  • [4] L. F. Lowenstein, “Causes and associated features of divorceas seen by recent research,” Journal of Divorce and Remarriage,vol. 42, pp. 153-171, 2005.
  • [5] K. Pasley, J. Kerpelman, and D. E Guilbert, “Gendered conflict, identity disruption, and marital in stability expanding Gottmans model,” Journal of Social and Personal Relationships, vol. 18, pp. 5-27, 2002.
  • [6] C. A. Gatrell, T. C. Bailey, P. J. Diggle, and B. S. Rowlingson, “Spatial point pattern analysis and its application in geographical epidemiology,” Trans Inst Br Geogr, vol. 21, pp. 256-274, 1996.
  • [7] M. A. Dereli, “Trafik kaza kara noktalarının belirlenmesi için Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) destekli mekânsal istatistiksel metotlar ile bir model geliştirilmesi,” Afyon Kocatepe Üniversitesi. Harita Mühendisliği Anabilim Dalı, Doktora Tezi, 2016.
  • [8] S. Erdogan, I. Yilmaz, T. Baybura, and M. Gullu, “Geographical information systems aided traffic accident analysis system case study: city of Afyonkarahisar,” Accident Analysis & Prevention, vol. 40, pp. 174–81, 2008.
  • [9] V. Prasannakumar, H. Vijith, R. Charutha, and N. Geetha, “Spatio-temporal clustering of road accidents: GIS based analysis and assessment,” Procedia - Social and Behavioral Sciences, vol. 21, pp. 317–325, 2011.
  • [10] G. Khan, X. Qin, and D. A. Noyce, “Spatial analysis of weather crash patterns,” Journal of Transportation Engineering, vol. 134, pp. 191-202, 2008.
  • [11] T. Steenberghen, T. Dufays, I. Thomas, and B. Flahaut, “Intra-urban location and clustering of road accidents using GIS: a Belgian example,” International Journal of Geographical Information Science, vol. 18, pp. 169-181, 2004.
  • [12] L. T. Truong, and S. V. Somenahalli, Using GIS to identify pedestrian-vehicle crash hot spots and unsafe bus stops, Journal of Public Transportation, vol. 14, pp. 99–114, 2011.
  • [13] A. Getis, and J. K. Ord, “The analysis of spatial association by Use of distance statistics,” Geographical Analysis, vol. 24, pp. 189–206, 1992.
  • [14] P. Chopin, and J. M. Blazy, “Assessment of regional variability in crop yields with spatial autocorrelation: banana farms and policy implications in Martinique,” Agric. Ecosyst. Environ, vol. 181, pp. 12–21, 2013.
  • [15] R. Rud, M. Shoshany, and V. Alchanatis, “Spatial–spectral processing strategies for detection of salinity effects in cauliflower, aubergine and kohlrabi,” Biosyst. Eng., vol. 114, pp. 384–396, 2013.
  • [16] P. Moran, “The interpretation of statistical maps,” Journal of the Royal Statistical Society, vol. 10, pp. 243–251, 1948.
  • [17] C. A. Blazquez, and M. S. Celis, “A spatial and temporal analysis of child pedestrian crashes in Santiago, Chile,” Accident Analysis & Prevention, vol. 50, pp. 304–311, 2013.
  • [18] V. İlçi, “Trafik Kaza Kara Noktalarının Mekânsal İstatistiksel Yöntemlerle Belirlenmesi : Afyonkarahisar - Konya Örneği,” Afyon Kocatepe Üniversitesi Jeodezi Ve Fotogrametri Mühendisliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 2013.

Boşanma Verilerinin Coğrafi Bilgi Sistemleri Destekli Mekânsal İstatistiksel Yöntemler ile İrdelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 3, 112 - 118, 31.12.2018

Öz

Toplumun en temel yapı taşlarından
olan aile kurumu, evlilik kararıyla gerçekleşmektedir. Bu birlikteliğin farklı
nedenler doğrultusunda sürdürülememesi, eşlerin birbirinden ayrılmasını yani
boşanma olayını ortaya çıkarmaktadır. 
Son yüzyıldan itibaren aile kavramının temel sorunları incelendiğinde,
en önemli problemin geçimsizlik olgusu olduğu görülmektedir.



Türkiye genelinde
boşanma sayıları Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından her yıl kurumun
internet adresinden yayınlanmaktadır. Bu çalışma kapsamında TÜİK sitesinden
ülkemiz genelinde boşanma verileri temin edilmiş ve bu verilere göre analizler
gerçekleştirilmiştir. Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS) yazılımı olan ArcGIS programı
yardımı ile boşanma istatistikleri nüfusa göre normalize edilerek sonuçlar elde
edilmiştir. Ülkemizin en önemli sosyal problemlerinden biri olan boşanma
olgusu, illlere göre değerlendirilmiş ve mekansal istatistiksel yöntemler ile
birlikte verilerin analizleri yapılmıştır. 
Sonuç olarak, analizler sonucunda kritik değerlere ulaşan iller için,
ailenin sağlamlılığının korunması ve mevcut eksikliklerden arındırılarak
evliliğin devamının sağlanması amacıyla karar vericilere öncül bilgiler
sunulması hedeflenmektedir.

Kaynakça

  • [1] M. J. Kameli, “Factors affecting divorce in Iran,” Daneshe Entezam journal, vol. 9, pp. 180-198, 2007.
  • [2] J. Wei-Shiuan and P. C. McKenry, “Acomparative study of divorcein three Chinese societies,” Journal of Divorce and Remarriage, vol. 34, pp. 143-161, 2001.
  • [3] A. Goli, and S. S. Zahed, “Spatial Differences of Socio-Economic Indices among Divorced Population of Fars Province (Case Study; Divorced Population in 2006 Census),” Journal of Iranian Social Studies, vol. 8, pp. 113-133, 2014.
  • [4] L. F. Lowenstein, “Causes and associated features of divorceas seen by recent research,” Journal of Divorce and Remarriage,vol. 42, pp. 153-171, 2005.
  • [5] K. Pasley, J. Kerpelman, and D. E Guilbert, “Gendered conflict, identity disruption, and marital in stability expanding Gottmans model,” Journal of Social and Personal Relationships, vol. 18, pp. 5-27, 2002.
  • [6] C. A. Gatrell, T. C. Bailey, P. J. Diggle, and B. S. Rowlingson, “Spatial point pattern analysis and its application in geographical epidemiology,” Trans Inst Br Geogr, vol. 21, pp. 256-274, 1996.
  • [7] M. A. Dereli, “Trafik kaza kara noktalarının belirlenmesi için Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) destekli mekânsal istatistiksel metotlar ile bir model geliştirilmesi,” Afyon Kocatepe Üniversitesi. Harita Mühendisliği Anabilim Dalı, Doktora Tezi, 2016.
  • [8] S. Erdogan, I. Yilmaz, T. Baybura, and M. Gullu, “Geographical information systems aided traffic accident analysis system case study: city of Afyonkarahisar,” Accident Analysis & Prevention, vol. 40, pp. 174–81, 2008.
  • [9] V. Prasannakumar, H. Vijith, R. Charutha, and N. Geetha, “Spatio-temporal clustering of road accidents: GIS based analysis and assessment,” Procedia - Social and Behavioral Sciences, vol. 21, pp. 317–325, 2011.
  • [10] G. Khan, X. Qin, and D. A. Noyce, “Spatial analysis of weather crash patterns,” Journal of Transportation Engineering, vol. 134, pp. 191-202, 2008.
  • [11] T. Steenberghen, T. Dufays, I. Thomas, and B. Flahaut, “Intra-urban location and clustering of road accidents using GIS: a Belgian example,” International Journal of Geographical Information Science, vol. 18, pp. 169-181, 2004.
  • [12] L. T. Truong, and S. V. Somenahalli, Using GIS to identify pedestrian-vehicle crash hot spots and unsafe bus stops, Journal of Public Transportation, vol. 14, pp. 99–114, 2011.
  • [13] A. Getis, and J. K. Ord, “The analysis of spatial association by Use of distance statistics,” Geographical Analysis, vol. 24, pp. 189–206, 1992.
  • [14] P. Chopin, and J. M. Blazy, “Assessment of regional variability in crop yields with spatial autocorrelation: banana farms and policy implications in Martinique,” Agric. Ecosyst. Environ, vol. 181, pp. 12–21, 2013.
  • [15] R. Rud, M. Shoshany, and V. Alchanatis, “Spatial–spectral processing strategies for detection of salinity effects in cauliflower, aubergine and kohlrabi,” Biosyst. Eng., vol. 114, pp. 384–396, 2013.
  • [16] P. Moran, “The interpretation of statistical maps,” Journal of the Royal Statistical Society, vol. 10, pp. 243–251, 1948.
  • [17] C. A. Blazquez, and M. S. Celis, “A spatial and temporal analysis of child pedestrian crashes in Santiago, Chile,” Accident Analysis & Prevention, vol. 50, pp. 304–311, 2013.
  • [18] V. İlçi, “Trafik Kaza Kara Noktalarının Mekânsal İstatistiksel Yöntemlerle Belirlenmesi : Afyonkarahisar - Konya Örneği,” Afyon Kocatepe Üniversitesi Jeodezi Ve Fotogrametri Mühendisliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 2013.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ali Dereli 0000-0003-0575-1316

Nizar Polat Bu kişi benim 0000-0002-6061-7796

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 9 Aralık 2018
Kabul Tarihi 21 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Dereli, M. A., & Polat, N. (2018). Boşanma Verilerinin Coğrafi Bilgi Sistemleri Destekli Mekânsal İstatistiksel Yöntemler ile İrdelenmesi. Harran Üniversitesi Mühendislik Dergisi, 3(3), 112-118.