Günümüzün gelişmiş radyo erişim teknolojileri, yüksek-tanımlı büyük veri/video trafiğinin hızlı ve güvenilir iletimini kolaylaştırmış olsa da, kullanıcılar tarafından deneyimlenen/algılanan kalite, kaynak (örneğin, bulut sunucuları) ve uç-nokta arasındaki mesafeye dayalı yüksek gecikme nedeniyle beklenenden düşüktür. 5G ağ erişim teknolojisiyle ivmelenen çoklu-erişimli uç hesaplama (MEC) paradigmasının, bu sorunu MEC sunucularını uç-noktaların yoğunlaştığı ağ kenarlarında dağıtarak, ve hesaplama, içerik dağıtımı, depolama ve sanallaştırma işlemlerinin önemli bir kısmını bu uçlar üzerinden gerçekleştirerek çözmesi beklenmektedir. Yalnız, MEC sunucularının kendi aralarında veya kaynaklar ile uç-noktalar arasında iletişim kurmasını sağlamak için de yeni ve karmaşık protokollere ihtiyaç duyulmaktadır. Çalışma kapsamında, haberleşmenin sadece yardımcı bir bilgi alışverişi sağlayacağı varsayımından farklı olarak, araç ağlarda servis ve deneyim kalitesini ve yolcu konforunu artırmayı amaçlayan, yeni nesil kablosuz ve hücresel ağ erişim teknolojileri ile yazılım-tanımlı ağların (SDN), çoklu-erişimli uç hesaplama (MEC) ve makine öğrenmesi (ML) tekniklerinin entegrasyonunun sağlandığı, yeni ve özgün bir mimari önerilmektedir. Önerilen çalışma ile, sadece 5G/IEEE 802.11ac/p gibi yeni nesil ağ erişim teknolojileri ve özellikleri sistem optimizasyonuna dahil edilmeyecek, aynı zamanda sistem tasarımı işbirlikçi ve sistematik bir perspektiften köklü değişikliklere uğratılacaktır. Önerilen çözümün, temel olarak yüksek güvenilirlik ve düşük gecikme arasındaki ikilemi çözmesi ve sonuç olarak hızlı ve güvenilir olan uygun fiyatlı araç iletişiminin gerçekleştirilmesini ve ticarileştirilmesini hızlandırması hedeflenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 3 |