Yükseköğretime olan talep, günden güne artmakta ve çalışma yaşamında yer alan bireyler, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de tekrar yükseköğretim süreçlerine dahil olmakta ve beklentileri artmaktadır. Türkiye’de, yükseköğretimde kalite ile ilgili ilk çalışmalar, mühendislik eğitimi veren kurumlarda başlamıştır. Bu araştırmada, öncelikli olarak yükseköğretim kurumlarında kalite iyileştirme ile ilgili son yıllarda literatürde yapılan çalışmalar incelenmiştir. Daha sonra, Türkiye’de mühendislik eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında, kalite ile ilgili yapılan çalışmalar analiz edilmiştir. Bu kapsamda, öncelikli olarak Yükseköğretim Kalite Kurulu(YÖKAK)’nun, yükseköğretim kalite güvencesi ile ilgili yapmış olduğu çalışmalar araştırılmış daha sonra mühendislik programlarının akredite edilmesi ile ilgili faaliyette bulunan, Amerika Birleşik Devletlerinde kurulmuş olan, Mühendislik ve Teknoloji Akreditasyon Kurulu-ABET (Accreditation Board for Engineering and Technology)’in akreditasyonu ile ilgili yapılan çalışmalar ve ülkemizde kurulmuş olan Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)’in Mühendislik Eğitim Programları Akreditasyon Kurulu (MAK) tarafından, mühendislik programlarının değerlendirilmesi ve akreditasyonu için yaptığı çalışmalar incelenmiştir. Türkiye’de ulusal ve uluslararası akreditasyona sahip mühendislik eğitimi veren kurumların kalite yolculuğunda elde ettikleri kazanımlar araştırılmıştır. Mühendislik eğitimi veren yükseköğretim kurumlarının uluslararası rekabet üstünlüğü sağlamaları için öneriler yapılmıştır.
güvence sistemleri YÖKAK Mühendislik programları akreditasyonu ABET MÜDEK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 6 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 3 |