The aim
of this study is to develop a scale to measure the career barriers of university
students. In the scope of the study, pilot study on the scale of 25 students; explanatory
factor analysis (EFA) on 387 students; confirmatory factor analysis (CFA) on 573
students and test-retest reliability on 21 students were conducted. The explanatory
and confirmatory factor analyses were performed for the construct validity of the
scale. The Perceived Career Barrier Scale was used for the criterion-related validity
study. Parallel analysis was used to determine the number of factors for CBS. In
the reliability studies of the scale, Cronbach's Alpha internal consistency coefficient
and test-retest correlation were calculated. According to the results of EFA and
CFA, the coefficients of internal consistency were 0,79-0,75 for the first dimension,
0,71-0,63 for the second dimension; 0,71-0,68 for the third dimension and 0,52-0,50
for the fourth dimension of the scale. Correlation coefficients (r) corrected for
test retest reliability were found to be 0,93 for the first dimension, 0,81 for
the second dimension, 0,89 for the third dimension, and 0,65 for the fourth dimension.
Career career barriers perceived career barrier scale development university student
Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin
kariyer engellerini ölçmek amacıyla Kariyer Engelleri Ölçeği (KEÖ) geliştirilmiştir.
Ölçek geliştirme aşamaları dört ayrı çalışma grubu üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Çalışma kapsamında Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde bir üniversitede 2016-2017 öğretim
yılı bahar yarıyılında öğrenim gören 25 öğrenci üzerinde ölçeğin pilot uygulama;
387 öğrenci üzerinde açımlayıcı faktör analizi, 573 öğrenci üzerinde doğrulayıcı
faktör analizi ve 21 öğrenci üzerinde ise test tekrar test güvenirliği yapılmıştır.
Ölçeğin yapı geçerliği için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır.
Aynı zamanda ölçeğin ölçüt bağıntılı geçerlik çalışması için Algılanan Kariyer Engelleri
Ölçeği kullanılmıştır. KEÖ’nün faktör sayısını belirlemede paralel analizden yararlanılmıştır.
Ölçeğin güvenirliğini belirlemek için iç tutarlılık ve test tekrar test katsayıları
hesaplanmıştır. İç tutarlılık katsayısının hesaplanmasında Cronbach α katsayısı
kullanılmıştır. Farklı çalışma grupları üzerinde yapılan açımlayıcı ve doğrulayıcı
faktör analizi sonuçlarına göre, sırasıyla iç tutarlılık katsayıları ölçeğin birinci
boyutu için 0,79-0,75; ikinci boyut için 0,71-0,63; üçüncü boyut için 0,71-0,68
ve dördüncü boyut için 0,52-0,50 olarak bulunmuştur. Test tekrar test güvenirlikleri
için düzeltilmiş korelasyon katsayıları (r) birinci boyut için 0,93, ikinci boyut
için 0,81, üçüncü boyut için 0,89 ve dördüncü boyut için 0,65 olarak bulunmuştur.
Kariyer kariyer engelleri algılanan kariyer engeli ölçek geliştirme üniversite öğrencisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 34 Sayı: 1 |