Araştırma, üç boyutlu sanal
ortamlardan biri olan Second Life
Ortamının Kolb’un deneyimsel öğrenme modeli temel alınarak Sosyal Bilgiler
Öğretiminde kullanılması için öğretmen adaylarına Second Life’ın kullanımına yönelik oryantasyon eğitimi verilmesi,
kazanımların kazandırılması amacıyla örnek bir öğrenme ortamının tasarlanması,
öğretmen adaylarının ortamdaki deneyimleri ve görüşlerinin belirlenmesi,
uygulanan deneyimsel öğrenme modelinin etkililiğinin değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılacak etkinlik için Second life
ortamında iklim planet ortamı tasarlanmıştır. Araştırma, Muğla Sıtkı Koçman
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü, 2015-2016
Eğitim-Öğretim yılı, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 1. ve 2. ve 3.sınıfta öğrenim
gören öğretmen adayları arasından amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay
ulaşılabilir durum örneklemesi esasına dayalı olarak seçilmiştir. Bu
araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Öğretmen adaylarının
görüşleri alınmıştır. Öğretmen adaylarıyla etkinlik öncesinde ve etkinlik
sonrasında olmak üzere iki kere yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Veri
toplama araçları olarak, gözlem, görüşme formları ve doküman analizi
kullanılmıştır. Sonuç olarak deneyimsel öğrenme kullanılarak, Second Life sanal
ortamında düzenlenen sosyal bilgiler dersi eğitiminin öğretmen adaylarının
görüşlerine göre derse olan ilgi ve motivasyonu arttırdığı, somut ve kalıcı
öğrenmeler sağladığı, dersi alışıla gelmişlikten kurtardığı, öz-yeterlilik
seviyelerinin arttırdığı, anında geri dönüte imkan verdiği ortaya çıkmıştır.
Çok Kullanıcılı Sanal Ortamlar Second Life Deneyimsel Öğrenme Sosyal Bilgiler Eğitimi
In
this research, it is aimed to give an orientation training to the teacher
candidates of social studies about one of the three dimensional virtual
environment Second Life, based on the experimental learning Kolb Model so that
they can cover the virtues of this model and can use this model in their
teaching process and to design a learning environment for gaining the aimed
benefits, determine teachers' experiences and opinions, evaluate the
effectiveness of the model applied. For this purpose, Second Life environment
climate planet environment has been designed. To achieve this goal, the
research is based on Muğla University, Education Faculty, Department of Social
Sciences Teaching Sitki Kocman, 2015-2016 academic year, social studies teacher
education 1st and 2nd and 3rd grade teachers
studying methods of sampling for the purpose of easily accessible sampling
basis. Qualitative research methodology has been adopted in this research.
Teacher candidates’ views were taken. Teacher candidates were interviewed twice
before and after the event as semi-structured interviews. As data collection
tools, observation, interview forms, and document analysis were used. As a
result, using experiential learning, it has been found out that the social
studies course education organized in the Second Life virtual environment
increases the interest and motivation
of the teachers according to the opinions of the prospective teachers, provides
concrete and permanent learning, rescues the lesson from the routine, increases
the self-sufficiency levels.
Three-dimensional Virtual environment Second Life Experimental Learning Social Studies Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 34 Sayı: 2 |