BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 28 Sayı: 28-2, 14 - 26, 01.06.2013

Öz

This study is aimed to identify the reflection of AOBP and YGS scores to the placement scores in the education programmes requiring personal talent. In the study the rankings of the candidates according to all types of scores and weight of the scores on the placement score are defined. Additionaly, field scores are applied on non-field scores, reversly non-field scores are applied to the field scores and the final score of the candidate is recalculated and the effect of these coefficients to the score and gradings is established. The work group consists of 387 candidates who applied to İnönü University Music Education programme. The data are taken from the IT department of Inönü University and analyzed according to the principles of ÖSYM (2010). The results show that the highest effect is on the YGS score and some candidates with lower YGS scores couldn’t achieved the exam. Additionally, the positive reflections of field coefficients to the placement is determined and candidates graduated form GSSL has been found more successful.

Kaynakça

  • Ece, A. S. ve Sazak, Nilgün (2006). Özel Yetenek Sınavlarında ÖSS & AOÖB Puanlarının Yerleştirme Puanları İçerisindeki Yeri Ve Adayların ÖSS Puanları İle Akademik Ortalamaları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi (AİBÜ Örneği). Pamukkale Üniversitesi Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Denizli. Ece, A. S. (2007). Özel Yetenek Sınavlarında Yerleştirmeye Esas Olan Puan Ve Katsayıların Alan Ve Alan Dışından Gelen Adaylara Yansıması (Karşılaştırmalı Durum Saptaması). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13) , 121-132.
  • Özakay, Birsen (2004). ÖSS Puanının ve Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanının (AOBP) Özel Yetenek Sınavı Puanı (ÖYSP) Üzerindeki Etkileri ve Yerleştirme Puanına Yansımaları. Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sempozyumu, Kayseri.
  • Atak Yayla, Ayşegül (2006). Müzik Eğitimi Anabilim Dalları Özel Yetenek Sınavlarında ÖSS ve Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanlarının Yerleştirme Puanına Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Denizli.
  • Altınkurt, Lale (2006). Üniversitelerdeki Güzel Sanatlar Eğitimi Programları Giriş Sınavı Sonuçlarının Değerlendirilmesi (Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Örneği). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 227-238.
  • ÖSYM (2010). ÖSYS Yükseköğretim ve Kontenjanları Kılavuzu. Ankara
  • Uçan, Ali (2005). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum. Ankara: Evrensel Müzikevi, 3. Basım, s.10.

Özel Yetenek Sınavlarında AOBP ve YGS Puanlarının Yerleştirme Puanları İçerisindeki Dağılımının İncelenmesi

Yıl 2013, Cilt: 28 Sayı: 28-2, 14 - 26, 01.06.2013

Öz

Bu çalışma, özel yetenek gerektiren eğitim programlarında AOBP ve YGS puanlarının yerleştirme puanlarına yansıma durumlarını belirlemek amacı ile tasarlanmıştır. Çalışma kapsamında, adayların her puan türüne göre sıralamaları ile puanların yerleştirme puanı üzerindeki ağırlıkları belirlenmiştir. Ayrıca, alan içi puanlara alan dışı, alan dışı puanlara ise alan içi katsayılar uygulanarak adayların puanları yeniden hesaplanmış ve bu katsayıların puan ve sıralama bağlamında yerleştirmeye nasıl yansıdığı saptanmıştır. Çalışma grubu İnönü Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Programı Özel Yetenek Sınavına başvuran 387 adaydan oluşmaktadır. Veriler, İ.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’ndan alınarak ÖSYM (2010) tarafından belirlenen esaslar doğrultusunda çözümlenmiştir. Sonuçlar, yerleştirme puanı üzerinde en fazla ağırlığın YGS puanında olduğunu ve yetenek puanları yüksek, YGS puanı düşük bazı adayların sınavı kazanamadıklarını göstermektedir. Ayrıca, alan içi katsayıların yerleştirmeye olumlu yansıdığı, diploma alanlarına göre GSSL mezunu adayların daha başarılı oldukları görülmüştür.

Kaynakça

  • Ece, A. S. ve Sazak, Nilgün (2006). Özel Yetenek Sınavlarında ÖSS & AOÖB Puanlarının Yerleştirme Puanları İçerisindeki Yeri Ve Adayların ÖSS Puanları İle Akademik Ortalamaları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi (AİBÜ Örneği). Pamukkale Üniversitesi Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Denizli. Ece, A. S. (2007). Özel Yetenek Sınavlarında Yerleştirmeye Esas Olan Puan Ve Katsayıların Alan Ve Alan Dışından Gelen Adaylara Yansıması (Karşılaştırmalı Durum Saptaması). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13) , 121-132.
  • Özakay, Birsen (2004). ÖSS Puanının ve Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanının (AOBP) Özel Yetenek Sınavı Puanı (ÖYSP) Üzerindeki Etkileri ve Yerleştirme Puanına Yansımaları. Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sempozyumu, Kayseri.
  • Atak Yayla, Ayşegül (2006). Müzik Eğitimi Anabilim Dalları Özel Yetenek Sınavlarında ÖSS ve Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanlarının Yerleştirme Puanına Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Denizli.
  • Altınkurt, Lale (2006). Üniversitelerdeki Güzel Sanatlar Eğitimi Programları Giriş Sınavı Sonuçlarının Değerlendirilmesi (Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Örneği). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 227-238.
  • ÖSYM (2010). ÖSYS Yükseköğretim ve Kontenjanları Kılavuzu. Ankara
  • Uçan, Ali (2005). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum. Ankara: Evrensel Müzikevi, 3. Basım, s.10.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Arapgirlioğlu Bu kişi benim

Kübra Dilek Tankız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 28 Sayı: 28-2

Kaynak Göster

APA Arapgirlioğlu, H., & Tankız, K. D. (2013). Özel Yetenek Sınavlarında AOBP ve YGS Puanlarının Yerleştirme Puanları İçerisindeki Dağılımının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-2), 14-26.