BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 28 Sayı: 28-2, 181 - 193, 01.06.2013

Öz

Intonation studies for string, wind and percussion instruments have major importance in music education. The intonation problems are directly degraded with efficient effort in practicing. It is worth to note that however, for each student has his/her own method to overcome the difficulties and those are shaped according to their educational ecoles. Here in this work, a new method based on well thought and designed intonation practices has been introduced in order to solve the intonation problems in clarinet education. Also it is shown that, this method has positive influence on improving to get rid of intonation problems and has a definitive contribution to the student for both in time and the quality.

Kaynakça

  • Çotuksözen, Y., (1992). Dil ve edebiyat terimleri sözlüğü, Cem Yayınevi.
  • Helmholtz, H., (1954). On the Sensation of Tone. Dower Publications New York. Burkholder, J., P., Grout, D., J., Palisca, C. V (2009). A History of Western Music (Eight Ed.) W. W. Norton & Company.
  • Hoeprich, E., (2008). The Clarinet. Cambridge, Yale University Press.
  • Pino, D., (1980). The Clarinet and Clarinet Playing. Dower Publications Inc.

Klarnet Eğitiminde Entonasyon Problemlerini Azaltmaya Yönelik Çalışma Yöntemi

Yıl 2013, Cilt: 28 Sayı: 28-2, 181 - 193, 01.06.2013

Öz

Entonasyon çalışmaları üflemeli, yaylı ve vurmalı çalgılarda müzik eğitimi sürecinin oldukça önemli bir bölümünü oluşturmakta ve bu çalışmalara ne kadar verimli zaman harcanırsa entonasyon problemlerinin o kadar azaldığı gözlenmektedir. Ancak her öğrencinin ve her öğreticinin entonasyon problemlerini çözmede kendine özgü yöntemleri olmakta, farklı çalışma tarzları ekollere göre biçimlenmektedir. Bu çalışmada klarnet eğitiminde entonasyon problemine çözüm getirmek için önerilen bir yöntem tanıtılmakta ve bu yöntemin kullanılmasıyla öğrencideki gelişim irdelenmektedir. Entonasyon için bilinçli, disiplinli bir çalışma biçiminin temelleri irdelenmekte ve böylesi bir çalışmanın öğrenciye kazandıracağı zaman ve kalite üzerinde durulmaktadır.

Kaynakça

  • Çotuksözen, Y., (1992). Dil ve edebiyat terimleri sözlüğü, Cem Yayınevi.
  • Helmholtz, H., (1954). On the Sensation of Tone. Dower Publications New York. Burkholder, J., P., Grout, D., J., Palisca, C. V (2009). A History of Western Music (Eight Ed.) W. W. Norton & Company.
  • Hoeprich, E., (2008). The Clarinet. Cambridge, Yale University Press.
  • Pino, D., (1980). The Clarinet and Clarinet Playing. Dower Publications Inc.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülriz Germen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 28 Sayı: 28-2

Kaynak Göster

APA Germen, G. (2013). Klarnet Eğitiminde Entonasyon Problemlerini Azaltmaya Yönelik Çalışma Yöntemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-2), 181-193.