BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 28 Sayı: 28-2, 394 - 407, 01.06.2013

Öz

The purpose of this study is to investigate preservice elementary teachers’ assessment beliefs. To achieve that, a Likert-type scale developed by Genc (2005) was applied to 264 preservice elementary teachers. The scale including four subdimensions (formative, summative, traditional and alternative assessment) consists of a total of 34 items. The data were analyzed using both parametric (t-test) and non-parametric (Kruskal Wallis and Mann Whitney-U tests) statistical tests. Assessment beliefs of the preservice elementary teachers were investigated with respect to the following variables: gender, GPA (grade point average) and type of the secondary school graduated. As opposed to school type variable, the analysis of the data produced a statistically significant result on gender and GPA variables. The results revealed that preservice elementary teachers received the highest score on formative assessment subdimension and the lowest score on alternative assessment subdimension.

Kaynakça

  • Abadiano, H., & Turner, J. (2003). Thinking it through: re-examining our beliefs about assessment for diverse students. The New England Reading Association Journal, 39, 58-63.
  • Akpınar, E., Yıldız, E. ve Ergin, Ö. (2006). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 56-62.
  • Al-sharafi, A. (1998). An investigation of the beliefs and practice of foreign language teachers: A case study of five American high school foreign language teachers in Leon County. Unpublished doctoral dissertation. College of Education of Florida State University.
  • Alsarimi, A. M. (2000). Classroom assessment and grading practices in the Sultanate of Oman. Unpublished doctoral dissertation. University of Pittsburgh, Pennsylvania.
  • Arslan, S., A., Kaymakçı, D., Y. ve Arslan, S. (2009). Alternatif ölçme-değerlendirme etkinliklerinde karşılaşılan problemler: Fen ve Teknoloji Öğretmenleri örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 1
  • Balcı, M. (2003). Fen bilgisi öğretiminde ölçme-değerlendirme üzerine bir çalışma. Milli Eğitim Dergisi, 157, 23-29. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning.
  • Başer, N., Günhan, B. C. ve Yavuz, G. (2005). İlköğretim öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin öğretmen yeterlik algılarının karşılaştırılması üzerine bir araştırma. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 515-521. Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Bauch, P. (1984). The impact of teachers’ instructional beliefs on their teaching: Implications for research and practice. ERIC Digest. ED252954.
  • Baykara, P. K. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 9(2), 749-763.
  • Birgin, O. ve Gürbüz, R. (2008). Sınıf Öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Seçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü dergisi, 20, 163-180.
  • Black, P. (2003). Formative and summative assessment: Can they serve learning together? Paper presented at the annual convention of the American Educational Research Association,Chicago.
  • Black, P., Harrison, C., Lee, C., Marshall, B., & Wiliam, D. (2004). Working inside the black box: Assessment for learning in the classroom. Phi Delta Kappan, 86(1), 9-21.
  • Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education: Principles, Policy and Practice, 5, 7-74.
  • Bozdoğan, A. E., Aydın, D. ve Yıldırım, K. (2007). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 83-97.
  • Brady, P. (1997). Assessment and the curriculum. In C. Cullingford (ed.), Assessment versus evaluation (pp. 8-23). London: Cassell.
  • Chen, H. (2003). A study of primary school English teachers’ beliefs and practices in multiple assessments: A case study in Taipei City. Unpublished master theses. Taipei: National Taipei Teachers College.
  • Cheung, H. Y. (2008). Teacher efficacy: a comparative study of Hong Kong and Shanghai primary in-service teachers. The Australian Educational Researcher, 35(1), 103-123.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.) Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Costello, A. B., & Osborne, J. W. (2005). Best practices in exploratory factor analysis: Four recommendations for getting the most from your analysis. Practical Assessment Research & Evaluation, 10(7).
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33-53. Çetinkaya, Z. (2009). Türkçe öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 298-305.
  • Daniel, L. G., & King, D. A. (1998). Knowledge and use of testing and measurement literacy of elementary and secondary teachers. Journal of Educational Research, 91, 331–343.
  • Dwyer, C.A. (1994). Development of the Knowledge Base for the Praxis III: Classroom Performance Assessments Assessment Criteria. Princeton, NJ: Educational Testing Service.
  • Dwyer, C. A. (1998). Assessment and classroom learning: Theory and practice. Assessment in Education, 5, 131 – 1
  • Ernest, P. (1989). The knowledge, beliefs and attitudes of the Mathematics Teacher: A model. Journal of Education for Teaching. 15, 113 – 133.
  • Genc, E. (2005). Development and validation of an instrument to evaluate science teachers’ assessment beliefs and practices. Unpublished doctoral dissertation. College of Education of Florida State University.
  • George, D., & Mallery, P. (1995). SPSS/PC: Step by step. Belmont, CA: Wadsworth Press.
  • Gömleksiz, M. N. ve Bulut, İ. (2007). Yeni fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 76-88.
  • Hart, D. (1994). Authentic assessment: A handbook for educators. Menlo Park, CA: Addison-Wesley.
  • Heaton, J. (1990). Writing English language tests. New York: Longman Inc.
  • Hsieh, H. (2002). Teachers’ beliefs about English learning: A case study of elementary school English teachers in Taipei County. Unpublished master thesis. Taipei: National Taipei Teachers’ College.
  • İnel, D., Türkmen, L. ve Evrekli, E. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma ilişkin görüşlerinin ve tutumlarının incelenmesi: Uşak üniversitesi örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Buca-İzmir, 9. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi.
  • Janesick, V. J. (2001). The assessment debate: A reference handbook. Santa Barbara, CA: ABC-CLIO.
  • Karasar, N. (1995). Araştırmalarda rapor hazırlama. Ankara: Nobel Kitap Yayını.
  • Karatepe, A., Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö. ve Yalçın, N. (2004). Fen bilgisi öğretimi amaçlarının gerçekleştirilmesinde yeni programın içerik boyutunda uygunluğu konusunda öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 327-3
  • Kalaian, H. A., & Freeman, D. J. (1994). Gender differences in self-confidence and educational beliefs among secondary teacher candidates. Teaching and Teacher Education, 10(6), 647-658.
  • Kiremit, H. Ö. (2006). Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin biyoloji ile ilgili özyeterlik inançlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış doktora tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Lee, S., A., Park, H., S., & Choi, Y. (2012). The relationship between communication climate and elementary teachers’ beliefs about alternative assessment. Journal of Pacific Rim Psychology, 5(01), 11-18.
  • Mertler, C.A. (2003). Preservice versus inservice teachers’ assessment literacy: Does classroom experience make a difference? Paper presented at the meeting of the Mid-Western Educational Research Association, Columbus, OH.
  • Mertler, C.A. (2004). Secondary teachers’ assessment literacy: Does classroom experience make a difference? American Secondary Education, 33, 49–64.
  • Mertler, C. A., & Campbell, C. (2005). Measuring teachers’ knowledge and application of classroom assessment concepts: Development of the Assessment Literacy Inventory. Paper presented at the meeting of the American Educational Research Association, Montreal, Canada.
  • Nespor, J. (1987). The role of beliefs in the practice of teaching. Journal of Curriculum Studies, 19, 317-328.
  • Özdemir, S. M. (2008). Sınıf Öğretmenleri adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlilik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54, 277-306.
  • Pajares, M. F. (1992). Teacher beliefs and educational research: Cleaning up a messy construct. Review of Educational Research, 62, 307-332.
  • Popham, W. J. (1995). Classroom assessment. Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.
  • Rios, F. (1996). Teacher thinking in cultural contexts. New York: State University of New York Press.
  • Seferoglu, S. S. (2007). Professional teaching standards: The case of Turkish teacher candidates. World Applied Sciences Journal, 2(4), s. 412-419.
  • Stiggins, R. J. (1994). Student-centered classroom assessment. NewYork, NY: Macmillan.
  • Stiggins, R. J. (1995). Assessment literacy for the 21st century. Phi Delta Kappan, 77, 238–245.
  • Stiggins, R. J., & Conklin, N. F. (1988). Teacher training in assessment. Portland, OR: Northwest Regional Educational Laboratory.
  • Stiggins, R. J., & Conklin, N.F. (1992). In teachers’ hands: Investigating the practices of classroom assessment. Albany: State University of New York Press.
  • Svinicki, M. D. (2004). Authentic assessment: Testing in reality. New Directions for Teaching and Learning, 100, 23–
  • Şahin, Ç. (2005). Öğretmenlik uygulaması dersinde öğrenme-öğretme sürecinin cinsiyet açısından değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2).
  • Tittle, C.K. (1994). Toward an educational psychology of assessment for teaching and learning: Theories, contexts, and validation arguments. Educational Psychologist, 29(3), 149–162.
  • Uğurlu, R. ve Akkoç, H. (2011) Matematik öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme bilgilerinin gelişiminin tamamlayıcı-şekillendirici ölçme-değerlendirme bağlamında incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 30(2), 155-167.
  • Wishon, P., Crabtree, K., & Jones, M. (1998). Curriculum for the primary years: An integrative approach. Upper Saddle River, NJ: Merrill, An Imprint of Prentice Hall.
  • Woolfolk, A. (2001). Educational psychology. Needham Heights, MA: Allyn Bacon.

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin İnançları

Yıl 2013, Cilt: 28 Sayı: 28-2, 394 - 407, 01.06.2013

Öz

Bu çalışma, sınıf öğretmeni adaylarının ölçme-değerlendirmeye ilişkin inançlarını belirlemeyi amaçlamıştır. Bu amaçla, Genc (2005) tarafından geliştirilen Likert türü bir ölçek 264 sınıf öğretmeni adayına uygulanmıştır. Dört alt boyuttan (formatif, summatif, geleneksel ve alternatif değerlendirme) oluşan ölçek, toplam 34 tane madde içermektedir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde hem parametrik (t-testi) hem de non-parametrik (Kruskal Wallis ve Mann Whitney-U testi) testler kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirmeye ilişkin inançlarına, cinsiyetlerine, mezun oldukları okul türlerine ve genel akademik başarı ortalamalarına göre karşılaştırılarak incelenmiştir. İnanç düzeylerinin, okul türlerine göre yapılan incelemesi istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık ortaya koymazken, cinsiyetlere ve akademik başarı ortalamalarına göre yapılan analiz anlamlı bir farklılık olduğunu göstermiştir. Öğretmen adaylarının inanç düzeyleri ölçeğin alt boyutlarına göre karşılaştırıldığında, öğretmen adaylarının formatif değerlendirmeye olan inanç düzeylerinin en yüksek seviyede, alternatif değerlendirmeye olan inanç düzeylerinin ise en düşük seviyede olduğu bulunmuştur.

Kaynakça

  • Abadiano, H., & Turner, J. (2003). Thinking it through: re-examining our beliefs about assessment for diverse students. The New England Reading Association Journal, 39, 58-63.
  • Akpınar, E., Yıldız, E. ve Ergin, Ö. (2006). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 56-62.
  • Al-sharafi, A. (1998). An investigation of the beliefs and practice of foreign language teachers: A case study of five American high school foreign language teachers in Leon County. Unpublished doctoral dissertation. College of Education of Florida State University.
  • Alsarimi, A. M. (2000). Classroom assessment and grading practices in the Sultanate of Oman. Unpublished doctoral dissertation. University of Pittsburgh, Pennsylvania.
  • Arslan, S., A., Kaymakçı, D., Y. ve Arslan, S. (2009). Alternatif ölçme-değerlendirme etkinliklerinde karşılaşılan problemler: Fen ve Teknoloji Öğretmenleri örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 1
  • Balcı, M. (2003). Fen bilgisi öğretiminde ölçme-değerlendirme üzerine bir çalışma. Milli Eğitim Dergisi, 157, 23-29. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning.
  • Başer, N., Günhan, B. C. ve Yavuz, G. (2005). İlköğretim öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin öğretmen yeterlik algılarının karşılaştırılması üzerine bir araştırma. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 515-521. Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Bauch, P. (1984). The impact of teachers’ instructional beliefs on their teaching: Implications for research and practice. ERIC Digest. ED252954.
  • Baykara, P. K. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 9(2), 749-763.
  • Birgin, O. ve Gürbüz, R. (2008). Sınıf Öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Seçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü dergisi, 20, 163-180.
  • Black, P. (2003). Formative and summative assessment: Can they serve learning together? Paper presented at the annual convention of the American Educational Research Association,Chicago.
  • Black, P., Harrison, C., Lee, C., Marshall, B., & Wiliam, D. (2004). Working inside the black box: Assessment for learning in the classroom. Phi Delta Kappan, 86(1), 9-21.
  • Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education: Principles, Policy and Practice, 5, 7-74.
  • Bozdoğan, A. E., Aydın, D. ve Yıldırım, K. (2007). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 83-97.
  • Brady, P. (1997). Assessment and the curriculum. In C. Cullingford (ed.), Assessment versus evaluation (pp. 8-23). London: Cassell.
  • Chen, H. (2003). A study of primary school English teachers’ beliefs and practices in multiple assessments: A case study in Taipei City. Unpublished master theses. Taipei: National Taipei Teachers College.
  • Cheung, H. Y. (2008). Teacher efficacy: a comparative study of Hong Kong and Shanghai primary in-service teachers. The Australian Educational Researcher, 35(1), 103-123.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.) Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Costello, A. B., & Osborne, J. W. (2005). Best practices in exploratory factor analysis: Four recommendations for getting the most from your analysis. Practical Assessment Research & Evaluation, 10(7).
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33-53. Çetinkaya, Z. (2009). Türkçe öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 298-305.
  • Daniel, L. G., & King, D. A. (1998). Knowledge and use of testing and measurement literacy of elementary and secondary teachers. Journal of Educational Research, 91, 331–343.
  • Dwyer, C.A. (1994). Development of the Knowledge Base for the Praxis III: Classroom Performance Assessments Assessment Criteria. Princeton, NJ: Educational Testing Service.
  • Dwyer, C. A. (1998). Assessment and classroom learning: Theory and practice. Assessment in Education, 5, 131 – 1
  • Ernest, P. (1989). The knowledge, beliefs and attitudes of the Mathematics Teacher: A model. Journal of Education for Teaching. 15, 113 – 133.
  • Genc, E. (2005). Development and validation of an instrument to evaluate science teachers’ assessment beliefs and practices. Unpublished doctoral dissertation. College of Education of Florida State University.
  • George, D., & Mallery, P. (1995). SPSS/PC: Step by step. Belmont, CA: Wadsworth Press.
  • Gömleksiz, M. N. ve Bulut, İ. (2007). Yeni fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 76-88.
  • Hart, D. (1994). Authentic assessment: A handbook for educators. Menlo Park, CA: Addison-Wesley.
  • Heaton, J. (1990). Writing English language tests. New York: Longman Inc.
  • Hsieh, H. (2002). Teachers’ beliefs about English learning: A case study of elementary school English teachers in Taipei County. Unpublished master thesis. Taipei: National Taipei Teachers’ College.
  • İnel, D., Türkmen, L. ve Evrekli, E. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma ilişkin görüşlerinin ve tutumlarının incelenmesi: Uşak üniversitesi örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Buca-İzmir, 9. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi.
  • Janesick, V. J. (2001). The assessment debate: A reference handbook. Santa Barbara, CA: ABC-CLIO.
  • Karasar, N. (1995). Araştırmalarda rapor hazırlama. Ankara: Nobel Kitap Yayını.
  • Karatepe, A., Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö. ve Yalçın, N. (2004). Fen bilgisi öğretimi amaçlarının gerçekleştirilmesinde yeni programın içerik boyutunda uygunluğu konusunda öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 327-3
  • Kalaian, H. A., & Freeman, D. J. (1994). Gender differences in self-confidence and educational beliefs among secondary teacher candidates. Teaching and Teacher Education, 10(6), 647-658.
  • Kiremit, H. Ö. (2006). Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin biyoloji ile ilgili özyeterlik inançlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış doktora tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Lee, S., A., Park, H., S., & Choi, Y. (2012). The relationship between communication climate and elementary teachers’ beliefs about alternative assessment. Journal of Pacific Rim Psychology, 5(01), 11-18.
  • Mertler, C.A. (2003). Preservice versus inservice teachers’ assessment literacy: Does classroom experience make a difference? Paper presented at the meeting of the Mid-Western Educational Research Association, Columbus, OH.
  • Mertler, C.A. (2004). Secondary teachers’ assessment literacy: Does classroom experience make a difference? American Secondary Education, 33, 49–64.
  • Mertler, C. A., & Campbell, C. (2005). Measuring teachers’ knowledge and application of classroom assessment concepts: Development of the Assessment Literacy Inventory. Paper presented at the meeting of the American Educational Research Association, Montreal, Canada.
  • Nespor, J. (1987). The role of beliefs in the practice of teaching. Journal of Curriculum Studies, 19, 317-328.
  • Özdemir, S. M. (2008). Sınıf Öğretmenleri adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlilik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54, 277-306.
  • Pajares, M. F. (1992). Teacher beliefs and educational research: Cleaning up a messy construct. Review of Educational Research, 62, 307-332.
  • Popham, W. J. (1995). Classroom assessment. Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.
  • Rios, F. (1996). Teacher thinking in cultural contexts. New York: State University of New York Press.
  • Seferoglu, S. S. (2007). Professional teaching standards: The case of Turkish teacher candidates. World Applied Sciences Journal, 2(4), s. 412-419.
  • Stiggins, R. J. (1994). Student-centered classroom assessment. NewYork, NY: Macmillan.
  • Stiggins, R. J. (1995). Assessment literacy for the 21st century. Phi Delta Kappan, 77, 238–245.
  • Stiggins, R. J., & Conklin, N. F. (1988). Teacher training in assessment. Portland, OR: Northwest Regional Educational Laboratory.
  • Stiggins, R. J., & Conklin, N.F. (1992). In teachers’ hands: Investigating the practices of classroom assessment. Albany: State University of New York Press.
  • Svinicki, M. D. (2004). Authentic assessment: Testing in reality. New Directions for Teaching and Learning, 100, 23–
  • Şahin, Ç. (2005). Öğretmenlik uygulaması dersinde öğrenme-öğretme sürecinin cinsiyet açısından değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2).
  • Tittle, C.K. (1994). Toward an educational psychology of assessment for teaching and learning: Theories, contexts, and validation arguments. Educational Psychologist, 29(3), 149–162.
  • Uğurlu, R. ve Akkoç, H. (2011) Matematik öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme bilgilerinin gelişiminin tamamlayıcı-şekillendirici ölçme-değerlendirme bağlamında incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 30(2), 155-167.
  • Wishon, P., Crabtree, K., & Jones, M. (1998). Curriculum for the primary years: An integrative approach. Upper Saddle River, NJ: Merrill, An Imprint of Prentice Hall.
  • Woolfolk, A. (2001). Educational psychology. Needham Heights, MA: Allyn Bacon.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çavuş Şahin Bu kişi benim

Pinar Karaman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 28 Sayı: 28-2

Kaynak Göster

APA Şahin, Ç., & Karaman, P. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin İnançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-2), 394-407.