BibTex RIS Kaynak Göster

KİMYASAL REAKSİYONLAR VE ENERJİ ÜNİTESİNİN ÖĞRENİLMESİNDE ETKİN KAVRAMLAR

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 42, 72 - 83, 01.06.2012

Öz

Çalışmanın amacı, Kimyasal Reaksiyonlar ve Enerji ünitesinin temel kavramları ile bu ünitenin anlamlı öğrenilmesine temel oluşturan alt kavramlar arasındaki ilişkiyi belirlemek ve öğrencilerin öğrenme başarılarındaki etkililiğini araştırmaktır. Bu amaçla, ünite ve ilişkili önceki üniteler arasında kavram ilişkilendirmeleri yapılmıştır. Çalışma, rastgele deney ve kontrol grubu olarak ayrılan elli iki 11. sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin, uygulanan kavram testi sonuçları ve alanyazın incelemelerinden belirlenen önbilgi eksiklikleri ve kavram yanılgılarını giderme amacıyla yalnızca deney grubuyla bir hazırlık dersi yapılmıştır. Hazırlık dersinin ardından, deney ve kontrol grupları aynı öğretmen tarafından aynı öğretimi almışlardır. Başarı testi ve görüşme sonuçları; deney grubunun kontrol grubuna kıyasla daha yüksek puanlar aldığını ve daha az sayıda kavram yanılgısına sahip olduğunu göstermiştir.

Kaynakça

  • o
Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 42, 72 - 83, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • o
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yildizay Ayyıldız Bu kişi benim

Leman Tarhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Ayyıldız, Y., & Tarhan, L. (2012). KİMYASAL REAKSİYONLAR VE ENERJİ ÜNİTESİNİN ÖĞRENİLMESİNDE ETKİN KAVRAMLAR. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 72-83.