BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF LIFE SCIENCES AND SOCIAL SCIENCES COURSE BOOKS IN TERM OF SOCIETAL SEXUALITY

Yıl 2012, Cilt: 43 Sayı: 43, - , 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • Anderson, D.A. & Hamilton, M. (2005). Gender role stereotyping of parents in children’s picture books: The invisible father. Sex Roles, Vol. 52(3/4), 145-151.
  • Arslan, H. ve Asan H. T. (2006). Ders kitaplarında cinsiyetçilik ve öğretmenlerin cinsiyetçilik algılarının saptanması. Amargi Dergisi, 1 (2), 1-10.
  • Crisp, T. & Hiller, B. (2011). Is this a boy or a girl rethinking sex role representation in caldecott medal-winning picture books 1938-2011. Children’s Literature İn Education, 42, 196-212.
  • Dökmen, Z. (1995) . İlkokul Ders Kitaplarının cinsiyet Rolleri açısından incelenmesi. Psikiyatri Psikoloji Psikoformokoloji Dergisi, 3, (2), 22-28.
  • Esen, Y. ve Bağlı, M. T. (2002). İlköğretim ders kitaplarındaki kadın ve erkek resimlerine ilişkin bir inceleme, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35 (1-2), 144-154.
  • Esen, Y. (2007) Sexism in school textbooks prepared under education reform in Turkey. Journal for Critical Education Policy Studies, 5 (2).
  • Gök, F. (2005). Eğitimde cinsiyetcilik. Eğitim Sen 1. Kadın Kurultayı. Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Helvacıoğlu, G. F. ( 1996). Ders kitaplarında cinsiyetçilik 1928-1995. İstanbul: Analiz Basım Yayınları.
  • Korenhaus, C. & Demarest, J. (1993). Gender role streotyping in children’s literature: An update. Sex Roles, 28, (3), 219-232.
  • Kutner, N. G. & Brogan, D. (1976). Sources of discrimination in Educational system: A Conceptual Model. Psychology Of Women Quarterly, 1, 50-59.
  • Külahçı, Ş. G. (1987) İlkokul Türkçe kitaplarında cinsiyet ayrımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Gürkaynak İ.,Otaran N.,Sayın A.,Güven F. ve Atakul S. (2003). Eğitimin toplumsal cinsiyet açısından incelenmesi. Türkiye 2003. UNİCEF.
  • Saktanber, A., (1988). Muslim identity in children's Picture books. In: R. Tapker, (Ed.), Islam in Turkey: Religion in a secular state. London, pp.171-188.
  • Sever, S. (2008) Gelişim sürecinin temel bir araci: çocuk edebiyati yapitlari. Mavi Ada Sanal Dergi, 3.
  • Tan, M. (2000). Eğitimde kadın erkek eşitliği ve Türkiye gerçeği. Ankara: TÜSİAD Yayınları.
  • Yorgancı, F. (2008). İlköğretim ders kitaplarında toplumsal cinsiyet rollerinin inşası. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Wetzman, L.J., Eifler,D., Hokado, E. & Ross, C. (1972). Sex-role socialization in picture books for preschool children. American Journal of Sociology, 77, (6), 1125-1150.
Yıl 2012, Cilt: 43 Sayı: 43, - , 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • Anderson, D.A. & Hamilton, M. (2005). Gender role stereotyping of parents in children’s picture books: The invisible father. Sex Roles, Vol. 52(3/4), 145-151.
  • Arslan, H. ve Asan H. T. (2006). Ders kitaplarında cinsiyetçilik ve öğretmenlerin cinsiyetçilik algılarının saptanması. Amargi Dergisi, 1 (2), 1-10.
  • Crisp, T. & Hiller, B. (2011). Is this a boy or a girl rethinking sex role representation in caldecott medal-winning picture books 1938-2011. Children’s Literature İn Education, 42, 196-212.
  • Dökmen, Z. (1995) . İlkokul Ders Kitaplarının cinsiyet Rolleri açısından incelenmesi. Psikiyatri Psikoloji Psikoformokoloji Dergisi, 3, (2), 22-28.
  • Esen, Y. ve Bağlı, M. T. (2002). İlköğretim ders kitaplarındaki kadın ve erkek resimlerine ilişkin bir inceleme, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35 (1-2), 144-154.
  • Esen, Y. (2007) Sexism in school textbooks prepared under education reform in Turkey. Journal for Critical Education Policy Studies, 5 (2).
  • Gök, F. (2005). Eğitimde cinsiyetcilik. Eğitim Sen 1. Kadın Kurultayı. Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Helvacıoğlu, G. F. ( 1996). Ders kitaplarında cinsiyetçilik 1928-1995. İstanbul: Analiz Basım Yayınları.
  • Korenhaus, C. & Demarest, J. (1993). Gender role streotyping in children’s literature: An update. Sex Roles, 28, (3), 219-232.
  • Kutner, N. G. & Brogan, D. (1976). Sources of discrimination in Educational system: A Conceptual Model. Psychology Of Women Quarterly, 1, 50-59.
  • Külahçı, Ş. G. (1987) İlkokul Türkçe kitaplarında cinsiyet ayrımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Gürkaynak İ.,Otaran N.,Sayın A.,Güven F. ve Atakul S. (2003). Eğitimin toplumsal cinsiyet açısından incelenmesi. Türkiye 2003. UNİCEF.
  • Saktanber, A., (1988). Muslim identity in children's Picture books. In: R. Tapker, (Ed.), Islam in Turkey: Religion in a secular state. London, pp.171-188.
  • Sever, S. (2008) Gelişim sürecinin temel bir araci: çocuk edebiyati yapitlari. Mavi Ada Sanal Dergi, 3.
  • Tan, M. (2000). Eğitimde kadın erkek eşitliği ve Türkiye gerçeği. Ankara: TÜSİAD Yayınları.
  • Yorgancı, F. (2008). İlköğretim ders kitaplarında toplumsal cinsiyet rollerinin inşası. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Wetzman, L.J., Eifler,D., Hokado, E. & Ross, C. (1972). Sex-role socialization in picture books for preschool children. American Journal of Sociology, 77, (6), 1125-1150.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necdet Aykaç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 43 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Aykaç, N. (2012). EVALUATION OF LIFE SCIENCES AND SOCIAL SCIENCES COURSE BOOKS IN TERM OF SOCIETAL SEXUALITY. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(43).