Problem kurma, e itimcilerin üzerinde dikkatle durdu u konular aras ndad r. Bu çal mada fizik ö retmenn problem kurma beceri düzeylerinin belirlenmesi ve problem kurma hakk ndaki görü lerinin de erlendirilmesir. Bu amaçla ö retmen adaylar na serbest problem kurma, yar -yap land lm problem kurma ve yap land lmadaylaryap lmproblem kurma durumlar na yönelik 10 farkl etkinlik verilmi ve bu etkinliklere yönelik problem kurmalar istenilmi tir. Problemkurma etkinliklerinin sonras nda ö retmen adaylar yla odak grup görü meleri yap larak problem kurmaya yönelik görü lerial nm problem kurma durumlar nda ise di er durumlara nazaran daha yetersiz olduklar tespit edilmi tir. Buna ek olarak, ö retmenadaylarkurmay , problem çözmeye göre daha zor bir etkinlik olarak alg lad klar belirlenmi tir. Ayr ca ö retmen adaylarkurmay geli tirilebilir bir beceri olarak gördükleri ve bu becerinin mesleki ya amlar nda önemli bir role sahip olacadü ündükleri sonucu ortaya ç km
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 40 Sayı: 40 |