BibTex RIS Kaynak Göster

Anasınıfına Devam Eden Çocukların Fonolojik Duyarlılıklarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yıl 2011, Cilt: 40 Sayı: 40, 267 - 278, 01.06.2011

Öz

Bu ararma, anasr. Arana devam eden çocuklar n fonolojik duyarl klar baz dekenlere göreincelemek amac yla yap lmba 86’s erkek olmak üzere toplam 162 çocuk olu turmaktad r. Çocuklar n fonolojik duyarl klarJoseph K. Torgesen ve Brian R. Bryant taraf ndan 1994 y nda geli tirilen “Fonolojik Duyarl k Testi” (Test OfPhonological Awareness Second Edition:Plus) ile çocuklar n aileleri ve ö retmenleri hakk ndaki bilgileri edinebilmekamac yla araTek Yönlü Varyans Analizi – ANOVA, Post-Hoc Testleri’nden Tukey HSD, LSD ve T-testi ile de erlendirilmi tir.Çal man n bulgular na göre; çocuklar n, Fonolojik Duyarl k Testi’nin “ayn -farkl sesleri fark etme” yani fonolojikduyarl k alt boyutundan (p=0,013, p

Kaynakça

  • Adams J. Marilyn, R. Foorman, B. Lundberg, I. & Beeler, T. (1998). “Phonemic awareness in young children:a classroom curriculum”, Baltimore, Maryland: Paulh Brookes Publishing.
  • Baker, L. Dreher, M. J. & Guthrıe, J. T. (Eds.). (2000). “Engaging Young Readers Promoting Achievement and Motivation”, New York London: Guilford Press.
  • Bush, L. (2005). “Making education a reality for all the world’s people”, Vital Speeches Of The Day, 71, 11, 322-324.
  • Coyne, M. D., & Harn, B.A. (2006). Promoting beginning reading success through meaningful assessment of early literacy skills. Psychology in the Schools, 43 (1), 33-43.
  • Dinçer, Ç. (2004). “Babaların 3-6 yaş grubundaki çocukların eğitimine ve bakımına katılım durumlarının incelenmesi”, OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı Bildiri Kitabı-2, 517-528.
  • Erduran, E. (1999). “Okul öncesi eğitimde okuma-yazmaya hazırlık programları ve bilişsel yetenek özelliklerinin okuma sürecine etkileri”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Fantuzzu, J. Tighe, E., & Childs, S., (2000). “Family involvement questionnaire: a multivariate assessment of family participation in early childhood education”, Journal of Educational Psychology, 92 (2), 367-376.
  • High, C. P. Lagasse, L. Becker, S. Ahlgren, I. & Gardner, A. (2000). “Literacy promotion ın primary care pediatrics: can we make a difference?”, Pediatrics, 105, 4,; 927-934.
  • Kılıçarslan, F. (1997). “Farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki anaokulu çocuklarının okumaya hazır olma durumu”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Neuman, S. Copple, C. & Bredekamp, S. (2001). “Phonological awareness in young children”, Early Childhood Today, 15, 6.
  • Oktay, A. ve Unutkan, O. P. (2003). İlköğretime hazır oluş ve okul öncesi eğitimle ilköğretimin karşılaştırılması, İçinde Sevinç, M. (Eds), Erken çocuklukta gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar (pp.145-155), İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Saracho, O. N. & Spodek, B. (1993). “Language and literacy in early childhood education”, New York; Teachers College Press.
  • Saracho, O.N. (2002). “Family literacy: exploring family practices”, Early Child Development and Care,172 (2), 113122.
  • Torgesen, J. K. & Bryant, B. R. (2004). “Test of phonological awareness second edition: plus”, Austin, Texas: Pro-ed.
  • Üstün, E. (2004). “Çocuklarda okuma-yazma gelişimi normal okuma-yazma sürecinden çok daha önce başlar”, Hacettepe Üniversitesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 1, 10-11, 97-102.
  • Washington, A. J. (2001). “Early literacy skills in african-amerikan children: research considerations”, Learning Disabilities Research and Practise, 16 (4), 213-221.
  • Whitehead, M. (1999). “Supporting language and literacy development in the early years”, Buchingham, England, Philadelphia, PA: Open University Pres.
  • Whitehurst, G. J. & Lonigan, C. J. (1998), “Child Development and Emergent Literacy”, Child Development, 69 (3), 848-872.
  • Wiegel, D., J., Martin, S., S., & Bennett, K., K., (2006). “Contributions of the home literacy environment to preschoolaged children’s emerging literacy and language skills”, Early Child Development and Care, 176 (3,4), 357-378.
Yıl 2011, Cilt: 40 Sayı: 40, 267 - 278, 01.06.2011

Öz

Kaynakça

  • Adams J. Marilyn, R. Foorman, B. Lundberg, I. & Beeler, T. (1998). “Phonemic awareness in young children:a classroom curriculum”, Baltimore, Maryland: Paulh Brookes Publishing.
  • Baker, L. Dreher, M. J. & Guthrıe, J. T. (Eds.). (2000). “Engaging Young Readers Promoting Achievement and Motivation”, New York London: Guilford Press.
  • Bush, L. (2005). “Making education a reality for all the world’s people”, Vital Speeches Of The Day, 71, 11, 322-324.
  • Coyne, M. D., & Harn, B.A. (2006). Promoting beginning reading success through meaningful assessment of early literacy skills. Psychology in the Schools, 43 (1), 33-43.
  • Dinçer, Ç. (2004). “Babaların 3-6 yaş grubundaki çocukların eğitimine ve bakımına katılım durumlarının incelenmesi”, OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı Bildiri Kitabı-2, 517-528.
  • Erduran, E. (1999). “Okul öncesi eğitimde okuma-yazmaya hazırlık programları ve bilişsel yetenek özelliklerinin okuma sürecine etkileri”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Fantuzzu, J. Tighe, E., & Childs, S., (2000). “Family involvement questionnaire: a multivariate assessment of family participation in early childhood education”, Journal of Educational Psychology, 92 (2), 367-376.
  • High, C. P. Lagasse, L. Becker, S. Ahlgren, I. & Gardner, A. (2000). “Literacy promotion ın primary care pediatrics: can we make a difference?”, Pediatrics, 105, 4,; 927-934.
  • Kılıçarslan, F. (1997). “Farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki anaokulu çocuklarının okumaya hazır olma durumu”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Neuman, S. Copple, C. & Bredekamp, S. (2001). “Phonological awareness in young children”, Early Childhood Today, 15, 6.
  • Oktay, A. ve Unutkan, O. P. (2003). İlköğretime hazır oluş ve okul öncesi eğitimle ilköğretimin karşılaştırılması, İçinde Sevinç, M. (Eds), Erken çocuklukta gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar (pp.145-155), İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Saracho, O. N. & Spodek, B. (1993). “Language and literacy in early childhood education”, New York; Teachers College Press.
  • Saracho, O.N. (2002). “Family literacy: exploring family practices”, Early Child Development and Care,172 (2), 113122.
  • Torgesen, J. K. & Bryant, B. R. (2004). “Test of phonological awareness second edition: plus”, Austin, Texas: Pro-ed.
  • Üstün, E. (2004). “Çocuklarda okuma-yazma gelişimi normal okuma-yazma sürecinden çok daha önce başlar”, Hacettepe Üniversitesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 1, 10-11, 97-102.
  • Washington, A. J. (2001). “Early literacy skills in african-amerikan children: research considerations”, Learning Disabilities Research and Practise, 16 (4), 213-221.
  • Whitehead, M. (1999). “Supporting language and literacy development in the early years”, Buchingham, England, Philadelphia, PA: Open University Pres.
  • Whitehurst, G. J. & Lonigan, C. J. (1998), “Child Development and Emergent Literacy”, Child Development, 69 (3), 848-872.
  • Wiegel, D., J., Martin, S., S., & Bennett, K., K., (2006). “Contributions of the home literacy environment to preschoolaged children’s emerging literacy and language skills”, Early Child Development and Care, 176 (3,4), 357-378.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökçe Karaman Bu kişi benim

Elif Üstün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 40 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Karaman, G., & Üstün, E. (2011). Anasınıfına Devam Eden Çocukların Fonolojik Duyarlılıklarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 267-278.