BibTex RIS Kaynak Göster

MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2009, Cilt: 36 Sayı: 36, 87 - 96, 01.06.2009

Kaynakça

  • Akbulut, N.T. & Kartopu, E. (2006). Yahtılnnş çocuk. C. Bilgili (Der.) Medyada olmayanlar: Medya eleştirileri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Alverınann, P.E. & Hagood, M.C. (2000). Critical media literacy: Research, theory and practice in “New Times", Journal Of Educational Research, 93(3), 193 — 205.
  • Association of American Pediatry (2008). Media education in the practice setting: An overview of media and pediatrician ’s role. http://www.aap.org/advocacy/rnmgay.pdf
  • Buckingham, D. (2000). After the death of childhood: Growing up in the age of electronic media. Cambridge: Polity Press.
  • Binark, M., & Bek, M. G. (2007). Eleştirel medya okuryazarlığı: Kuramsal yaklaşımlar ve uygulamalar. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Cheung, C.K. (2005), The relevance of media education in primary schools in hong kong in the age of new media: A case study, Educational Studies, 31(4), 361 — 374.
  • Craggs, CE. (1992). Media education in the primary school. London: Routledge.
  • Ertürk, Y. D. & Gül, A. A. (2006). Çocuğunuzu televizyona teslim etmeyin: Medya okuryazarı olun. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Güney, N., Bağlı, M. T., Şener, T. & Çok, F. (2007). Ergenlerin medya kullanımı. N. Ahioğlu & N. Güney (Yay. Haz.) Popüler Kültür ve Çocuk. Ankara: Dipnot Yayınları
  • Hart A. & Benson A. (1996). Researching media education in english classrooms in the UK. Journal Of Educational Media, 22(1), 7 — 21.
  • Hobbs, R. (2005). What’s news. Educational Leadership, 63(2), 58—61.
  • İnceoğlu Y. (2005). Medyayı doğru okumak, I. Uluslararası Medya Okuryazarlığı Konferansı Bildiri Kitabı 23 — 25 Mayıs 2005, 4.
  • Kellner, D. & Share, J. (2007). Critical media literacy, democracy and the reconstruction of education. In D. Macedo, & S. R. Steinberg. Media Literacy: A Reader (3-23). New York: Peter Lang.
  • Leung, G.L.K. (1999). Study on the influence of media on youth, Hong Kong, Commission On Youth.
  • Livingstone, S. (2008). Engaging with media a matter of literacy? Communication, Culture & Critique, I, 51—62.
  • Masterman L. (1992), A distinctive mode of enquiry towards critical autonomy. In M. Thoman E. (1995) Operational deŞnition of media literacy, USA, Center For Media Literacy.
  • Minkinken S. & Liorca J.M. (1978), A general curcicular model for mass media education, UNESCO, 17.
  • Öztürk, D. S. G. & Bıkmaz, F. (2007). Popüler kültür ve okul: Ankara ve Bolu illerinde ilköğretim öğrencileri üzerinde yapılan bir araştırma. N. Ahioğlu & N. Güney (Eds.) Popüler Kültür ve Çocuk. Ankara: Dipnot Yayınları
  • Postman N. (1995), Çocukluğun yokoluşu. (Çev. K. İnal). Ankara: İmge Yayınevi.
  • Potter, W. J. (2005). Media literacy. California: Sage Publications.
  • RTÜK.(2006). İlköğretim çağındaki çocukların televizyon izleme alışkanhkları araştırınası. 20.03.2009 tarihinde www.rtuk.org.tr/sayfalar/IcerikGoster.aspx?icerik_id=57ce5022—fd71-442a—94e7—6567ae4a9e9b adresinden almmıştır
  • RTÜK.(2005). Televizyon programlarındaki şiddet içeriğinin, müstehcenliğin ve mahremiyet ilılâllerinin izleyicilerin ruh sağlığı üzerindeki olumsuz etkileri_ 21.03.2009 tarihinde www.rtuk.org.tr/sayfalar/DosyaIndir.aspx?icerik_id= a2716c3l—f724-442c-9l80-d52d36b6e495 adresinden ahnnuştır.
  • Tavşancıl, E. & Aslan, A. E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yaymcıhk.
  • Thoman, E., & J olls, T. (2006). Literacy for the 21 st century. California: Center For Media Literacy.
  • Torres, M. & Mercado, M. (2006). The need for critical media literacy 1n teacher education core curricula. Educational Studies, 39(3), 260-282.
  • Türkoğlu, N. (Ed.) (2006). Medya okuryazarlığı. I. Uluslararası Medya Okuryazarhğı Konferansı. İstanbul: Marınara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yaynu.
  • Yıldırım, A. & Şimşek H. (2000). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2009, Cilt: 36 Sayı: 36, 87 - 96, 01.06.2009

Kaynakça

  • Akbulut, N.T. & Kartopu, E. (2006). Yahtılnnş çocuk. C. Bilgili (Der.) Medyada olmayanlar: Medya eleştirileri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Alverınann, P.E. & Hagood, M.C. (2000). Critical media literacy: Research, theory and practice in “New Times", Journal Of Educational Research, 93(3), 193 — 205.
  • Association of American Pediatry (2008). Media education in the practice setting: An overview of media and pediatrician ’s role. http://www.aap.org/advocacy/rnmgay.pdf
  • Buckingham, D. (2000). After the death of childhood: Growing up in the age of electronic media. Cambridge: Polity Press.
  • Binark, M., & Bek, M. G. (2007). Eleştirel medya okuryazarlığı: Kuramsal yaklaşımlar ve uygulamalar. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Cheung, C.K. (2005), The relevance of media education in primary schools in hong kong in the age of new media: A case study, Educational Studies, 31(4), 361 — 374.
  • Craggs, CE. (1992). Media education in the primary school. London: Routledge.
  • Ertürk, Y. D. & Gül, A. A. (2006). Çocuğunuzu televizyona teslim etmeyin: Medya okuryazarı olun. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Güney, N., Bağlı, M. T., Şener, T. & Çok, F. (2007). Ergenlerin medya kullanımı. N. Ahioğlu & N. Güney (Yay. Haz.) Popüler Kültür ve Çocuk. Ankara: Dipnot Yayınları
  • Hart A. & Benson A. (1996). Researching media education in english classrooms in the UK. Journal Of Educational Media, 22(1), 7 — 21.
  • Hobbs, R. (2005). What’s news. Educational Leadership, 63(2), 58—61.
  • İnceoğlu Y. (2005). Medyayı doğru okumak, I. Uluslararası Medya Okuryazarlığı Konferansı Bildiri Kitabı 23 — 25 Mayıs 2005, 4.
  • Kellner, D. & Share, J. (2007). Critical media literacy, democracy and the reconstruction of education. In D. Macedo, & S. R. Steinberg. Media Literacy: A Reader (3-23). New York: Peter Lang.
  • Leung, G.L.K. (1999). Study on the influence of media on youth, Hong Kong, Commission On Youth.
  • Livingstone, S. (2008). Engaging with media a matter of literacy? Communication, Culture & Critique, I, 51—62.
  • Masterman L. (1992), A distinctive mode of enquiry towards critical autonomy. In M. Thoman E. (1995) Operational deŞnition of media literacy, USA, Center For Media Literacy.
  • Minkinken S. & Liorca J.M. (1978), A general curcicular model for mass media education, UNESCO, 17.
  • Öztürk, D. S. G. & Bıkmaz, F. (2007). Popüler kültür ve okul: Ankara ve Bolu illerinde ilköğretim öğrencileri üzerinde yapılan bir araştırma. N. Ahioğlu & N. Güney (Eds.) Popüler Kültür ve Çocuk. Ankara: Dipnot Yayınları
  • Postman N. (1995), Çocukluğun yokoluşu. (Çev. K. İnal). Ankara: İmge Yayınevi.
  • Potter, W. J. (2005). Media literacy. California: Sage Publications.
  • RTÜK.(2006). İlköğretim çağındaki çocukların televizyon izleme alışkanhkları araştırınası. 20.03.2009 tarihinde www.rtuk.org.tr/sayfalar/IcerikGoster.aspx?icerik_id=57ce5022—fd71-442a—94e7—6567ae4a9e9b adresinden almmıştır
  • RTÜK.(2005). Televizyon programlarındaki şiddet içeriğinin, müstehcenliğin ve mahremiyet ilılâllerinin izleyicilerin ruh sağlığı üzerindeki olumsuz etkileri_ 21.03.2009 tarihinde www.rtuk.org.tr/sayfalar/DosyaIndir.aspx?icerik_id= a2716c3l—f724-442c-9l80-d52d36b6e495 adresinden ahnnuştır.
  • Tavşancıl, E. & Aslan, A. E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yaymcıhk.
  • Thoman, E., & J olls, T. (2006). Literacy for the 21 st century. California: Center For Media Literacy.
  • Torres, M. & Mercado, M. (2006). The need for critical media literacy 1n teacher education core curricula. Educational Studies, 39(3), 260-282.
  • Türkoğlu, N. (Ed.) (2006). Medya okuryazarlığı. I. Uluslararası Medya Okuryazarhğı Konferansı. İstanbul: Marınara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yaynu.
  • Yıldırım, A. & Şimşek H. (2000). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cevat Elma Bu kişi benim

Cevat Elma Bu kişi benim

Alper Kesten Bu kişi benim

Abdullah N. Dicle Bu kişi benim

N Abdullah Dicle Bu kişi benim

Elif Mercan Bu kişi benim

Şakir Çınkır Bu kişi benim

Özcan Palavan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 36 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Elma, C., Elma, C., Kesten, A., Dicle, A. N., vd. (2009). MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(36), 87-96.