BibTex RIS Kaynak Göster

A Profile of an Effective Teacher of English: A Qualitative Study from Poland

Yıl 2009, Cilt: 36 Sayı: 36, - , 01.06.2009

Öz

Bu bildiri Polonya’da etkili bir İngilizce öğretmeninin proŞlini tanımlamayı amaçlayan bir çalışmayı sunmakta ve tartışmaktadır. Esas itibariyle nitel olan bu çalışma, Polonya’da mesleki alan açısından uzmanlıklarmda ileri seviyede kabul edilen İngilizce öğretmenleri arasında yapılmıştır. Bu öğretmenlerin öğretilen dil, müfredat geliştirme, öğrenme, öğretme ve dil uzmanlıklan açısından çeşitli konularda bilgi birikimleri ve inançları araştınlacaktır

Kaynakça

  • Appel, J. (1995). Diary of a language teacher. Oxford: Heinemann.
  • Arikan, A., Taser, D., & Sarac—Suzer H.S. (2008). The effective foreign language teacher from the perspectives of Turkish preparatory school students. Education and Science, 33(150), 42-51.
  • Arnold, J. (Ed.). (1999). Ajfect in language learning. Cambridge: CUP.
  • Bress, P. (2000). What makes a teacher special?. English Teaching Professional, 14, 43-44.
  • Fensermacher, G. & Soltis, J. (2000). Style nauczania. Warszawa: WSiP.
  • Harmer, J. (2008). The practice of english language teaching. Cambridge: Pearson Longman.
  • Komorowska, H. (2001). Metodyka nauczania jezyko’w obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
  • Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching. New York: 0UP.
  • Nunan, D. (1992). Research methods in language learning. New York. CUP.
  • Pearson, A. T. (1994). Nauczyciel. teoria i praktyka w ksztalceniu nauczycieli. Warszawa: WSiP.
  • Richards, J. C. (1998). Beyond training. Cambridge: CUP.
  • Sarac-Suzer, H. S. (2007). Teacher knowledge on grammar teaching: A case study. Hacettepe University Journal of Education, 32, 255-265.
  • Scrivener, J. (1994). Learning teaching. Oxford: Heinemann.
  • Stern, H. H. (1992). Issues and options in language teaching. Oxford: 0UP.
  • Stronge, J.H. (2002). Qualities of eŞ'ective teachers. Washington DC: ASCD.
  • Tsui, A. B. M. (2003). Understanding expertise in teaching. Cambridge: CUP.
  • Underhill, A. (1999). Facilitation in language teaching. In Arnold, J. (Eds.), Affect in language learning, 125-141, Cambridge: CUP. GENİŞLETİLMİŞ ÖZET
  • Çalışmanın yazarı mevcut çahşmayı mükemmel oldukları düşünülen 9 İngilizce öğretmenini inceleme yoluyla daraltmaya gitmiştir. Her bir öğretmenle uzun görüşmeler yapıldıktan sonra araştırmacı bu öğretmenler tarafından yapılan bazı dersleri gözlemlemiş ve veriyi daha da geçerli kılmak için okul müdürüyle çalışmaya konu olacak öğretmenin mesleki başarısı üzerinde görüşülmüştür. Seçilen öğretmenlerin öğrencilerine dağıtılan anketle de çalışmanın önemli bir parçasım oluşturmaktadır. Anketlerin amacı öğrencilerin İngilizce seviyelerini ölçmek ve bunda öğretmenlerinin rolünü bulmak olmuştur.
  • Sonuç olarak üzerinde çalışılan örneklerden anlaşılacağı üzere öğretmenlik mesleğinde “en etkili öğretmen, dili iyi kullanma, karşı taraftakini anlayabilme ve arkadaşça yaklaşabilme ve aynı zamanda gençlerin gelişim süreçlerine gerekli ilgiyi gösterme ve böylece gerçek bir eğitimci olabilme gibi özelliklere sahip olmahdır. Böyle bir öğretmen sahip olduğu bilgi ve beceriler dâhilinde kendisinden beklenen bir takım rolleri sentezlemeye çalışır.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dorota Werbınska Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 36 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Werbınska, D. (2009). A Profile of an Effective Teacher of English: A Qualitative Study from Poland. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(36).