Avrupa Birliğine tam üye olma sürecinde Türkiye’de yabancı dilin öğretimi ve öğrenimi giderek önem kazanmaktadır.Bu nedenle, ülkemizde okullardaki yabancı dil öğretimini Avrupa Birliği’ne üye ülkelerin yabancı dil öğretimine yaklaştırmakamacıyla yıllardan beri çeşitli uğraşlar verilmektedir. Bu çalışmada, Avrupa Birliği’nin çok dillilik politikalarından hareketleTürkiye’de yabancı dil derslerinde izlenen gelişmeler incelenmektedir. Bu bağlamda, yabancı dil öğretimine ilişkin yasaldayanaklar, yapısal düzenlemeler ve yabancı dil eğitim-öğretim yöntemleri irdelenmekte ve bu faktörlerin Avrupa Birliği’neuyum süreci ile bağdaşmayan somut sorunları tartışılmaktadır. Ayrıca ikinci yabancı dil olarak Almanca’nın öğretiminden yolaçıkılan bu çalışmada, söz konusu faktörler açısından karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerileri getirilmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 37 Sayı: 37 |